Krónika Nova Kiadó
A könyv Katona drámájának értelmezéseit az időrendet követve mutatja be, azt érzékeltetve, hogy a közöttük mutatkozó ellentétek nemcsak az értelmezők fogékonyságából, nem is csak az irodalomtörténeti és színházi megközelítés eltéréséből adódnak, hanem igen gyakran a korviszonyokból, korkövetelményekből is.
A közelmúlt és a jelen, azaz körülbelül a legutóbbi ötven-hatvan esztendő irodalmában mindig sokkal nehezebb eligazodni, mint a régebbi korokban, amelyek már befejezettnek mutatkoznak.
Bár az olvasás- és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. A sorozat köteteit a magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze.
A Betűről betűre 1-7. olvasásfejlesztő füzetsorozat minden egyes tagját feladatgyűjteményekkel bővítjük, amelyekben az olvasási- írási részképesség fejlesztését szolgáló újabb típusú feladatokat, gyakorlóanyagot közlünk. Feladatainkat a gyakorlatban legjobban bevált, a gyermekek által legkedveltebb anyagból válogattuk.
Az emelt szintű érettségi vizsga szerkezetéhez, követelményrendszeréhez és értékelési szempontjaihoz igazodó feladatsorokat tartalmaz a kötet. A felkészülést-felkészítést a lehetséges és várható megoldásokat és az értékelést is tartalmazó javítókulcs segíti.
A kötet három új (az emelt szintű érettségi vizsga szerkezetéhez, követelményrendszeréhez és értékelési szempontjaihoz igazodó) feladatsort kínál az emelt szintű érettségire való felkészüléshez.
A könyv segítségével a diákok a konkrét ismereteket könnyen és gyorsan elsajátíthatják, és később ezekről – a megfelelő terminus technicusokat alkalmazva – számot adhatnak a közép- és emelt szintű érettségi vizsgán.
Az erkölcstan (etika) olyan tantárgy, mely megismertet a helyes magatartás (vagyis az értékekhez való megfelelő viszony) alapelveivel, és feltárja az értékekhez való viszony kulcskérdéseit, amelyek az ember sorsától elválaszthatatlanok.
A szöveggyűjtemény Kamarás István: Erkölcstan (Krónika Nova Kiadó) című tankönyvéhez készült.
Feladatgyűjteményünk tanár és diák számára egyaránt segítség lehet. A komplex feladatsorok gyakorlóanyagul szolgálhatnak a tanítási órákon a kollégáknak, ötletet meríthetnek hasonló feladatsorok összeállítására. A tanulók pedig lemérhetik tudásukat, s mire a 10. feladatsor végére érnek, valószínűleg nagy rutinra is szert tesznek.
Az írásbeli érettségire felkészítő legújabb könyvünk modellezi a szövegértési és szövegalkotási feladatokat középszinten.
Az írásbeli érettségire felkészítő könyvünk második kötete is modellezi a szövegértési és szövegalkotási feladatokat középszinten.
A „nyugati magyar irodalom” mint irodalompolitikai és kritikai fogalom mára már a múlté, pontosabban az irodalomtörténet-írás tárgya lett.
A kötetből a gyerekek megismerhetik Tolna megye településeit, a mesék, dalok, játékok és kézimunkák által közelebb kerülhetnek a tájegység népi kultúrájához.
A kötet szövegei a tankönyv vonatkozó részeit egészítik ki. Főként műelemzéseket tartalmaznak, de olvashatók pályakép-részletek, korstílust bemutató szövegek is.
Ez a könyv arra törekszik, hogy bevezesse olvasóját Magyarország és a „világ” „irodalomtörténései”-be a kezdetektől az 1700-as évekig (a kora modernségig). Nem irodalomtörténetébe tehát, hanem hangsúlyozottan irodalomtörténéseibe.
Ez a könyv arra törekszik, hogy bevezesse Tisztelt Olvasóját Magyarország és a „világ” kora modernségbeli (1700-as évek–1857) „irodalomtörténései”-be. Nem irodalomtörténetébe tehát, hanem hangsúlyozottan irodalomtörténéseibe...
Ez a könyv arra törekszik, hogy bevezesse Tisztelt Olvasóját Magyarország és a „világ” legutóbbi háromnegyed évszázadának „irodalomtörténései”-be. Nem irodalomtörténetébe tehát, hanem hangsúlyozottan irodalomtörténéseibe...
Miért hallgatunk/olvasunk meséket? Erre kínál válaszokat a sajátos mesei világlátás jellemzőinek bemutatásával a könyv. A szerző külön fejezetben foglalkozik a gyermekirodalom és a mese érintkezésével, a mesék antropológiai és metafizikai megalapozottságával, a mesék gonoszával.