JATEPress
Az utóbbi évtizedekben egyre többen hívják fel arra a tényre a figyelmet, hogy a betegek és hozzátartozóik ellátási folyamatba való aktív bevonása nélkülözhetetlen a krónikus állapotok sikeres uralásához. Ezen terület fejlesztésére szánt erőforrások hasznosulása bátran összemérhető a gyógyszeres vagy műtéti technikák fejlesztésére szánt források hatékonyságával.
A kötet a deviancia fogalmi kereteit tartalmazó bevezető rész után a devianciát mint társadalmi jelenséget magyarázó szociológiai elméleteket, az egyes devianciaformákat és a megelőzés lehetőségeit mutatja be.
A legjelentősebb XVI. századi olasz elméletírók a dialógus műfajának elfogadtatásán, formai és tartalmi szabályozásán dolgoztak. Bár a teoretikusok igyekeztek pontos kritériumokat megfogalmazni, a műfaj kérdését mégsem sikerült, legalábbis a modern szakirodalom számára, minden kétséget kizáróan és véglegesen eldönteniük...
Martin Esslin összegző munkájával hiánypótló kötethez jut a magyar olvasó. A könyv arra vállalkozik, hogy sorra vegye azokat a maradandónak bizonyult meglátásokat, amelyek immár kiállták az idő próbáját, s a színházi jelenség értelmezésének elengedhetetlen szempontjaivá váltak.
Ez a HRM jegyzet érthetően próbálja meg bemutatni ezen szakma alapfogalmait. A szerző nem HRM kézikönyvnek szánta, hanem azért íródott, hogy átfogó képet adjon a humán erőforrás menedzsment területeiről, megismertesse olvasóját a fontosabb HRM fogalmakkal és módszerekkel, eljárásokkal.
A szaktanárnak választania kell a lehetséges módszerek, eljárások, szervezési formák és eszközök közül, mégpedig egyrészt a tanítandó szaktudományi anyagnak, másrészt a konkrét gyermekcsoportnak a sajátosságait figyelembe véve...
Wojtilla Gyula, a szegedi egyetem Ókortörténeti Tanszékének indológus tanszékvezető professzora, kötete kettős feladatot teljesít, egyrészt kézikönyvként szolgál az érdeklődőknek, másrészt az egyetemi oktatásban nélkülözhetetlen tankönyvként szolgál.
A spanyol történelem és filmtörténet meghatározó periódusáról, a Franco-korszak mozijáról írt aprólékosan kidolgozott, informatív könyvet dr. Lénárt András, az SZTE Hispanisztikai Tanszékének munkatársa.
A jegyzet a vegyész és kémiatanár-szakos hallgatók Szerves kémia című előadásaihoz és a laboratóriumi gyakorlathoz kapcsolódó segédanyag.
E könyv alapvetően tudományos monográfia, egyes részeiben szakkönyvekben vagy kézikönyvekben megszokott üzenetekkel. Elsősorban az elméleti háttér és a nemzetközi szakirodalom ismeretére vágyó szakemberek hasznosíthatják.
A kétnyelvű és interkulturális oktatás iránti érdeklődés, még ha lassan is, de egyre inkább terjed Olaszországban. Az olasz iskolákban az idegen nyelvek korai oktatása a hatvanas években kezdődött...
A szerző tapasztalatai szerint a menedzserhallgatót nem érdeklik az aprólékos akadémiai rendszerezések, szintén nem érdeklik a különféle menedzser életbölcsességek. Egy kérdés izgatja őket: ,,Mit kell tennem, hogy hatékony – és persze sikeres – vezetővé váljak?”
Az etnikai földrajz és a vallásföldrajz a társadalomföldrajz tudomány-szakterületen belül, a népességföldrajz tudomány-szakág részeként létező, önálló részterületek. Egymástól független két területről van szó, melyeket a kutatási témák hasonlósága mellett az általuk használt adatbázisok és kutatási módszerek is összekötnek.
Az 1967. június 5-én kirobbant és hat napig tartó „villámháborúban” az arab országok súlyos vereséget szenvedtek. A vereség Egyiptom és Szíria szövetségeseinek, a Szovjetuniónak és a szocialista országoknak a vereségét is jelentette. Már az 1973-as arab-izraeli háborút megelőzően és annak folyamán Magyarország továbbra is támogatásáról biztosította az arab népeket.
A kötet komplex vizsgálat tárgyává teszi az ápolók élet- és munkakörülményeit, bemutatja és elemzi azokat a tényezőket, melyek meghatározzák a betegekkel foglalkozó egészségügyi szakdolgozók szakmával kapcsolatos attitűdjeit, illetve befolyásolják létezésük privát síkjának történéseit.
Pirandello ma ismét jelenség. Mondhatni: divat. Nem szűnő érdeklődéssel kutatják. Értékelik és újraértékelik, és ezek intenzitása, gyakorisága és a szembenálló nézetek feszültsége láttán felmerül a kérdés: mi ennek az oka? Milyen történelmi távlatot nyert az utókor, amiből ennyire sürgető Pirandello újrafelfedezése?
,,A magyarok idegennyelv-tudása, bár az utóbbi években fejlődött, még mindig igen gyenge”! Miért még mindig az elégedetlenség, amikor az iskolai tantárgyak közül talán pont az idegen nyelvek terén történt a legnagyobb fejlődés?
Ikon, ikonfestészet, ikonfestők, ikontisztelet és az ikon, mint kegytárgy a XIX. század végi és XX. század eleji orosz irodalomban (Икона в изящной – Икона, иконопись, иконописцы, иконопочитание и иконные лавки в русской художественной литературе XIX – начала XX века).
Az ikon a XX. századi orosz költészetben című könyv orosz nyelvű kiadása. Lepahin Valerij, a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Orosz Filológiai Tanszéke munkatársa.