Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben

Paraméterek

Szerző Katona Norbert – Szabó Rita
Cím Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben
Kiadó Medicina Könyvkiadó
Kiadás éve 2023
Terjedelem 346 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 226 870 5
Eredeti ár:
7.200 Ft

Ez a könyv a legszükségesebb elméleti ismeretek mellett olyan praktikus, a mindennapi gyakorlatban alkalmazható szabályokat, módszereket és példákat mutat be, amelyek segítik az Olvasót az offline és az online marketing és kommunikációs lehetőségek kiaknázásában.

Leírás

A közhiedelemmel ellentétben a marketing és a PR nem egyenlő a reklámmal és a hírnévvel; értelmezésük sokrétű, önálló tudományterületek jelöl. A marketing abban segít egy szakembert, terméket vagy szolgáltatást, hogy annak megszületésétől kezdve végigkísérje életútját a fogyasztók elégedettsége érdekében, a PR eszközeinek alkalmazásával pedig megteremthető annak hitelessége és növelhető a népszerűsége.

Ez a könyv a legszükségesebb elméleti ismeretek mellett olyan praktikus, a mindennapi gyakorlatban alkalmazható szabályokat, módszereket és példákat mutat be, amelyek segítik az Olvasót az offline és az online marketing és kommunikációs lehetőségek kiaknázásában.

Az esettanulmányok, valamint a marketing és a PR ismert szakembereivel készített interjúk számtalan ötlettel, jó vagy intő példával mutatnak irányt, felölelve az egészségügy minden területét, beleértve a kórházakat, a magánklinikákat, a praxisokat, a gyógyszercégeket, a gyógyszertárakat, a kiegészítő szolgáltatókat, illetve az alapítványokat és a betegszervezeteket.

 

Medicina Könyvkiadó, 2023.

Írta: Dr. Katona Norbert – Dr. Szabó Rita

Tartalom

Bemutatkozó

Ajánlók

Előszó

Előzetes megfontolások

Bevezetés

1. Az egészség, az egészségipar és az egészségügyi marketing meghatározása (Katona Norbert)

1.1. Az egészség alapvető megközelítései

1.2. Az egészség komplex megközelítése

1.3. Az egészségipar érintettjei

1.4. Néhány szó az egészségügy finanszírozásáról

1.5. Az egészség részpiacai és az egészségipar értelmezése

2. Hogyan gondolunk jól a marketingre (Katona Norbert)

2.1. Mi a marketing lenyomata és szerepe a gazdaságban?

2.2. A marketing fogalom köre

2.3. Mit keres az ügyfél

2.4. Az egészségügyi marketing speciális vonásai

2.5. Miből áll a marketingtevékenység

2.6. Milyen a jó marketingszervezet, milyen a jó marketinges?

3. A marketing evolúciója (Katona Norbert)

3.1. Vége van-e az aranykornak

3.2. Hogyan jutottunk idáig?

3.3. A marketingeszközpark fejlődése

3.4. Aktuális-e ma még a 4P?

4. Marketingstratégiák és -tervek kidolgozása (Katona Norbert)

4.1. Miért fontos a tervezés?

4.2. Az üzleti terv és marketingterv kapcsolata

4.3. A tervezés folyamata, a terv felépítése

4.4. Mi hat a vállalatunkra, piacunkra?

4.5. Mire fókuszáljunk a tervezés kapcsán?

4.6. A környezet elemzésének alapvető eszközei

4.7. Az egészségügyi marketing meghatározó trendjei

5. Termék és szolgáltatás nyújtása az egészségügyben (Katona Norbert)

5.1. Az egészségipar alapvető jellege

5.2. Az egészségügy szolgáltatáselemei

5.3. Hogyan menedzseljük a szolgáltatásainkat?

5.4. Az értékesítés csatornái

5.5. A hagyományos értékesítési pontok jövőt álló kitörési pontjai

5.6. Alapvető árazási megfontolások az egészségügy területén

6. Vevői, illetve pácienskapcsolatok építése és menedzselése (Katona Norbert)

6.1. A fogyasztói magatartás elemeinek áttekintése

6.2. Nem ,,lőhetünk” mindenkire!

6.3. Meghatározó fogyasztói trendek az egészségügyi marketingben

6.4. A szolgáltatók is reagálnak az igényekre

6.5. Minőség, ügyfélélmény és ügyfélelégedettség

6.6. Ügyfélelégedettség az egészség ügyi ellátások területén

6.7. Hogyan ismerjük el visszatérő pácienseinket

6.8. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) jelentősége az egészségügyben

