Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben
Paraméterek
Szerző | Katona Norbert – Szabó Rita |
Cím | Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben |
Kiadó | Medicina Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2023 |
Terjedelem | 346 oldal |
Formátum | B/5, keménytáblás |
ISBN | 978 963 226 870 5 |
Ez a könyv a legszükségesebb elméleti ismeretek mellett olyan praktikus, a mindennapi gyakorlatban alkalmazható szabályokat, módszereket és példákat mutat be, amelyek segítik az Olvasót az offline és az online marketing és kommunikációs lehetőségek kiaknázásában. |
|
|
Leírás
A közhiedelemmel ellentétben a marketing és a PR nem egyenlő a reklámmal és a hírnévvel; értelmezésük sokrétű, önálló tudományterületek jelöl. A marketing abban segít egy szakembert, terméket vagy szolgáltatást, hogy annak megszületésétől kezdve végigkísérje életútját a fogyasztók elégedettsége érdekében, a PR eszközeinek alkalmazásával pedig megteremthető annak hitelessége és növelhető a népszerűsége.
Ez a könyv a legszükségesebb elméleti ismeretek mellett olyan praktikus, a mindennapi gyakorlatban alkalmazható szabályokat, módszereket és példákat mutat be, amelyek segítik az Olvasót az offline és az online marketing és kommunikációs lehetőségek kiaknázásában.
Az esettanulmányok, valamint a marketing és a PR ismert szakembereivel készített interjúk számtalan ötlettel, jó vagy intő példával mutatnak irányt, felölelve az egészségügy minden területét, beleértve a kórházakat, a magánklinikákat, a praxisokat, a gyógyszercégeket, a gyógyszertárakat, a kiegészítő szolgáltatókat, illetve az alapítványokat és a betegszervezeteket.
Medicina Könyvkiadó, 2023.
Írta: Dr. Katona Norbert – Dr. Szabó Rita
Tartalom
Bemutatkozó
Ajánlók
Előszó
Előzetes megfontolások
Bevezetés
1. Az egészség, az egészségipar és az egészségügyi marketing meghatározása (Katona Norbert)
1.1. Az egészség alapvető megközelítései
1.2. Az egészség komplex megközelítése
1.3. Az egészségipar érintettjei
1.4. Néhány szó az egészségügy finanszírozásáról
1.5. Az egészség részpiacai és az egészségipar értelmezése
2. Hogyan gondolunk jól a marketingre (Katona Norbert)
2.1. Mi a marketing lenyomata és szerepe a gazdaságban?
2.2. A marketing fogalom köre
2.3. Mit keres az ügyfél
2.4. Az egészségügyi marketing speciális vonásai
2.5. Miből áll a marketingtevékenység
2.6. Milyen a jó marketingszervezet, milyen a jó marketinges?
3. A marketing evolúciója (Katona Norbert)
3.1. Vége van-e az aranykornak
3.2. Hogyan jutottunk idáig?
3.3. A marketingeszközpark fejlődése
3.4. Aktuális-e ma még a 4P?
4. Marketingstratégiák és -tervek kidolgozása (Katona Norbert)
4.1. Miért fontos a tervezés?
4.2. Az üzleti terv és marketingterv kapcsolata
4.3. A tervezés folyamata, a terv felépítése
4.4. Mi hat a vállalatunkra, piacunkra?
4.5. Mire fókuszáljunk a tervezés kapcsán?
4.6. A környezet elemzésének alapvető eszközei
4.7. Az egészségügyi marketing meghatározó trendjei
5. Termék és szolgáltatás nyújtása az egészségügyben (Katona Norbert)
5.1. Az egészségipar alapvető jellege
5.2. Az egészségügy szolgáltatáselemei
5.3. Hogyan menedzseljük a szolgáltatásainkat?
5.4. Az értékesítés csatornái
5.5. A hagyományos értékesítési pontok jövőt álló kitörési pontjai
5.6. Alapvető árazási megfontolások az egészségügy területén
6. Vevői, illetve pácienskapcsolatok építése és menedzselése (Katona Norbert)
6.1. A fogyasztói magatartás elemeinek áttekintése
6.2. Nem ,,lőhetünk” mindenkire!
6.3. Meghatározó fogyasztói trendek az egészségügyi marketingben
6.4. A szolgáltatók is reagálnak az igényekre
6.5. Minőség, ügyfélélmény és ügyfélelégedettség
6.6. Ügyfélelégedettség az egészség ügyi ellátások területén
6.7. Hogyan ismerjük el visszatérő pácienseinket
6.8. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) jelentősége az egészségügyben
