Kommunikáció az iskolában
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Szitó Imre |
Cím | Kommunikáció az iskolában |
Kiadó | ELTE PPK |
Kiadás éve | 2007 |
Terjedelem | 71 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | 978 963 446 455 6 |
Eredeti ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Online kedvezmény:
10%
Az iskolai kommunikáció elemzésének legfőbb célja, hogy támpontokat nyújtson az iskolapszichológusnak tanácsadói és konzultációs tevékenysége megvalósításához. (Iskolapszichológia 7.) |
|
|
Leírás
Ebben a tanulmányban az iskolai keretek között folyó kommunikációval foglalkozunk. Az iskolai kommunikációs folyamat minősége meghatározza, milyen kognitív színvonalat érnek el a diákok a tanulás során, és milyen interperszonális kapcsolat alakul ki a tanárok és a diákok között. Az iskolai kommunikáció elemzésének legfőbb célja, hogy támpontokat nyújtson az iskolapszichológusnak tanácsadói és konzultációs tevékenysége megvalósításához. Az iskolapszichológusnak fontos feladata, hogy észlelje az iskolai környezetben fellépő kommunikációs akadályokat, felfedezze az előrejutáshoz vezető lehetőségeket, s ezeknek ismeretében alakítson ki beavatkozási programot.
ELTE PPK - Trefort Kiadó, 2007.
Írta: Szitó Imre
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Bevezető
A kommunikáció kontextusa
A kommunikációs folyamat elemei
Az osztálytermi kommunikáció szintjei
Családi szocializációs hatások
Oktatási környezetek és kommunikáció
Az oktatott csoport nagysága
Mit tartanak fontosnak a diákok a hatékony tanárok kommunikációjában?
Előadások, kérdések és válaszok
Az osztály irányításában szerepet játszó kommunikáció
A tanári elvárások kommunikálása
A dicséret kommunikálása
Az elbátortalanítás nyelvezete
Túlélési stratégiák
A személyre orientált kommunikáció, a segítségnyújtás nyelvezete
A tanári önértékelés gondozása
Értékek kommunikálása
Az önészlelés és a megfigyelők észleléseinek jelentősége a kommunikáció értelmezésében
A tanári kommunikáció megfigyelése
Az iskolapszichológus szakmai működése a kommunikáció szempontjából
Összegezés helyett
Irodalom