Irodalom
A könyv Katona drámájának értelmezéseit az időrendet követve mutatja be, azt érzékeltetve, hogy a közöttük mutatkozó ellentétek nemcsak az értelmezők fogékonyságából, nem is csak az irodalomtörténeti és színházi megközelítés eltéréséből adódnak, hanem igen gyakran a korviszonyokból, korkövetelményekből is.
Az általános iskolai kötelező olvasmányok nagy részével szemben felmerül az a probléma, hogy a gyerekek kutatásokból ismert olvasási sebessége mellett ezek végigolvasása szinte fizikai képtelenség. Ugyanakkor roppant káros zanzásított összefoglalókkal pótolni ezek elolvasását.
A közelmúlt és a jelen, azaz körülbelül a legutóbbi ötven-hatvan esztendő irodalmában mindig sokkal nehezebb eligazodni, mint a régebbi korokban, amelyek már befejezettnek mutatkoznak.
Mi volt Gárdonyi Géza eredeti neve? Hol született Nagy László? Kicsoda Kukorelly Endre? Milyen folyóiratot szerkesztett és milyen műveket írt Jókai Mór? A válaszokat több mint 100 magyar szépíró és költő életrajzával együtt megtalálhatod e kötetben.
Feladatgyűjteményünk tanár és diák számára egyaránt segítség lehet. A komplex feladatsorok gyakorlóanyagul szolgálhatnak a tanítási órákon a kollégáknak, ötletet meríthetnek hasonló feladatsorok összeállítására. A tanulók pedig lemérhetik tudásukat, s mire a 10. feladatsor végére érnek, valószínűleg nagy rutinra is szert tesznek.
A hatosztályos gimnáziumba felvételizők számára készült kiadvány hatékony segítséget nyújt a központi felvételi feladatsor sikeres megírásához magyar nyelv és irodalomból. Nem csupán feladatsorok gyűjteménye: kiemelt hangsúlyt fektet a szükséges elméleti tudás ismétlésére, rendszerezésére, gyakorlására, és a központi feladatsor típusfeladatainak sikeres megoldásához elengedhetetlen jártasság megszerzésére.
A négy év irodalomanyagának feldolgozását szeretné segíteni a kiadvány, amely a felvételi írásbeli dolgozatok mintájára teszteket, ill. esszékérdéseket, valamint ezek megoldását adja meg. Ezek a feladatsorok lefedik a teljes középiskolai anyagot, s három nehézségi fokra oszlanak.
A kötet szövegei a tankönyv vonatkozó részeit egészítik ki. Főként műelemzéseket tartalmaznak, de olvashatók pályakép-részletek, korstílust bemutató szövegek is.
Ez a könyv arra törekszik, hogy bevezesse olvasóját Magyarország és a „világ” „irodalomtörténései”-be a kezdetektől az 1700-as évekig (a kora modernségig). Nem irodalomtörténetébe tehát, hanem hangsúlyozottan irodalomtörténéseibe.
Ez a könyv arra törekszik, hogy bevezesse Tisztelt Olvasóját Magyarország és a „világ” kora modernségbeli (1700-as évek–1857) „irodalomtörténései”-be. Nem irodalomtörténetébe tehát, hanem hangsúlyozottan irodalomtörténéseibe...
Ez a könyv arra törekszik, hogy bevezesse Tisztelt Olvasóját Magyarország és a „világ” legutóbbi háromnegyed évszázadának „irodalomtörténései”-be. Nem irodalomtörténetébe tehát, hanem hangsúlyozottan irodalomtörténéseibe...
Adamikné Jászó Anna könyvének újdonsága, hogy feltérképezi, ismerteti és a retorika komplex módszerével elemzi Jókai novelláit. Jókai nagyon sok novellát publikált, terjedelmük vetekszik a regények terjedelmével. Ez a könyv az első, teljességre törekvő bemutatásuk. Tizenkét rövid novella teljes szövegét is közli, az olvasót segítve.
A középiskolában tanult drámák és drámai költemények feldolgozását találja meg kötetünkben, mely a középiskola négy évének törzsanyagát képező magyar és világirodalmi műveket dolgozza fel. Bár a drámák cselekményét összefoglaljuk, elsősorban nem arra törekedtünk, hogy az adott szöveget nem olvasó diákokat segítsük, hanem a kreatív és értő tanulást kívánjuk támogatni.
A középiskolában tanult magyar irodalmi alkotások feldolgozását találja meg kötetünkben, mely a középiskola négy évének törzsanyagát képező műveket dolgozza fel. Bár a műalkotások cselekményét összefoglaljuk, elsősorban nem arra törekedtünk, hogy az adott szöveget nem olvasó diákokat segítsük, hanem a kreatív és értő tanulást kívánjuk támogatni.
A középiskolában tanult világirodalmi alkotások feldolgozását találja meg kötetünkben, mely a középiskola négy évének törzsanyagát képező műveket dolgozza fel. Bár a műalkotások cselekményét összefoglaljuk, elsősorban nem arra törekedtünk, hogy az adott szöveget nem olvasó diákokat segítsük, hanem a kreatív és értő tanulást kívánjuk támogatni.
Kiadványunkban az általános iskola felső négy évfolyamának kötelező olvasmányaival foglalkozunk. A kiadvány újdonsága abban áll, hogy a tartalom rövid ismertetésén túl megtalálható benne a szereplők bemutatása és jellemzése, valamint a művek elemzése is.
Középiskolai felvételi felkészítő kötetünk célja, hogy hatékony segítséget nyújtson a központi felvételi feladatsor sikeres megírásához magyar nyelv és irodalomból. A kötet nem csupán feladatsorok gyűjteménye: kiemelt hangsúlyt fektet a szükséges elméleti tudás ismétlésére, rendszerezésére, gyakorlására, valamint a központi feladatsor típusfeladatainak sikeres megoldásához elengedhetetlen jártasság megszerzésére.
Az ember tragédiájának enciklopédiája – ez ennek a szótárnak a műfaja, s bár kissé nagyképűnek tűnik, arra utalunk ezzel, hogy az itt közölt 372 címszóba sűrített ismeretanyag jóval több, mint egy átlagos Tragédia-kiadás jegyzetapparátusa. A kisebb-nagyobb terjedelmű szócikkek nemcsak Madách rendkívüli műveltségéről adnak tanúságot, de részleteikben is meghökkentőek.
E kézikönyv elsősorban az érettségi előtt álló diákokon szeretne segíteni, de haszonnal forgathatják az egyetemi hallgatók is, és mindazok az irodalombarátok, akiket a műveken túl az azokat létrehívó társadalmi és szellemi közeg is érdekel.
Az új középiskolai tanterv szinte teljes egészében kihagyja a kortárs magyar irodalmat, illetve sok olyan alkotót is „kihajít”, akik korábban biztos alapját képezték az oktatásnak. Ez a szöveggyűjtemény több mint kilencven novellát tartalmaz, rövid ismertető szövegekkel, hogy az irodalom iránt fogékony tanulók megismerhessék belőle a 20. és a 21. század legfontosabb alkotóit – így remekül kiegészíti a „hivatalos” tankönyvet.