7. Az egészséges márka – a márkázás szerepe az egészségügyi marketing területén (Katona Norbert)
7.1. A márka és a márkázás meghatározása
7.2. Csodaszer-e a márkázás
7.3. Mi a jó márkázás titka?
7.4. Fő márkaelemek és azok értékelése
7.5. A márka értéke
7.6. A személyes márka – avagy a személyiség ereje a praxisok esetén
7.7. Kiaknázatlan lehetőségek a márkázásban
7.8. Privát egészségügyi szolgáltatók márkaneveinek vizsgálata (Katona Norbert – Szabó Rita)
8. Az érték kommunikációja az egészségügyi piacokon (Katona Norbert – Szabó Rita)
8.1. A kommunikáció örök
8.2. A marketing szerepe és lehetőségei a gyógyszertárak esetén
8.3. Látni és láttatni az egészségügyben is
9. Hogyan tervezzünk eredményes kampányokat? (Katona Norbert)
9.1. A kampányok szerepe az egészségügyben, illetve a prevenció területén
9.2. A kampányok célja és hatásmechanizmusa
9.3. A kampányok tervezésének általános lépései
9.4. A kommunikációs feladat megértése és specifikációja
9.5. A kommunikációs feladatok végrehajtásának részletes tervezése
9.6. A tervezés finomhangolása
9.7. Összefoglalás és a sikeres kampányok ,,tízparancsolata”
10. Kampányesetek bemutatása
10.1. Mit tehet a marketing az oltásért (Katona Norbert, Szabó Rita)
10.2. A kék pirula meséje, avagy hogyan változtatta meg a Viagra a gyógyszermarketinget? (Szabó Rita)
10.3. Óvszermarketing 50 felett? (Szabó Rita)
11. Az egészségügyi marketing aktuális kihívásai
11.1. Trendek és tendenciák, ahogy a marketing- és kommunikációs vezetők látják (Katona Norbert)
11.2. A Covid–19-világjárvány hatása a gyógyszermarketingre (Szabó Rita)
11.3. A marketing és a menedzsment összefonódása az egészség ügyi intézményekben (Szigeti Szilárd)
12. „Jöjjön vissza kontrollra” – a marketingtevékenység értéke és értékelése (Katona Norbert)
12.1. Nem lehet és nem is kell elbújni
12.2. Az egészségügyi marketing tevékenységeinek és eszközparkjának áttekintése
12.3. A márkázás speciális mutatói
12.4. Az ügyfélelégedettség mérésének lehetőségei
12.5. Hogyan gyűjtsük a páciensek véleményét?
13. A public relations története (Szabó Rita)
13.1. A PR kezdetei
13.2. 20. század: a tömegkommunikáció kora
13.3. PR a 2. világháború idején
13.4. A háborút követő időszak
13.5. 21. század: az online média kora
13.6. A PR hazai története
13.7. A PR és az egészségügy kapcsolata
14. A PR fogalma, feladatköre és szerepe az egészségügyben (Szabó Rita)
14.1. Pontosan mi is az a public relations?
14.2. A public relations tevékenységi köre
14.3. A PR-szakemberekkel kapcsolatos elvárások
14.4. PR és menedzsment
14.5. Public relations az egészségügyben
14.6. A PR és a nyilvánosság
14.7. A közvélemény befolyásolása
15. PR-kommunikáció (Szabó Rita)
15.1. A kommunikáció fogalma, elemei és lépései
15.2. A kommunikáció céljai
15.3. A kommunikáció hagyományos elméletei
15.4. A kommunikáció modern elméletei
15.5. A szó
15.6. Az üzenet
15.7. A fogadó elfogultsága
15.8. Visszacsatolás
16. A PR és a média (Szabó Rita)
16.1. Fizetett, szerzett és saját média
16.2. Objektivitás a médiában
16.3. A médiával való kapcsolattartás
16.4. Interjúk koordinálása
16.5. Egészséggel kapcsolatos információk közlése
17. A PR és a közvélemény befolyásolása (Szabó Rita)
17.1. Mi az a közvélemény?
17.2. Az attitűd befolyásolásának a lehetőségei
17.3. Motiváló szemléletváltás
17.4. A meggyőzés ereje
17.5. A közvélemény befolyásolása
18. A PR és a közösségi média (Szabó Rita)
18.1. Az internet rövid története
18.2. Honlapok
18.3. E-mail
18.4. Azonnali üzenetküldés
18.5. Blogok
18.6. Közösségi hálózatok
18.7. Hatékony online PR-stratégia 2022-ben
18.8. Az online közösségi platformok árnyoldala
19. Krízismenedzsment (Szabó Rita)
19.1. Problémakezelés
19.2. Kockázatkommunikáció
19.3. A krízis lehetséges jelei
19.4. A válsághelyzetre való felkészülés
19.5. Válságkommunikáció
19.6. A média kezelése
Tárgymutató