Leírás
A könyv az Asperger-szindrómával élő gyerekek iskoláskori problémáiról szól, hangsúlyozottan az érintettek szemszögéből. Szinte minden olyan témát érint, ami iskolás- vagy gyermekkorban aktuális lehet: a diagnózishoz jutás fontosságát, a tanítási módszereket, az iskolai szünetekben az autista gyerekeket érő kihívásokat, az iskolatársakhoz való viszonyt, a magatartászavarokat, de külön fejezet szól arról, hogyan kell felkészülni az iskoláskor utáni évekre, vagy arról: hogyan beszéljünk az Asperger-szindrómáról másoknak. Könyvét az író mindenkinek szánja, akit érdekel az autizmus, de olvasóként elsősorban mégis azokra a pedagógusokra és szülőkre számít, akiknek gyermeke Asperger-szindrómával, vagy „magasan funkcionáló” autizmussal él. (A szerző maga is megjegyzi: sokkal többen lehetnek azok, akik a könyvben leírtak alapján magukra ismernek, mint azok, akiknek valóban „Asperger-szindróma” áll a diagnózisában.)
Geobook Kiadó, 2011.
Írta: Clare Sainsbury
Fordította: Petri Gábor
Szakmai lektor: Várnai Zsuzsa
Paraméterek
Szerző | Sainsbury, Clare |
Cím | Marslakó a játszótéren |
Alcím | Hogyan értsük meg az Asperger-szindrómás iskolásokat? |
Kiadó | Geobook Kiadó |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 168 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5015 06 9 |
Tartalom
Előszó
Az Asperger-szindróma kutatása
Előszó a Marslakóhoz…
1. Bevezető
2. Mi az Asperger-szindróma?
3. „Nem vagyunk betegek”: Az Asperger-szindróma és az oktatás célja
4. Az osztályterem: a tanulás környezete
5. A játszótér: a szociális környezet
6. Sorban állás az ebédlőben – szenzoros és motoros környezet
7. Járulékos állapotok és viselkedésproblémák
8. Felkészülés az iskola utáni életre
9. Hogyan beszéljünk az Asperger-szindrómáról
l0. Zárszó
Szószedet
Felhasznált szakirodalom
Magyar nyelvű könyvek
Másképpen az autizmusról