Miért nem működnek az iskolai bántalmazás-ellenes programok
Paraméterek
Szerző | Twemlow, Stuart W. – Sacco, Frank C. |
Cím | Miért nem működnek az iskolai bántalmazás-ellenes programok |
Kiadó | Flaccus Kiadó |
Kiadás éve | 2012 |
Terjedelem | 216 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 9412 34 2 |
Eredeti ár:
3.280 Ft
2.624 Ft
Online kedvezmény:
20%
A könyv két olyan szakember közösen szerzett, széles körű tapasztalatain alapul, akik az iskolai erőszak problémáját számos különböző aspektusból vizsgálták, azzal a célkitűzéssel, hogy minden érintett – a gyermekek, a szülők és a tanárok – számára egyaránt elfogadható megoldásokat találjanak. |
|
|
Leírás
Minden szülő biztonságos iskolába szeretné járatni a gyermekét, és az iskola teljes személyzete biztonságos környezetet szeretne nyújtani az oda jelentkező gyerekeknek. Ez a könyv két olyan szakember közösen szerzett, széles körű tapasztalatain alapul, akik az iskolai erőszak problémáját számos különböző aspektusból vizsgálták, azzal a célkitűzéssel, hogy minden érintett – a gyermekek, a szülők és a tanárok – számára egyaránt elfogadható megoldásokat találjanak. A kötet szerzői arra tesznek kísérletet, hogy értelmezési keretet teremtsenek a biztonságos tanulási környezet kialakításához szükséges folyamat megértéséhez, megtervezéséhez és fönntartásához.
Dr. Stuart W. Twemlow pszichoanalitikus, pszichiáter. Az iskolákkal, városokkal, az FBI-jal és a harmadik világ országainak kormányaival folytatott konzultációi során négy évtizede kutatja a közösségekben kifejlődő erőszak okait, és a béketeremtés lehetőségeit. A Békés iskolák és közösségek kutatási program igazgatója és a Menninger Pszichiátriai Klinika pszichiátria professzora a texasi Houston Baylor Orvosi Egyetemén. Az International Journal of Applied Psychoanalytic Studies (Az alkalmazott pszichoanalízis nemzetközi folyóirata) alapító szerkesztője, kétszáznál is több tudományos cikk, könyv és könyvfejezet szerzője. Az Amerikai Pszichoanalitikus Egyesületben támogatja az ismeretterjesztő programokat, és részt vesz a közösségi pszichoanalízis népszerűsítésében.
Frank C. Sacco bölcsészdoktor, a Massachusetts-i Springfieldben és Bostonban működő Community Services Institute (Közszolgálati Intézet) elnöke. Springfield és Boston veszélyeztetett kerületeiben 1985 óta a sokproblémás családok otthoni mentálhigiénés gondozásának élenjárója. Az iskolai agresszió és elnyomás témakörének nemzetközi szószólója. Az erőszak témájáról számos előadást tartott Jamaicában, Paraguayban, Ausztráliában és Új-Zélandon. Springfieldben a Western New England College vendégprofesszora. Massachusetts állam fiatalkorúak bíróságain és állami törvényszékein a gyermekek és családok igazságügyi elmeszakértője, az FBI tanácsadója.
Flaccus Kiadó, 2012.
Írta: Stuart W. Twemlow – Frank C. Sacco
Fordította: Horgász Csaba, Mailáth Nóra
Kapcsolódó témakörök:
Tartalom
A szerzőkről
Köszönetnyilvánítás
Előszó a magyar kiadáshoz
Bevezetés
1. fejezet
Mítoszok, tévhitek és igazságok az iskolai erőszak megelőzése terén
A megelőzésre alapuló erőszakmentes iskolamodell kialakításának legfontosabb lépései
2. fejezet
Ami nélkül semmi sem megy: az elköteleződés
Hogyan gátoljuk meg biztosan az elköteleződést?
Hogyan nyerjük el az elköteleződést?
Az elköteleződés folyamatának négy eleme
Lássunk neki! – A megvalósítás
Hogyan kezdjük?
Reagáljunk a gyerekek fejlődési szükségleteire!
2. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
Javaslat egy feladatlistára
3. fejezet
A hatalmi dinamika, hatalmi harcok és hatalmi témák megértése
Mi a bántalmazás?
Az erőszak születésének bábája – a szemlélő
A bántalmazás elhatalmasodása
Az erőszak tagadása az iskolában
3. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
4. fejezet
Szemlélés: az erőszak figyelmen kívül hagyott oki tényezője
A bántalmazók csak azt teszik, amit a szemlélők megengednek nekik
A szemlélők szerepe az iskolai konfliktusokban – válogatott irodalmi áttekintés
A „gyilkos” távolságtartó szemlélés
4. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
5. fejezet
Biztonságérzet az iskolában
A biztonságérzet belső elhatározás kérdése
Mikor tekinthetünk biztonságosnak egy közösséget vagy iskolát?
Mitől fogják biztonságban érezni magukat a gyerekek az iskolában?
Az iskola, mint biztonságosan kötődő család
5. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
6. fejezet
A természetes vezető: mentalizáció és altruizmus
Természetes vezetők és természetes vezetői képesség
Mentalizáció
Altruizmus
6. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
7. fejezet
Alkossuk meg a csapatjáték forgatókönyvét!
Az érdeklődők összegyűjtése
Csapatjátékosok
A változás bevezetése
7. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
8. fejezet
Beszéljünk a tabukról!
Bántalmazó tanárok
Bántalmazó igazgatók
Bántalmazó edzők
A bántalmazókat támogató iskolák
Előítélet
Bántalmazó szülők
A kitűnőség „problémája”
Miért kell beszélnünk a tabukról?
8. fejezet – kulcskérdések
Összefoglalás és áttekintés
9. fejezet
Saját munkánk értékelése
Az iskola általános légkörét vizsgáló kérdőívek
9. fejezet – kulcskérdések
10. fejezet
Társadalmi- és intézményi erőforrások
A hozzáférhető erőforrások típusai
Információforrások
Néhány hasznos program igazgatók, szülők és érdeklődő laikusok számára
Könyvek és kézikönyvek
Társadalmi erőforrások
Idő
Pénz és felszerelés
Függelék
Jegyzetek