Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Játékok a jövőért

Paraméterek

Sorozat Performers–könyvek
Szerző Pados Eszter – Horváth Kata – Janda Zsuzsa
Cím Játékok a jövőért
Alcím Szociodráma a javítóintézetben
Kiadó L'Harmattan Kiadó
Kiadás éve 2022
Terjedelem 214 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 414 878 4
Eredeti ár:
3.990 Ft
3.591 Ft
Online kedvezmény: 10%

Kötetünk az intézményi szociodrámát bemutató könyvek sorába illeszkedik. A szociodrámát kiváló eszköznek tartják a sérült társas viszonyok gyógyítására, az együttélés élhető formáinak kidolgozására, az intézmények fejlesztésére.

Leírás

Számos mulasztás, elmaradó vagy elégtelen társadalmi gondoskodás következménye, hogy 12 és 18 év közötti fiatalok bűnelkövetővé válnak és javítóintézetbe kerülnek. A javítóintézetek e társadalmi mulasztások utolsó korrekciós esélyei lehetnek. Korántsem magától értetődő azonban, hogy egy zárt intézetben, ahol a fiatalok nem önszántukból, hanem kényszerből tartózkodnak, miképp lehet értéket teremteni, miképp lehet eredményeket elérni, miképp lehet a támogatás legjobb formáit megtalálni és alkalmazni. Nem véletlen, hogy sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon lehet-e segítő munkát végezni ilyesfajta rendszerben, másokban pedig, hogy egyáltalán kell-e…
2017 és 2021 között a szociodráma módszerével tartottunk csoportokat a Budapesti Javítóintézetben. A fejlesztő munkába a növendékekkel az intézetben napi szinten dolgozó segítőket is bevontuk. E munka tapasztalatait foglalja össze könyvünk, bemutatva azt is, hogy milyen hatásokkal járt a kreativitás, a motiváltság, a cselekvő- és alkotóképesség felélesztésén alapuló módszertan alkalmazása egy hierarchikus, zárt, totális rendszerben.
Kötetünk a PERFORMERS kiadványsorozat részeként jelenik meg, és az intézményi szociodrámát bemutató könyvek sorába illeszkedik. A nemzetközi sorozat életre hívói mind gyakorló szakemberek, akiknek célja, hogy Moreno módszere, a szociodráma Európa-szerte minél több közösséghez eljuthasson. A szociodrámát mindannyian kiváló eszköznek tartják a sérült társas viszonyok gyógyítására, az együttélés élhető formáinak kidolgozására, az intézmények fejlesztésére. A könyvsorozat szemléletet, módszert, eszközöket, példákat kínál az oktatás, a szociális ellátás, a közösség- és szervezetfejlesztés területein dolgozóknak, illetve minden, a helyi és globális közösségeink fenntartható működése iránt elkötelezett olvasó számára.

A szerzők

L’Harmattan Kiadó, 2022.

Performers–könyvek

Szerkesztette: Pados Eszter – Horváth Kata – Janda Zsuzsa

Szakmai lektor: Teszáry Judith, Szarka Attila

Tartalom

ELŐSZÓ (Dr. Kerezsi Klára, Szarka Attila, Gelb Beáta, Teszáry Judith)

