Leírás
A Játékvár-tankönyvcsalád tagjai megfelelnek a Kerettanterv az enyhén értelmi fogyatékos tanulók számára (1-8. évfolyam) megnevezésű kerettanterv előírásainak és szellemének. Olyan általános törvényszerűségekre épülnek, melyek segítségével megvalósul a cselekvéses tanulás, a beszédértés és beszédprodukció fejlesztése, az aktív és passzív szókincs gazdagítása, a fogalmak jelentéstartalmának bővítése, az olvasás- és íráskedv megőrzése és növelése. Lehetővé válik a kultúrtechnikák elsajátítása, majd fejlesztő célú gyakoroltatása, rögzítése.
A tankönyvcsalád alkalmazásának főbb területei, szempontjai
A hármas asszociáció kiépítését követően a betűkhöz tartozó hang kiejtéséhez szükséges beszédmozgás tudatosítása, gyakoroltatása. Ezzel párhuzamosan zajlik az artikulációs mozgás ügyesítése, a beszédhangok motoros kivitelezésnek pontosítása. A betűfelismerés stabilizálása, a betűtévesztés megelőzése a hasonlóság alapján történő tévesztési lehetőség minimalizálásával történik. A tanulók nagy számánál tapasztalható rigid gondolkodás okozta perszeveráció megelőzése érdekében a tananyag spirális elrendezését alkalmazza.
Oktatási Hivatal, 2022.
NT-98540/F/D
Írta: Hargitai Katalin
Lektor: Vinczéné Bíró Etelka
Kapcsolódó témakörök:
Paraméterek
Sorozat | „Játék” tankönyvcsalád |
Szerző | Hargitai Katalin |
Cím | Játékvár. Differenciáló feladatlapok 2. |
Alcím | Differenciáló feladatlapok az általános iskola 2. osztálya számára |
Kiadó | Oktatási Hivatal |
Kiadás éve | 2022 |
Terjedelem | 80 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 19 6027 3 |