Kis játékpszichológia
Paraméterek
Szerző | Stöckert Károlyné |
Cím | Kis játékpszichológia |
Kiadó | Eötvös József Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 104 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 9955 18 9 |
Eredeti ár:
2.315 Ft
2.199 Ft
Online kedvezmény:
5%
A könyv a játékról, vagyis a gyermekkor természetes, életkornak megfelelő tevékenységéről és „nyelvéről” szól, melynek ismerete és tiszteletben tartása a felnőtt-gyerek közti gyümölcsöző kapcsolat alapja. A gyermekkori játék hatásai beépülnek a személyiségbe, ezért életre szólóak. Pszichológiai oldalról közelíti meg a játszást: nem annyira a felszínre, a láthatóra irányítja az olvasó figyelmét, hanem sokkal inkább a háttérben zajló – lényegi – folyamatokra. |
|
|
Leírás
A könyv a játékról, vagyis a gyermekkor természetes, életkornak megfelelő tevékenységéről és „nyelvéről” szól, melynek ismerete és tiszteletben tartása a felnőtt-gyerek közti gyümölcsöző kapcsolat alapja. A gyermekkori játék hatásai beépülnek a személyiségbe, ezért életre szólóak. Pszichológiai oldalról közelíti meg a játszást: nem annyira a felszínre, a láthatóra irányítja az olvasó figyelmét, hanem sokkal inkább a háttérben zajló – lényegi – folyamatokra. Ezek tanulmányozása segít utat találni a gyermekhez és így megkönnyíti az eredményes nevelő tevékenységet. Kis terjedelmével összefoglal, szempontot és útmutatást kínál a téma iránt érdeklődőknek a további ismeretbővítéshez. Ajánljuk mindenkinek, aki embernevelésre vállalkozik: szülőknek, pedagógusoknak, azonkívül valamennyi kíváncsi és játékot kedvelő embernek egyaránt.
„Kitűnően tömörített könyvecske ... amelyet élvezet és okulás volt olvasni, mint a szerzőt mindig ...” – írja róla lektori véleményében Vekerdy Tamás.
Eötvös József Könyvkiadó, 2011.
Írta: Stöckert Károlyné
Lektor: Vekerdy Tamás
Tartalom
1. Előszó
2. A játék – pszichológus szemmel
2.1. A játék fogalma és jelentősége
2.2. A játék legfontosabb sajátosságai és jellemzői
3. Miért játszunk?
3.1. Játékelméletek
3.1.1. Sigmund Freud játékértelmezése
3.1.2. D. W. Winnicott játékteóriája
3.1.3. J. Piaget játékelmélete
3.2. Játék és motiváció
3.2.1. A motivációról általában
3.2.2. Ajáték (belső) motivációi
3.2.2.1. Az ösztönkésztetések
3.2.2.2. A kíváncsiság (intrinzik motiváció)
3.2.2.3. A kompetenciakésztetés (intrinzik motiváció)
4. A játék külső feltételei
4.1. A társas feltételek
4.1.1. Az anya
4.1.2. A felnőttkörnyezet
4.1.3. A gyerektársak
4.2. A játék tárgyi feltételei
4.2.1. Játékhely, berendezés, bútorok
4.2.2. Játékszerek, játékeszközök
4.2.3. Rend és rendetlenség a játékban
5. Játékfajták
5.1. A gyakorló játék
5.1.1. A gyakorló játék kialakulása és fejlődése
5.1.2. A gyakorló játék felosztása: fajtái
5.2. A szimbolikus játék
5.2.1. A szimbolikus játék fogalma és jelentősége
5.2.2. A szimbolikus játék kialakulása és fejlődése
5.2.3. A szimbolikus játék hanyatlása
5.3. A szabályjátékok
5.3.1. A szabálytudat fogalma, fejlődése
5.3.2. A szabályjátékok felosztása
6. Játék és fejlődés
6.1. Érés, tanulás
6.2. Tanulási módok és lehetőségek a játékban
7. A játékdiagnosztikáról és -terápiáról
8. Utószó
Felhasznált irodalom
Idézetek, utalások