BEVEZETÉS: A JAVÍTÓINTÉZETI SZOCIODRÁMA TEREI

I. RÉSZ

A JAVÍTÓINTÉZETI CSOPORTOK HANGJAI

1. NÖVENDÉKCSOPORTOK: A SZABADSÁG TEREINEK MEGTEREMTÉSE

2. ÖSSZMUNKATÁRSI CSOPORT: INTÉZMÉNYI KONFLIKTUSOK A SZOCIODRÁMA-CSOPORTBAN

3. VEZETŐI CSOPORT: AZ INTÉZETI EGYSÉG TÉMÁJA A SZOCIODRÁMA-CSOPORTBAN

4. ONLINE NÖVENDÉKCSOPORT: EGYÜTTMŰKÖDÉS A CSOPORTÉRT

5. NÖVENDÉK–OKTATÓ-CSOPORT: AZ „EGYÜTTES ÉLMÉNY”

6. JÁTÉKOK A JÖVŐÉRT-KONFERENCIA: A SZAKMAI NYILVÁNOSSÁG MEGTEREMTÉSE

7. OKTATÓI CSOPORT: SZOCIODRÁMA A HATÉKONYABB MŰKÖDÉSÉRT

8. KÉPZŐ CSOPORT: A SZOCIODRÁMA-VEZETÉS ALTERNATÍVÁI

9. NEVELŐOTTHONI NÖVENDÉKCSOPORT: EGYENRANGÚSÁG EGY HIERARCHIKUS RENDSZERBEN

II. RÉSZ

A JAVÍTÓINTÉZETI SZOCIODRÁMA-CSOPORTOK MÓDSZERTANA

10. DRÁMA ZÁRT INTÉZETI KERETEK KÖZÖTT

11. BIZALOM – HOVATARTOZÁS – KRÍZIS – ERŐFORRÁSOK – JÖVŐKÉP – ALKOTÁS: HOGYAN ÉPÍTHETÜNK FEL EGY SZOCIODRÁMA-FOGLALKOZÁSSOROZATOT

III. RÉSZ

A JAVÍTÓINTÉZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS HATÁSAI

12. „EGY HÁZBA ÍGY LEHET EGY MÓDSZERT VISZONYLAG STABILAN BELEHELYEZNI” – SZOCIODRÁMA A JAVÍTÓINTÉZETBEN INTÉZMÉNYVEZETŐI SZEMMEL (Juhász Péter Pál)

13. TALÁLKOZÁS A SZOCIODRÁMÁVAL (Lovász Katalin)

14. HONNAN HOVÁ JUTOTTUNK? SZOCIODRÁMA CSOPORTUNK HATÁSA A NÖVENDÉKEKRE (Kiss Magdolna)

15. A JÁTÉKBAN EGY SZINTEN VOLTUNK – A SZOCIODRÁMA HATÁSA A NÖVENDÉK–NEVELŐ-KAPCSOLATRA (Lovász Katalin)

16. TANÁR VS. DRAMATISTA? TANÁR ÉS DRAMATISTA? CSOPORTVEZETŐI SZEREPEK KIDOLGOZÁSA A JAVÍTÓINTÉZETBEN (Csányi Judit)

17. CSOPORTOK A CSOPORTBAN – EGYETEMISTÁK ÉS NÖVENDÉKEK, ILLETVE PEDAGÓGUSOK ÉS NÖVENDÉKEK KÖZÖS CSOPORTJAI (Blaskó Ágnes – Janda Zsuzsa)

18. VÉGRE NEM EGY FÜGGŐSÉGI KAPCSOLAT. A SZOCIODRÁMA HATÁSAI A JAVÍTÓINTÉZETI ISKOLA MŰKÖDÉSÉRE (Páger Pál Attila)

19. „MINT EGY NORMÁLIS GYEREK” – NÖVENDÉKEK GONDOLATAI A DRÁMACSOPORTRÓL

20. „AZ ÉLETBEN IS EZEKET KELL MAJD KERESSEM” – NÖVENDÉKEK, NEVELŐK ÉS DRAMATISTÁK BESZÉLGETÉSE AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSRŐL

21. AMI SZAKMAILAG AGGÁLYOS – ÉSZREVÉTELEK A JAVÍTÓINTÉZETI SZOCIODRÁMÁVAL ÉS A KÖNYVBEN SZEREPLŐ ÁLLÍTÁSOKKAL KAPCSOLATBAN (Juhász Péter Pál)

IV. ÖSSZEGZÉS

A JAVÍTÓINTÉZETI SZOCIODRÁMA-FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI

HIVATKOZÁSOK

MELLÉKLET

A JAVÍTÓINTÉZETI SZOCIODRÁMA-MÓDSZER KIDOLGOZÓI ÉS E KÖNYV SZERZŐI

Kapcsolódó kiadványok

Raktáron
3.490 Ft 3.141 Ft