Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
A könyv kiemelt célja, hogy a tanító (tanár) látásmódjával adódó feladatmegoldások alapján fejlessze a pedagógus feladatalkotó képességét, megmutatva, hogy már meglévő feladatok (olykor minimális) átalakításával, általános esetek specializálásával hogyan lehet minőségileg új feladatokat alkotni.
A nyelvi készségek, a nyelvi (később metanyelvi) tudatosság (életkorilag) megfelelő fejlettségi szintje elengedhetetlen az olvasás megtanulásához, magas szintű elsajátításához, továbbá a tanulási képességek, készségek kifejlesztéséhez, annak önállóvá válásához, vagy akár az idegennyelv-tanulás sikerességéhez.
2013 novemberében már másodszor rendezett a Magyar Szemiotikai Társaság, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Felnőttképzési Intézetének Identitáskutató Műhelye és a Szegedi Tudományegyetem Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékének Új demokráciák és a humán kommunikáció kutatócsoportja konferenciát Szegeden.
A harmónia dicsérete című művészetelméleti konferenciánk – mely az SZTE JGYPK Művészeti Intézet Rajz-Művészettörténeti Tanszéke által 2019. november 13–14-én került megrendezésre a Szegedi Akadémiai Bizottság székházában – és ennek tanulmánykötete jelen világunkban ismét létjogosultságot biztosít egy ma már háttérbe került, komplex fogalomnak és minőségnek, a harmóniának.
A Jel–Kép–Tér sorozat 2. kötete A hatalom jelei, képei és terei konferencián elhangzott előadások szerkesztett változatát tartalmazza.
A könyvet kifejezetten ajánljuk média és gyógypedagógia szakos hallgatóknak, szakembereknek, valamint a médiatartalmakat létrehozóknak és befogadóknak.
A 2018-as, azonos című konferencia célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a nem kognitív képességekre, a szocioemocionális fejlődésre és fejlesztésre, amelyek a közeljövőben nagymértékben hozzájárulnak a munkaerőpiaci elhelyezkedéshez.
A testnevelés és sport különböző színterei és szintjei nagyon komoly értéket teremtenek, melyek az egyén és a társadalom számára is hasznosak, eladhatóak. A rekreáció szakos és a szakképzésben, edzőképzésben résztvevő hallgatók szakelméleti és menedzseri ismereteket sajátítanak el, melyek a későbbi munkavállalásuk során jól hasznosíthatók. E jegyzet a két, egymáshoz szorosan kapcsolódó szakmai terület fejezeteit tartalmazza.
A hiánypótló kötet részletesen bemutatja a szentesi sajtótörténet kezdeti időszakát: ismerteti az 1871-től 1883-ig megjelent lapokat, azok tulajdonosait, valamint az egyes orgánumoknál dolgozó újságírókat, szerkesztőket. Emellett a sajtó tükrén keresztül bepillantást enged a kiegyezés utáni, több szempontból sajátos szentesi társadalom hétköznapjaiba, mindezt számos idézettel, ábrával és képpel illusztrálva.
Az olyan egyetemességre törekvő, jelentős irányzatok, amelyek a gazdaság, a társadalom, a filozófia és a művészet befolyásolásának, megváltoztatásának igényével lépnek fel, minden területen nagy hatást gyakorolnak. A romantika ilyen univerzális irányzat volt. A német romantikus kultúra terében alakult ki az ún. „reformpedagógiai eredetgondolkodás”, amelyben a gyermek már nem egy rendezett gondolatkör szisztematikus felépítése által válik nagykorú személlyé.
A könyv a folyamatosságfüggőség grammatikai vetületét, azaz a konnexitást s annak is legkomplexebb összetevőjét, a szintaktikai eszközrendszert vizsgálja tankönyvi szövegekben.
A szerző a társadalomelmélet története és mai irányzatai mellett a legalaposabb társadalmi jelenségek (a gazdaság, a politika, a mindennapi élet, az erkölcs, az etnikai identitás, a kultúra, a művészet, a tudatosság, a vallás, a globalizáció) komplex szemléletű bemutatására törekszik.
Ez a gyakorlati kézikönyv a kezdő televízióműsor-készítőknek próbál támpontokat adni a mindennapi munkához, áttekintve a mozgóképes híranyagok, magazinműsor-bejátszások, televíziós riportok, stúdióbeszélgetések elkészülésének folyamatát, e folyamat feltételeit, szereplőit, eszközeit.
A kötet a jelhasználat egy fontos dimenziója, az állati és az állatokról szóló emberi jelhasználat bemutatásához kíván hozzájárulni. Célja az állati jelhasználat és az emberi kultúra állatszimbolikájának bemutatása, amelyet a zooszemiotika elméleti szempontjai és az állati jelhasználat néhány esetpéldája mellett irodalmi, történelmi, képzőművészeti és a kultúra számos egyéb területéről kiemelt példák elemzésével világítanak meg a tanulmányok.
Ezzel a rövid összefoglaló könyvvel nem célom, hogy teljes körű ismeretséget szerezzenek a betegségekről, de kell, hogy legyen egészségügyi intelligenciájuk, mert szervi bajban, egészségkárosodásban szenvedőket tanítanak, gondoznak, ezért szükségük lesz hivatásuk kiteljesedéséhez alapvető tájékozottságra az ember betegségeivel kapcsolatban. (a szerző)
Modern társadalmunkban egyre többen szenvednek a kiégéstől, az életuntságtól és a stressztől. A pedagógus modellszerepe igen fontos a diákok számára: ha a pedagógust nem érdekli az, amit tanít, a tanulók is érdektelenné válnak.
Ez a hallgatói jegyzet azok számára készült, akik érdeklődnek a kisiskoláskor jellemzői iránt. Helyenként kitekintünk az óvodáskor vagy épp a serdülőkor felé is, ám a fókuszban mindvégig a 6-10 év közötti gyerekek jellemzői állnak.
A tehetségesekkel minden korban kiemelten foglalkoztak, azonban az, hogy kit tekintettek tehetségesnek, időről-időre változott. A tehetséggondozás kiemelkedő feladata a pedagógiai munkának. Ehhez a munkához kíván segítséget nyújtani ez a jegyzet.
A könyvet mindazoknak (egyetemi hallgatóknak és középiskolásoknak) ajánljuk, akik érdeklődnek az emberi test biológiája és szerkezete iránt, illetve, akik tanulmányaik során valamilyen formában tanulnak az emberi testről. Így nemcsak az orvostanhallgatók, hanem a gyógyszerészhallgatók, az egészségügyi főiskolák hallgatói, a tanárképzésben részt vevő hallgatók és a pszichológus hallgatók is haszonnal forgatják majd.
A címben kiemelt életkor olyan szenzitív időszak gyermekeink életében, amely hosszú távon meghatározza, hogy a köznevelésben eltöltendő éveket mennyire kiegyensúlyozottan, pozitívan és jókedvűen éli meg a gyermek - és vele együtt család. A szerzők a nyelvészeti, pedagógiai és gyógypedagógiai tudományos kutatások eredményeire alapozva a játékkal nevelés és tanítás mellett kötelezték el magukat.