Iskolai tanulás - tanulási képességek - fejlesztés
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Gyenei Melinda |
Cím | Iskolai tanulás – tanulási képességek – fejlesztés |
Kiadó | Trefort Kiadó |
Kiadás éve | 2007 |
Terjedelem | 64 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | 978 963 446 418 1 |
Eredeti ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Online kedvezmény:
10%
Napjaink hazai közoktatásában az ismeretek növelésével szemben a gyermekek alapképességeinek fejlesztésére helyeződik át a hangsúly. A kiadvány célja a tanulási képességek témakör szemléleti keretének és a fejlesztés lehetőségeinek, konkrét gyakorlati alkalmazásának bemutatása. (Iskolapszichológia 30.) |
|
|
Leírás
Napjaink hazai közoktatásában az ismeretek növelésével szemben a gyermekek alapképességeinek fejlesztésére helyeződik át a hangsúly. Egyre sürgetőbb igényként jelentkezik e fejlesztő munka elméletileg is megalapozott technikáinak a gyakorlatban történő bevezetése. Hazai viszonylatban a korszerű iskolapszichológiai szemléletet tükröző próbálkozások jelentős lépéseket jelenthetnek a tanulási nehézségek csökkentésében. Jelen munkával a tanulási képességek témakör szemléleti keretének és a fejlesztés lehetőségeinek, konkrét gyakorlati alkalmazásának bemutatását tűztük ki célul.
Trefort Kiadó, 2007.
Írta: Gyenei Melinda
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Tartalom
Bevezetés
A kognitív fejlődés kérdései
Kutatási eredmények az olvasás – írás – számolás terén
Memória, figyelem és a metakogníció szerepe
A tanulási képességek pszichológiai fejlesztése
Irodalom