Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Iskolapélda

Paraméterek

Szerző Winkler Márta
Cím Iskolapélda
Alcím Kinek kaloda, kinek fészek (6., felújított kiadás)
Kiadó Savaria University Press
Kiadás éve 2024
Terjedelem 272 oldal
Formátum A/5, keménytáblás
ISBN 978 615 6489 41 8
Eredeti ár:
3.980 Ft
3.582 Ft
Online kedvezmény: 10%

Winkler Mártát ifjúkora óta szenvedélyesen érdekli a gyermeki látásmód, a gyerekek belső világának megközelíthetősége. Mindaz, amit az orvostudománytól, a pszichológián át a pedagógiáig tudunk a gyerekről – és amit képes az igazán nagy tehetségre jellemző módon elfelejteni is, hogy a pillanatnyi helyzet megoldásában intuíciójára hagyatkozhasson.

Leírás

„Winkler Márta osztályában a gyerekek – a tevékeny gyerekek – igénye szabja meg a rend és rendetlenség mértékét. Kell, hogy helye legyen a csíznek vagy pintyőkének, akit a gyerekek táplálnak; vigyázni kell a teknősbékára, hogy rá ne lépjenek; gondozni kell az ablakra felfutó babot (amelyik a környezetismereti tankönyvnél sokkal többre tanítja meg a gyerekeket); szem előtt kell legyenek a tavalyi és tavalyelőtti munkák: a mesék agyagfigurácskái, a saját kezűleg épített kis házak, a rajzok, a csuhéból és agyagból készült bábok és babák, mert ezt a gyerekek látni akarják. Winkler Márta osztályterme át tud alakulni intim, meleg, szőnyeges, párnás kuckóvá, ahová a gyerekek behúzódva, a földre telepedve mesélnek és olvasnak, de tud színpad vagy bálterem is lenni, alkalmas a frontális óra megtartására, de a kiscsoportos munkára is. Maguk a gyerekek tudják pillanatok alatt nagy gyakorlattal és ügyességgel átvarázsolni az osztályt egyik alakjából a másikba.”

(Vekerdy Tamás)

Savaria University Press, 2024.

Írta: Winkler Márta

Tartalom

Vekerdy Tamás: Előszó

KÖZEL A GYEREKVILÁGHOZ

ÉLETFORMÁNK

Milyen legyen az iskola?

Belakjuk a teret

Jeleink

A munka szervezésére vonatkozó jelek

A csoportmunka szervezése

A munkaeszközökre vonatkozó jelek

A terem átrendezése

A munka folyamatát irányító jelek

A pihenésre, játékra hívó jelek

A viselkedést befolyásoló jelek

Működnek a titkos jeleink

A szülőkkel együtt

DOLGOZUNK

„Ebben már megegyeztünk”

Így indulunk

Szókereső

A postásjáték

Új feladatok

Rendszerezünk

Gyakori szempontváltás

Kincsgyűjtés – búvármunka

Egy név – több szó

„Némajáték” a fogalmazás alapja

DISZTINGVÁLUNK

Tükör a tanító előtt

A matematika és az anyanyelv kapcsolata

Elvonatkoztatunk

A matematikáról

Matematikaóra-részlet a 4. d-ben

Gombok

Mindennek célja van

Megajánlom a verseket

Arany János: A fülemile – feldolgozás

Bírósági tárgyalás

ÉLETKÉPEK

ALKOTUNK

FÜGGELÉK

Gondolatok a munkámról

A felkészülésről

Utószó

Ami a könyv korábbi kiadásai óta történt

Kiss Julianna: Márta tanulói írták

Kapcsolódó kiadványok