Készségfejlesztő eljárások tanulási zavarral küzdő kisiskolásoknak
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Porkolábné dr. Balogh Katalin |
Cím | Készségfejlesztő eljárások tanulási zavarral küzdő kisiskolásoknak |
Kiadó | ELTE PPK |
Kiadás éve | 2005 |
Terjedelem | 48 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | 978 963 446 315 0 |
Az iskolában a tanulás az a kulcsfontosságú tevékenység, mely forrása és alakítója az interperszonális kapcsolatok szerveződésének, realizálási területe a pedagógus és a gyermek együttműködésének. A tanulás eredményessége szemléletes mutatója az iskola munkájának. Érthető tehát, hogy a tanulás sikere közös érdeke és célja mind a pedagógusnak, mind az iskolás gyermekeknek. |
|
|
Leírás
Az iskolában a tanulás az a kulcsfontosságú tevékenység, mely forrása és alakítója az interperszonális kapcsolatok szerveződésének, realizálási területe a pedagógus és a gyermek együttműködésének. A tanulás eredményessége szemléletes mutatója az iskola munkájának. Érthető tehát, hogy a tanulás sikere közös érdeke és célja mind a pedagógusnak, mind az iskolás gyermekeknek. A pedagógusok legfőbb törekvése, hogy megteremtsék a gyermekek számára az értelmes tanulás feltételeit, ezáltal biztosítva mentális fejlődésük optimális ütemét. A siker másik feltétele a gyermek érettségében, tanulásra alkalmas személyiségében keresendő. Korábbi diagnosztikai szűrőeljárások kialakítását célzó vizsgálataink eredményei azt mutatták, hogy bizonyos típusú tanulások zavarok okai a perceptuo-motoros funkciók fejletlenségében, illetve ezeknek a funkcióknak a diszparitásában, integrációs zavarában keresendők.
ELTE PPK-Trefort Kiadó, 2005.
Írta: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Kapcsolódó kiadványok:
Tartalom
Iskolai tanulás – tanulási zavarok
Fejlesztő programok tanulási zavarral küzdő kisiskolások számára
Mozgásfejlesztő program
Testsémafejlesztő program
Testsémafejlesztés
Percepciófejlesztés