Leírás
A közoktatási törvény 48 § (3) bekezdése előírja, hogy „Az iskola nevelési programjának részeként el kell készíteni az iskola egészségnevelési és környezeti nevelési programját. Az iskolai egészségnevelési programnak tartalmaznia kell az egészségfejlesztéssel összefüggő iskolai feladatokat...”
Az egészségfejlesztés pedagógiai programjának kidolgozása hatalmas feladatot, óriási társadalmi felelősséget ró az óvodákra, iskolákra, kollégiumokra, és még ennél is nagyobb lehetőséget kínál nekik. E feladat sikeres, eredményes megoldásához azt tanácsoljuk az intézmények vezetőinek, fenntartóinak, hogy hívják segítségül azokat a szakembereket, akik erre a feladatra szereztek képesítést, diplomát! E feladatok ellátása mellett az ifjúsági felelősi, a szabadidő felelősi munka szakszerű megvalósításában is számíthat ezekre a szakemberekre.
A közoktatásban dolgozó, egészségfejlesztésben, mentálhigiénében képzett szakdiplomások egészségfejlesztő és -nevelő munkájához kínálunk gyakorlatorientált kézikönyvet.
Írta: Benkő Zsuzsanna – Tarkó Klára
Sorozatszerkesztő: Benkő Zsuzsanna
Paraméterek
Sorozat | Egészségfejlesztés |
Szerző | Benkő Zsuzsanna – Tarkó Klára |
Cím | Iskolai egészségfejlesztés |
Alcím | Szakmai és módszertani írások egészségterv készítéséhez |
Kiadó | Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |
Kiadás éve | 2005 |
Terjedelem | 177 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 7356 05 3 |
Tartalom
Ajánlás
Előszó
Téka
Benkő Zsuzsanna: Bevezetés az egészségfejlesztésbe
Józan Péter: Rendszerváltozás és javuló kardiovaszkuláris halandóság Magyarországon
Lippai László - Benkő Zsuzsanna: Egészségfejlesztő szervezetfejlesztés, projektmenedzsment
Az egészségfejlesztés és az egészségnevelés helye a tantervben
Dér Gyuláné: Testi-lelki egészség tanterv 1-8.osztályig
Kata Roland: Egy hatékonyabb iskolai egészségfejlesztési terv alapgondolatai
Egészségfejlesztő, egészségnevelő mintaprojektek az általános iskolában
Koczka Istvánné: Helyi integrált egészségfejlesztő program a tananyagban (1-8. osztály, életmód és egészségfejlesztés)
Martonné Ragasits Andrea: „Együnk jót, s jól” (alsó tagozat, napközis foglalkozás)
Bodnár Gyuláné: Tini Klub
Titzné Horváth Csilla: Egészségfejlesztő projekt a szexuális felvilágosítás témakörében
Egészségfejlesztő, egészségnevelő mintaprojektek a középiskolában és kollégiumban
Nyíriné Fejszés Tóth Edit: Az egészségesebb ifjúságért (szakképző és szakiskola egészségfejlesztő programja)
Elekes Istvánné: Projekt formájában megvalósuló egészségfejlesztő munka az iskolában (drogprevenció)
Tálas Józsefné: Egészséges gyermek – biztos jövő (Egyházmegyei Kollégium, mentálhigiéné. A tanulás tanítása)
Ottawai Charta
Ajánlott szakirodalom
A kötet szerzői