7. Az egészséges márka – a márkázás szerepe az egészségügyi marketing területén (Katona Norbert)

7.1. A márka és a márkázás meghatározása

7.2. Csodaszer-e a márkázás

7.3. Mi a jó márkázás titka?

7.4. Fő márkaelemek és azok értékelése

7.5. A márka értéke

7.6. A személyes márka – avagy a személyiség ereje a praxisok esetén

7.7. Kiaknázatlan lehetőségek a márkázásban

7.8. Privát egészségügyi szolgáltatók márkaneveinek vizsgálata (Katona Norbert – Szabó Rita)

8. Az érték kommunikációja az egészségügyi piacokon (Katona Norbert – Szabó Rita)

8.1. A kommunikáció örök

8.2. A marketing szerepe és lehetőségei a gyógyszertárak esetén

8.3. Látni és láttatni az egészségügyben is

9. Hogyan tervezzünk eredményes kampányokat? (Katona Norbert)

9.1. A kampányok szerepe az egészségügyben, illetve a prevenció területén

9.2. A kampányok célja és hatásmechanizmusa

9.3. A kampányok tervezésének általános lépései

9.4. A kommunikációs feladat megértése és specifikációja

9.5. A kommunikációs feladatok végrehajtásának részletes tervezése

9.6. A tervezés finomhangolása

9.7. Összefoglalás és a sikeres kampányok ,,tízparancsolata”

10. Kampányesetek bemutatása

10.1. Mit tehet a marketing az oltásért (Katona Norbert, Szabó Rita)

10.2. A kék pirula meséje, avagy hogyan változtatta meg a Viagra a gyógyszermarketinget? (Szabó Rita)

10.3. Óvszermarketing 50 felett? (Szabó Rita)

11. Az egészségügyi marketing aktuális kihívásai

11.1. Trendek és tendenciák, ahogy a marketing- és kommunikációs vezetők látják (Katona Norbert)

11.2. A Covid–19-világjárvány hatása a gyógyszermarketingre (Szabó Rita)

11.3. A marketing és a menedzsment összefonódása az egészség ügyi intézményekben (Szigeti Szilárd)

12. „Jöjjön vissza kontrollra” – a marketingtevékenység értéke és értékelése (Katona Norbert)

12.1. Nem lehet és nem is kell elbújni

12.2. Az egészségügyi marketing tevékenységeinek és eszközparkjának áttekintése

12.3. A márkázás speciális mutatói

12.4. Az ügyfélelégedettség mérésének lehetőségei

12.5. Hogyan gyűjtsük a páciensek véleményét?

13. A public relations története (Szabó Rita)

13.1. A PR kezdetei

13.2. 20. század: a tömegkommunikáció kora

13.3. PR a 2. világháború idején

13.4. A háborút követő időszak

13.5. 21. század: az online média kora

13.6. A PR hazai története

13.7. A PR és az egészségügy kapcsolata

14. A PR fogalma, feladatköre és szerepe az egészségügyben (Szabó Rita)

14.1. Pontosan mi is az a public relations?

14.2. A public relations tevékenységi köre

14.3. A PR-szakemberekkel kapcsolatos elvárások

14.4. PR és menedzsment

14.5. Public relations az egészségügyben

14.6. A PR és a nyilvánosság

14.7. A közvélemény befolyásolása

15. PR-kommunikáció (Szabó Rita)

15.1. A kommunikáció fogalma, elemei és lépései

15.2. A kommunikáció céljai

15.3. A kommunikáció hagyományos elméletei

15.4. A kommunikáció modern elméletei

15.5. A szó

15.6. Az üzenet

15.7. A fogadó elfogultsága

15.8. Visszacsatolás

16. A PR és a média (Szabó Rita)

16.1. Fizetett, szerzett és saját média

16.2. Objektivitás a médiában

16.3. A médiával való kapcsolattartás

16.4. Interjúk koordinálása

16.5. Egészséggel kapcsolatos információk közlése

17. A PR és a közvélemény befolyásolása (Szabó Rita)

17.1. Mi az a közvélemény?

17.2. Az attitűd befolyásolásának a lehetőségei

17.3. Motiváló szemléletváltás

17.4. A meggyőzés ereje

17.5. A közvélemény befolyásolása

18. A PR és a közösségi média (Szabó Rita)

18.1. Az internet rövid története

18.2. Honlapok

18.3. E-mail

18.4. Azonnali üzenetküldés

18.5. Blogok

18.6. Közösségi hálózatok

18.7. Hatékony online PR-stratégia 2022-ben

18.8. Az online közösségi platformok árnyoldala

19. Krízismenedzsment (Szabó Rita)

19.1. Problémakezelés

19.2. Kockázatkommunikáció

19.3. A krízis lehetséges jelei

19.4. A válsághelyzetre való felkészülés

19.5. Válságkommunikáció

19.6. A média kezelése

Tárgymutató