Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Kompetenciaalapú kritériumorientált pedagógia

Paraméterek

Szerző Nagy József
Cím Kompetenciaalapú kritériumorientált pedagógia
Kiadó Mozaik Kiadó
Kiadás éve 2007
Terjedelem 383 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 697 541 8
Eredeti ár:
6.280 Ft

A hagyományos ismeretalapú pedagógiai kultúra képtelenné vált az eredményességgel, az esélyegyenlőséggel szemben növekvő igények teljesítésére. Ez a könyv a hagyományos pedagógiai kultúra problémáiról, a kompetencia alapú, kritériumorientált pedagógia megoldást kínáló lehetőségeiről szól.

Leírás

Az utóbbi évek pedagógiai kutatásai azt igazolják, hogy a közoktatási rendszer nem csökkenti, hanem lényegesen megnöveli a tanulók közötti fejlettségbeli különbségeket. A hagyományos ismeretalapú pedagógiai kultúra képtelenné vált az eredményességgel, az esélyegyenlőséggel szemben növekvő igények teljesítésére. Ez a könyv a hagyományos pedagógiai kultúra problémáiról, a kompetencia alapú, kritériumorientált pedagógia megoldást kínáló lehetőségeiről szól.
 
MS-9320
Írta: Nagy József
Lektor: Molnár Edit Katalin
 
Kapcsolódó témakör:

Tartalom

Problémák, kihívások és válaszlehetőségek
A hagyományos pedagógiai kultúra csődje
A tanulók fejlődési különbségeinek Prokrusztész-ágya
A személyiség kompetenciái, alaprendszere, komponensfajtái és fejlődése – fejlettsége
A kompetenciaalapú tartalmi szabályozás lehetőségei
Korrekt feltárás és értékelés
A korrekt feltárás és értékelés alapjai
Az írás tanítás kritikus feltételei
Az írás mozgás-készség korrekt feltárása
Az íráskészség korrekt feltárása
Olvasástanítás: A megoldás stratégiai kérdései
Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhanghalló készség korrekt feltárása
A szóolvasó készség korrekt feltárása
Józsa Krisztián: Az elemi számláláskészség korrekt feltárása (szenzomotoros és szóbeli szint)
Az elemi számoláskészség korrekt feltárása (írásbeli szint) .
A rendszerező képesség korrekt feltárása (írásbeli tapasztalati szint)
Vidákovich Tibor: Az elemi következtető képesség korrekt feltárása (szóbeli tapasztalati szint)
Hajduné Holló Katalin: Az elemi kombinatív képesség korrekt feltárása (szenzomotoros szint)
Az elemi kombinatív képesség korrekt feltárása (írásbeli tapasztalati szint)
Az elemi szociális készségek korrekt értékelése (szóbeli tapasztalati szint)
Kritériumorientált fejlesztés
A kritériumorientált fejlesztés feltételei
Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhanghalló készség kritériumorientált fejlesztése
Józsa Krisztián: A számláláskészség kritériumorientált fejlesztése
Józsa Krisztián és Zentai Gabriella: Óvodások kritériumorientált fejlesztése DIFER programcsomaggal
Pap-Szigeti Róbert, Zentai Gabriella és Józsa Krisztián: Kritériumorientált fejlesztés SZÖVEGFER programcsomaggal: módszerek
Pap-Szigeti Róbert: Kritériumorientált fejlesztés SZÖVEGFER programcsomaggal: eredmények
Irodalom
Ábrajegyzék
Táblázat jegyzék
Fogalommutató 

Kapcsolódó kiadványok