Leírás
Az iskolában töltött időszak nagyon fontos része a gyerekek életének. Az oktatásnak nem csak ismeretátadásra, hanem életük megszervezésére, a tudatos tervezés elsajátíttatására kell fókuszálnia. Ennek a munkafüzetnek a segítségével a gyerekek megismerkednek a tanulási önismeret fogalmával, a jövő lehetőségeiről. A gyakorlatok segítségével fontos információkat kapnak a célteremtés, a tudatos jövőkép tervezése mellett, a megfelelő az önértékelés, az érzelmek és a hatékony stresszkezelés összefüggéseiről is.
A szerző által kidolgozott módszer segítségével a munkafüzet feladatain keresztül a gyakorlatban is kipróbálhatják, hogyan lehet mindezt eredményesen alkalmazni. Csoportmunka és szituációs gyakorlatok formájában gyakorolhatják, milyen konkrét módszerekkel járulhatnak hozzá a tudatos önfejlesztéshez, az önértékelés javításához, a szorongás és feszültség csökkentéséhez, a szociális kompetencia növeléséhez.
Móra Ferenc Könyvkiadó, 2020.
Írta: Kozsánné Tóth Marianna
Illusztrálta: Orbán Orsolya
Paraméterek
Sorozat | Játékos lépőkövek |
Szerző | Kozsánné Tóth Marianna |
Cím | Kreatív tanulási módszerek |
Alcím | Önfejlesztő munkafüzet |
Kiadó | Móra Ferenc Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 64 oldal |
Formátum | A/4, irkafűzött |
ISBN | 978 963 486 681 7 |
Tartalom
Előszó
Jelmagyarázat
I. LÉPÉS Ismerkedés
II. LÉPÉS „A jövőd a tenyeredben!”
III. LÉPÉS „Én így tanulok”
IV. LÉPÉS Gépezz másként!
V. LÉPÉS Tanulási stílusok
VI. LÉPÉS Játsszunk végre!
VII. LÉPÉS Jó tanuló? Rossz tanuló!
VIII. LÉPÉS Aktív tanuló
IX. LÉPÉS Kapcsoltam!
X. LÉPÉS Gépezz másként II.!
XI. LÉPÉS Organizáció
XII. LÉPÉS A tudatos tervezés technikája
XIII. LÉPÉS Játékok újratöltve
Zárás és nyitás
Felhasznált irodalom