Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Javaslatok a nem szakrendszerű oktatáshoz
Eredeti ár: 3.420 Ft
3.078 Ft
Online kedvezmény: -10%

Javaslatok a nem szakrendszerű oktatáshoz

Eredeti ár: 3.420 Ft
3.078 Ft
Online kedvezmény: -10%

A pedagógusok mindennapi munkájához kívánunk segítséget nyújtani az itt közölt ajánlásokkal, ötletekkel, amelyekből a kollégák a helyi sajátosságok, lehetőségek figyelembe vételévei belátásuk szerint válogathatnak.

Leírás

Ezzel a füzettel egy sorozatot indítunk útjára. A pedagógusok mindennapi munkájához kívánunk segítséget nyújtani az itt közölt ajánlásokkal, ötletekkel, amelyekből a kollégák a helyi sajátosságok, lehetőségek figyelembe vételévei belátásuk szerint válogathatnak.
A Módszertani Füzetek első kötete, a Javaslatok a nem szakrendszerű oktatáshoz – ahogy a cím is jelzi – a 2008 szeptemberében bevezetésre kerülő nem szakrendszerű oktatáshoz ad általános tájékoztatást és módszertani segítséget.
A nem szakrendszerű oktatás gyakorlati megvalósításának lehetőségei című fejezet tartalmazza a bevezetés előzményeit, okait, célját, a megvalósítás várható eredményeit, a csoportalkotás lehetőségeit, szervezeti kereteit, formáit, az időkeret meghatározását, a kiemelt fejlesztési feladatokat és a fejlesztés módszereit.
Az önálló ismeretszerzéshez, továbbhaladáshoz, a felnőtt életben való boldoguláshoz szükséges alapkészségek és -képességek megerősítéséhez, fejlesztéséhez, a lemaradók felzárkóztatásához a Tervezetek az alapkészségek és képességek fejlesztése (AKKF) című rész ad útmutatást az ötödik évfolyamra.
Az Ötletbörze egy, a nem szakrendszerű oktatásra felkészítő 120 órás továbbképzés előadóinak és hallgatóinak munkáiból mutat be válogatást. Ezek olyan tanulásszervezési és módszertani ötletekkel szolgálnak, amelyek nemcsak a nem szakrendszerű oktatásban hasznosíthatók a fejlesztő tevékenységek során.
Kiadványunk utolsó fejezete, az Értékelés a már említett oktatásban ajánlott szöveges értékeléshez és a Fejlesztő értékelés címet viselő, az 5. osztályos tanulók számára készült értékelő füzet használatához ad eligazítást.
 

Paraméterek

Szerző Kormányosné Makai Eszter – Márványköviné Jászberényi Ágnes – Mátyás Jánosné
Cím Javaslatok a nem szakrendszerű oktatáshoz
Alcím 5. osztály
Kiadó Főnix-Füred Bt.
Kiadás éve 2009
Terjedelem 125 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 06 5451 7

Tartalom

Előszó
1. A nem szakrendszerű oktatás gyakorlati megvalósításának lehetőségei
1. 1. A nem szakrendszerű oktatás bevezetésének okai és következményei
1. 2. A nem szakrendszerű oktatás célja, kiterjesztésének lényege, várható eredményei
1. 3. A nem szakrendszerű oktatásban részesülő gyermekek csoportba sorolásának szempontjai
1. 4. Mely műveltségi területet, tantárgyat érinthet a nem szakrendszerű oktatás?
1. 5. Fejlesztési irányok meghatározása
1. 6. Az időkeretek megállapítása és felhasználása
1. 7. Milyen oktatásszervezési formát válasszunk?
1. 8. Tanulásszervezés a tanítás-tanulás folyamatában
2. Tervezetek az alapkészségek és -képességek fejlesztésére (AKKF)
2. 1. Tematikus tervezés az anyanyelvi kompetenciák fejlesztésére
2. 1. 1. Célok és feladatok
2. 1. 2. Tervezet
2. 2. Tematikus tervezés a matematikai kompetenciák fejlesztésére
2. 2. 1. Célok és feladatok
2. 2. 2. Tervezet
2. 3. Projekttervezetek az alapkészségek és -képességek fejlesztésére
2. 3. 1. A projektoktatás mint oktatási stratégia
2. 3. 2. Jelentősége a nem szakrendszerű oktatásban
2. 3. 3. Tervezetek
3. Ötletbörze
3. 1. Matematika
3. 2. Magyar nyelv és irodalom
3. 3. Történelem
3. 4. Természetismeret
3. 5. Játékok, eszközök
3. 6. Interaktív tábla az oktatásban
3. 7. Varázsbetű Programcsalád
3. 8. Szövegértem
3. 9. Segítség! Szöveges feladat
4. Értékelés
4. 1. Az értékelés funkciói
4. 2. Az értékelés szempontjai
4. 3. Mely területekre terjedjen ki az értékelés?
4. 4. A Fejlesztő értékelés című füzetről
4. 5. Mellékletek