Környezeti nevelés a tantervekben
Paraméterek
Sorozat | KN Szer-Tár |
Cím | Környezeti nevelés a tantervekben |
Kiadó | Magyar Környezeti Nevelési Egyesület |
Kiadás éve | 1998 |
Terjedelem | 56 oldal |
Formátum | A/4, irkafűzött |
ISBN | 963 03 5878 x |
Azoknak a műhelyvezetőknek készült ez a füzet, akik abban segítenek a tanároknak, hogy a környezeti témákat be tudják építeni a tanítás folyamatába. Ötleteket találunk majd arra, hogy hogyan integráljuk a környezeti nevelési témákat a különböző tantárgyak tananyagába. |
|
|
Leírás
Azoknak a műhelyvezetőknek készült ez a füzet, akik abban segítenek a tanároknak, hogy a környezeti témákat be tudják építeni a tanítás folyamatába. Ötleteket találunk majd arra, hogy hogyan integráljuk a környezeti nevelési témákat a különböző tantárgyak tananyagába. Azok a műhelyvezetők, akik nem rendelkeznek elegendő iskolai tanítási gyakorlattal, rövid összefoglalást olvashatnak a tantervi kérdésekről. Olyan módszerekkel ismerkedhetünk meg, amelyek sokféle hallgatóság számára lehetnek megfelelőek: olyan tanárok számára is, akik kész, azonnal alkalmazható anyagot igényelnek és azok számára is, akik önállóan szeretnék elkészíteni az óráik anyagát. Általában: ez a füzet olyan módszereket ajánl, amelyekkel a tanárok végiggondolhatják, hogy a környezeti nevelés miképpen válhat tantárgyuk szerves részévé. Bár a könyv konkrét példákat tartalmaz, nem kívánja elkötelezni magát a környezeti nevelés egyik részterülete mellett sem. Az adott iskola környezetétől és képzési sajátosságaitól függ, hogy a tanár melyik területre összpontosítja a figyelmét. A füzet először áttekinti, hogy miért érdemes a környezeti nevelést a hagyományos iskolai tantervbe integrálni, majd három különböző stratégiát kínál az integrálás lehetőségeinek feltárásához. Ezután az integrálás két alapvető típusát tekinti át röviden a kiadvány, s végül tíz gyakorlatot ír le, amelyeket a műhelyvezetők akár változatlan, akár módosított formában alkalmazhatnak a műhelyfoglalkozásokon. Végül forrásmunkákat ajánl a műhelyvezetők és a tanárok számára egyaránt. És most egy valós történeten keresztül lássuk, hogy egy műhelyvezető milyen problémákkal találkozik, amikor a környezeti nevelés integrálásában próbál segíteni a tanároknak.
A sorozat az EE-Toolbox-Workshop Resources Manual (szerk.: Monroe, M. C. – Cappaert, D.) adaptálása. Elsődleges célja a (tanár továbbképző) műhelyek megtervezésének segítése, de tanórák, (kereszt)tantervek vagy más programok szervezéséhez is ad elvi és gyakorlati útmutatást.
KN Szer-Tár – Műhelyszervezési kézikönyvek
Írta: Monroe, Martha C. – Cappaert, David
Fordította: Farkas Magdolna
Magyar viszonyokra adaptálta: Tóthné Timár-Geng Csilla
Sorozatszerkesztő: Victor András