Kézikönyvek
A könyv az elmúlt évtizedek tapasztalataira támaszkodva újrafogalmazza a stratégia lényegét, összefoglalja a legfontosabb eredményeket és módszereket. Megismertet a most formálódó új menedzsmentirányzatokkal, és a gyakorlatban is használható ismereteket nyújt a stratégia kialakításához.
A könyv a hazai és nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra alapozva bemutatja a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), ún. niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság).
Ebben a kifinomult és szüntelen gondolkodásra ösztönző könyvben Amartya Sen tudása óriási tárházának és erkölcsi érzékének teljes latba vetésével megmutatja, hogy bizonyos kérdéseket – amilyen a krónikus alultápláltság, a rossz egészségi állapot, a férfiak és a nők közötti demográfiai egyensúlyhiány – az igazságosság szemszögéből kell vizsgálni. Amartya Sen 1998-ban megkapta a közgazdasági Nobel-díjat. A Harvard University kiemelt státusú professzora.
A kötet a marketing alapjaiba vezeti be az érdeklődőket. Az új kiadás letisztult szerkezete, könnyed, de szakszerű stílusa megőrizte az előző kiadás erényeit. A tartalom frissítése a legújabb trendek tárgyalásával olyan művet eredményezett, melyet az első olvasók mellett az első kiadás olvasóinak is megéri kézbe venni.
Szakmailag megalapozott érvek szólnak amellett, hogy nemcsak mikrogazdasági, de nemzetgazdasági szinten is előnyös a közpénzügyek kontroll alatt tartása. Hasonlóan erősen és szakmailag megalapozottan lehet amellett érvelni, hogy a gazdasági élet és a közpénzügyek társadalmi szintű, szociális és etikai kontrolljára szükség van.
A fejlett és közepesen fejlett országokban a gyógyszerek jelentős részét az állam, illetve az annak alrendszereként működő társadalombiztosítás vásárolja a betegek számára...
A korszerűség és az aktuális kérdések vizsgálata mellett a kötet megtartja Samuelson–Nordhaus Közgazdaságtanának immár hagyományossá vált erényeit. Ezek közé tartozik a közérthetőség, amely befogadhatóvá teszi a közgazdaságtan megállapításait a szakirányú tanulmányokat végzők és a szélesebb olvasóközönség számára is. Ki kell emelni továbbá a mű átfogó jellegét, mert ez teszi lehetővé, hogy szinte közgazdasági lexikonként használhassák az érdeklődők.
Ez a könyv a legszükségesebb elméleti ismeretek mellett olyan praktikus, a mindennapi gyakorlatban alkalmazható szabályokat, módszereket és példákat mutat be, amelyek segítik az Olvasót az offline és az online marketing és kommunikációs lehetőségek kiaknázásában.
A könyv szemléletes példákon és gyakorlatokon keresztül mutatja be az üzleti kommunikáció különféle területeit, a nem verbális, a szóbeli, az írásbeli kommunikációt, valamint a meggyőzés alapelveit.