Felsőoktatási tankönyvek
Ez a HRM jegyzet érthetően próbálja meg bemutatni ezen szakma alapfogalmait. A szerző nem HRM kézikönyvnek szánta, hanem azért íródott, hogy átfogó képet adjon a humán erőforrás menedzsment területeiről, megismertesse olvasóját a fontosabb HRM fogalmakkal és módszerekkel, eljárásokkal.
A tanulmánykötet szerzői, a BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék munkatársai, újabb kutatási eredményeiket teszik közzé a műszaki menedzsment aktuális kérdéseiről.
A szerzők a mai magyar reklámnyelvet és a hozzá tartozó képanyagot – a nyelvészek szemszögéből – önmagában vagy akár más nemzetek reklámjainak tükrében vizsgálják, párhuzamos vagy eltérő jelenségeket keresnek.
A könyv célja, hogy olvasói elsajátítsák a szabadidősport alapvető fogalmait, koncepcióit, működési modelljeit, részletesen megismerjék az értékteremtés egyes dimenzióit, a szabadidősport piacait (fogyasztói; szponzori; sportszerek, sportfelszerelések, sportruházat; sportszakember; merchandising piacokat), és a különböző érintettek (pl. szolgáltató vállalatok, állam) szerepét, feladatait, ezekhez az érintettekhez való viszonyt.
Kötetünk címválasztásában, formátumában A Kommunizmus Fekete Könyve előtt tiszteleg. De míg e monumentális alkotás a kommunista rendszer politikai, emberellenes bűntetteit vizsgálja, a kutatást a világ valamennyi szocialista országára kiterjesztve, kötetünk szerényebb célt tűzött ki maga elé: csak Magyarországot, s azon belül is elsősorban a gazdasági folyamatokat vizsgálja.
A könyv a hazai és nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra alapozva bemutatja a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), ún. niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság).
A szerző tapasztalatai szerint a menedzserhallgatót nem érdeklik az aprólékos akadémiai rendszerezések, szintén nem érdeklik a különféle menedzser életbölcsességek. Egy kérdés izgatja őket: ,,Mit kell tennem, hogy hatékony – és persze sikeres – vezetővé váljak?”
Az emberi erőforrások menedzselése a 21. században olyan komplex kihívás, amely nemcsak a HR-szakembereket készteti komoly fejtörésre, hanem a szervezetek vezetőit is. A folyamatosan változó környezetben a HR-szakmának is lépést kell tartania a gyors fejlődéssel. A könyv azokat a módszertanokat mutatja be, amelyek bizonytalan körülmények között is képesek útmutatást adni az olvasónak.
Ebben a kifinomult és szüntelen gondolkodásra ösztönző könyvben Amartya Sen tudása óriási tárházának és erkölcsi érzékének teljes latba vetésével megmutatja, hogy bizonyos kérdéseket – amilyen a krónikus alultápláltság, a rossz egészségi állapot, a férfiak és a nők közötti demográfiai egyensúlyhiány – az igazságosság szemszögéből kell vizsgálni. Amartya Sen 1998-ban megkapta a közgazdasági Nobel-díjat. A Harvard University kiemelt státusú professzora.
A kötet a marketing alapjaiba vezeti be az érdeklődőket. Az új kiadás letisztult szerkezete, könnyed, de szakszerű stílusa megőrizte az előző kiadás erényeit. A tartalom frissítése a legújabb trendek tárgyalásával olyan művet eredményezett, melyet az első olvasók mellett az első kiadás olvasóinak is megéri kézbe venni.
A jegyzetet sokféle olvasóközönségnek szántuk: reményeink szerint a leírtak hasznosak lehetnek a geográfusoknak, közgazdászoknak, szociológusoknak, illetve mindazoknak, akik lakókörnyezetük életminőségét megalapozott és következetes marketing munkával kívánják javítani.
A tankönyv igazi újdonságul szolgál mindazoknak az egyetemi, főiskolai hallgatóknak és gyakorlati szakembereknek, akik a hagyományos számvitel időérzékeny továbbfejlesztése, a dinamikus szemlélet számviteli és tervezési alkalmazása, valamint a dinamikus számvitel stratégiai hasznosítása iránt érdeklődnek.
Az ország lakosságának vertikális képzési szerkezete meglehetősen torz, amely a 2010-től regnáló oktatáspolitika nyomán még tovább deformálódik. Még tovább szélesedik azon középfokú rétegek aránya, akiknek át- és továbbképzése az alapképzettség hiányosságai miatt szinte lehetetlen...
Szakmailag megalapozott érvek szólnak amellett, hogy nemcsak mikrogazdasági, de nemzetgazdasági szinten is előnyös a közpénzügyek kontroll alatt tartása. Hasonlóan erősen és szakmailag megalapozottan lehet amellett érvelni, hogy a gazdasági élet és a közpénzügyek társadalmi szintű, szociális és etikai kontrolljára szükség van.
Az elismert gazdasági szakember, gazdaságpolitikánk értő kommentátora kutatóként és oktatóként kezdte szakmai pályáját, ma is egyetemen tanít, tudományos műveket publikál. A könyv címe ad támpontokat a titkok keresőinek: tudás, üzleti kultúra, társadalmi értékrend, oktatás.
Az egyetemi oktatás támogatása mellett a könyv nem titkolt célja, hogy segítse a környezetvédelemmel foglalkozó mérnökök, műszaki menedzserek, közgazdászok munkáját.
A korszerűség és az aktuális kérdések vizsgálata mellett a kötet megtartja Samuelson–Nordhaus Közgazdaságtanának immár hagyományossá vált erényeit. Ezek közé tartozik a közérthetőség, amely befogadhatóvá teszi a közgazdaságtan megállapításait a szakirányú tanulmányokat végzők és a szélesebb olvasóközönség számára is. Ki kell emelni továbbá a mű átfogó jellegét, mert ez teszi lehetővé, hogy szinte közgazdasági lexikonként használhassák az érdeklődők.
A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait. A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei.
Márkanevekkel lépten-nyomon találkozunk: az utcán sétálva, okostelefonunkon böngészve vagy éppen egy vendéglőben ülve. Habár a találkozások a márkák neveivel mindennaposak, sokunkban kérdések is megfogalmazódnak velük kapcsolatban – például a Balaton-felvidék egyik legendás éttermében ülve, egy ismert pincészet hideg vörösborát kortyolgatva.
Megérett a helyzet a hazai könyvtárakban, hogy a könyvtárosok ne csupán a menedzsment szemléletet, technikákat és technológiákat ismerjék, hanem továbblépjenek a minőségmenedzsment alkalmazásának irányába is.
Könyvünk célja, hogy egy alkalmazott gazdaságtudományba vezesse be az olvasót. Ez az alkalmazott gazdaságtan nem a gazdaság valamely ágazatával, szektorával, hanem mindenfajta tevékenység térbeli elhelyezkedésének gazdasági törvényszerűségeivel, tényezőivel, szabályaival foglalkozik.