Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Média, közösség, történet

Paraméterek

Szerző Fejős Sándor – Forró Lajos – Pusztai Virág
Cím Média, közösség, történet
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 194 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5946 47 9
Eredeti ár:
2.000 Ft

A kötet tanulmányai között találunk olyanokat, amelyek a médianarratívák nyomába erednek, a média képi vagy verbális kifejezőeszközeit kutatják, vagy elemzést adnak arról, hogy egyes történelmi folyamatok miképp csapódtak le a sajtóban.

Leírás

A média által szőtt történetek egyre inkább meghatározzák a mindennapjainkat. E történetek egyrészt visszatükrözik a valóság eseményeit, a társadalmi folyamatokat, a mindennapi problémákat, másrészt elképzelt helyekre és időkbe, hősök vagy éppen antihősök közé kalauzolnak bennünket. A kötet tanulmányai között találunk olyanokat, amelyek a médianarratívák nyomába erednek, a média képi vagy verbális kifejezőeszközeit kutatják, vagy elemzést adnak arról, hogy egyes történelmi folyamatok miképp csapódtak le a sajtóban. Kirajzolódik belőlük az is, hogyan hatnak a közösségek a médiára, illetve a média a közösségekre, a kollektív emlékezetre, az identitásra. A kötetben olvasható tanulmányok a 2021. március 19-én lezajlott, Média, közösség, történet című konferencián elhangzott előadások bővített, átdolgozott változatai. A konferencia a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szakképzési, Felnőttképzési és Továbbképzési Intézet, Mozgóképkultúra Szakcsoportja és a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottság Állampolgári Kompetenciák Munkabizottsága szervezésében valósult meg.

Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, 2021.

Szerkesztette: Fejős Sándor – Forró Lajos – Pusztai Virág