Leírás
Ez az ütemterv és egyben módszertani útmutató (mintavázlatokkal) abban kíván segítséget nyújtani, hogy az életkori sajátosságok figyelembevételével, játékosan, szeretettel és tudatosan készítsük fel óvodásainkat az iskola kihívásaihoz. A kudarcokat átélő gyermekeket átsegítsük, a felszínen tünetet nem produkáló gyermekeket prevencióban részesítsük óvodai játékos foglalkozások keretében.
Paraméterek
Szerző | Odránné Kalina Krisztina |
Cím | Játékos foglalkozások a beszédmegértés fejlesztésére |
Alcím | Óvodai ütemterv és módszertani útmutató középső és nagycsoportok számára |
Kiadó | Nikol Kkt. |
Kiadás éve | 2001 |
Terjedelem | 50 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | 963 85205 7 4 |
Tartalom
I. Előszó
A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztésének szerepe az óvodai munkában
Módszertani ajánlás
II. Ütemterv
III. Mintavázlatok
A beszédészlelés játékainak felépítése
A beszédészlelés fejlesztése
Szóismétlés súgás alapján
Hangsorismétlés
Szógyűjtés 1, 2, 3
Szógyűjtés 4
Szólánc
Kígyóhang
Motorhang
Hangfelismerés
Hangkeresés 1, 2, 3
Hangokból szóalkotás
Hangidőtartamok
Beszédmegértés
Szókincsbővítés játékai
Horgász a tónál
Iránytű
Mi lehet ez? Ki lehet ez?
Formafelismerés
Az objektív mérés fontosságáról
Felhasznált irodalom