Médiapolitikai szöveggyűjtemény
Paraméterek
Sorozat | Társadalomelmélet – Kommunikációtudomány |
Szerző | Polyák Gábor |
Cím | Médiapolitikai szöveggyűjtemény |
Alcím | A médiapolitika fogalma és fejlődési irányai |
Kiadó | Gondolat Kiadó |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 400 oldal |
Formátum | B/5, keménytáblás |
ISBN | 978 963 693 193 3 |
Eredeti ár:
4.890 Ft
4.401 Ft
Online kedvezmény:
10%
A médiatudomány egyik legkevésbé körüljárt területe a médiapolitika. A médiapolitika fogalmának, rendszerének, céljainak tisztázása nemcsak elméleti oldalról szükséges; hiánya azt is megakadályozza, hogy a napi (párt)politikai, szabályozói gyakorlatban születő, médiapolitikainak szánt döntéseket objektív szempontok alapján értékeljük. |
|
|
Leírás
A médiatudomány egyik legkevésbé körüljárt területe a médiapolitika. A médiapolitika fogalmának, rendszerének, céljainak tisztázása nemcsak elméleti oldalról szükséges; hiánya azt is megakadályozza, hogy a napi (párt)politikai, szabályozói gyakorlatban születő, médiapolitikainak szánt döntéseket objektív szempontok alapján értékeljük. A kötetben összegyűjtött tanulmányok – abból a feltevésből kiindulva, hogy a médiapolitika nem azonos a (párt)politikai érdekeknek a média működésében való érvényesítésével (a „médiapolitizálással”) – kísérletet tesznek a médiapolitika fogalmának elméletileg is megalapozott meghatározására, a médiapolitikai fejlődési irányok bemutatására, valamint az alapvető médiapolitikai célok azonosítására. E tanulmányok a kommunikációs és médiatudományi képzéseket lényeges új ismeretekkel bővítik, de az oktatók és a hallgatók mellett a médiapolitikai döntéshozók is útmutatást kaphatnak belőlük a médiarendszert érintő alapvető kérdésekben. A könyvet a médiatudomány, a szociológia és a politikatudomány, valamint a közéleti kérdések iránt érdeklődőknek egyaránt ajánljuk. Az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet és a Gondolat Kiadó közös kiadványa.
Szerkesztette: Polyák Gábor
Sorozatszerkesztő: Polyák Gábor
Tartalom
Előszó (POLYÁK GÁBOR)
„Médiapolitika”: kísérletek a fogalommeghatározásra
PUPPIS, MANUEL: Bevezetés a médiapolitikába
VOWE, GERHARD: Médiapolitika. A médián keresztül történő nyilvános kommunikáció szabályozása
DONGES, PATRICK: A médiapolitika mint a publicisztika és a kommunikációtudomány tárgya
MCQUAIL, DENIS: A média irányítása. Az irányítás kérdései és formái
PUPPIS, MANUEL - LEEN, D'HAENENS - SAEYS, FRIEDA: Műsorszolgáltatási politika és szabályozási lehetőségek
NAPOLI, PHILIP M.: Média-gazdaságtan és médiapolitika: a jó és a rossz
SAXER, ULRICH: A médiapolitika az önállóság és az idegen befolyás megjelenésének határán
SCHUPPERT, GUNNAR F.: Mi a media governance?
Fejlődési irányok a médiapolitikában
PFAFF, SENTA: Vezérlő gondolatok a media governance-hoz. A digitális televíziózás példája
MAI, MANFRED: Médiapolitika - egy politikai tér eredete és elkülönülése
KATZ, YARON: A médiapolitika háromlépcsős fejlődési folyamata
VAN CUILENBURG, JAN – MCQUAIL, DENIS: Médiapolitikai paradigmaváltások. Egy új hírközlés-politikai paradigma felé
HIRSCH, MARIO – PETERSEN, VIBEKE G.: A küzdőtér kiterjesztése: európai médiapolitika
MCQUAIL, DENIS: A kommercializáció - és ami azon túl van
JARREN, OTFRIED – DONGES, PATRICK: A tömegkommunikáció vége - a médiapolitika vége?
LATZER, MICHAEL: Rendetlenség a konvergenciából – rend a médiamatika-politikával
CURRAN, JAMES: A média és a demokrácia kapcsolatának újragondolása
MCQUAIL, DENIS: A sokszínűség mint médiapolitikai célkitűzés újragondolása
Források