Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Média-didaktika

Paraméterek

Szerző Hegedűs László
Cím Média-didaktika
Kiadó Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás éve 1999
Terjedelem 83 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9024 78 3
Eredeti ár:
1.390 Ft
1.320 Ft
Online kedvezmény: 5%

Ajánljuk a könyvet mindazoknak, akik a médiapedagógiai ismeretek oktatásával foglalkoznak; a közoktatásban tanítóknak kézikönyvként, a felsőoktatásban oktatóknak tankönyvként.

Leírás

Ez a könyv a médiapedagógiai oktatáshoz kapcsolódó ismereteket tartalmazza. Foglalkozik médiatörténeti áttekintéssel, a médiafelhasználást vizsgáló kutatásokkal, az információtechnikai eszközök fejlődésének a társasalmi-gazdasági változásokra gyakorolt hatásával, a médiatechnikának a tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt változásaival, az információtechnikai eszközök alkalmazásának hatékonyságával, valamint a pedagógiai képességfejlesztés interaktív módszereivel. Ajánljuk a könyvet mindazoknak, akik a médiapedagógiai ismeretek oktatásával foglalkoznak; a közoktatásban tanítóknak kézikönyvként, a felsőoktatásban oktatóknak tankönyvként, továbbá azokban a felsőoktatási intézményekben tanuló hallgatóknak, akik a NAT-hoz kapcsolódó ilyen jellegű követelményrendszer elsajátításához és elsajátíttatásához keresnek segédanyagot. A könyv szerzője dr. Hegedűs László PhD, egyetemi docens, főiskolai tanár, a neveléstudományok kandidátusa.

 

Eötvös József Könyvkiadó, 1999.

Írta: Hegedűs László

Lektor: Balázs Sándor, Nagy Andor

Tartalom

Bevezetés
I. Médiatörténet
II. Médiafelhasználást vizsgáló kutatások
III. Társadalmi-gazdasági változások hatása
1. Műveltség, korszerű műveltség
2. Tanulás, művelődés
3. Információs társadalom
4. A tanulás fogalma
5. Az iskolai tanulás jellemzői - tanuláslélektan
6. A tanulás programozása
7. Az oktatástechnológia jelentősége, a fejlődés útja
IV. A médiatechnika hatása a tanítás-tanulás folyamatára
1. Az oktatás fejlődése korunkban
2. Az iskolai tanulásban használt eszközök alkalmazásának három fő fázisa adódhat
3. Információtechnikai eszközök kihasználtsága, felhasználása
V. Információtechnikai eszközök alkalmazásának hatékonyságát meghatározó tényezők
1. Információtechnika - média
2. Médiatechnika alkalmazása az oktatásban
3. Iskola-számítógépes program Magyarországon
4. A számítógép mint oktatási segédeszköz
5. A tanítási-tanulási folyamat irányítása
6. Általános helyzetelemzés a felhasználás színtereiről
7. Tanítási órán elfoglalt helye
8. A csoportos tanulás és az egyéni tanulás lehetőségei
9. A tanár új szerepköre: a tanulás szervezője
VI. Eredmények összegzése 
Utószó
Irodalom
Mellékletek