Leírás
Dr. Borsos Szabolcs pedagógusként is gyakran szembesül a kudarc és a kreativitás problémáival az iskolai közegben, valamint azzal is, hogy az erősen normatív-szabályszerűsített, valamint – ami talán még ennél is bonyolultabb kérdés – a normahiányos, nehezen követhető (alul- vagy túlszabályozott) közegben, a kreativitás alig, vagy nehezen tud kibontakozni. A Háttérkérdések a kudarc fogalmáról című újabb könyvében mind elméleti, mind praktikus összefüggésekben bontakoztatja ki az alkotó gondolkodás lehetőségeinek a kérdését, összekapcsolva azt a humán környezetével, megjegyezve, hogy a szeretet-közösség az alkotó kibontakozás perszonális lehetőségének a legfőbb biztosítéka. Ugyanakkor fejtegetéseinek, érvelésének a rendszerébe a kudarc kérdésével kapcsolatos eredményeit is beépíti, amelynek a hazai környezetben a legfőbb szakértője. Könyvét fontosnak tartjuk: mind elméleti, mind gyakorló pedagógus szakemberek számára fontos kérdés a kreatív energiák megtalálása, fejlesztése, a legfőbb humán erőforrás kibontakoztatása az iskolai környezetben.
Paraméterek
Szerző | Borsos Szabolcs |
Cím | Háttérkérdések a kudarc fogalmáról |
Kiadó | Studium Alapítvány Kiadó (Marosvásárhely) |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 96 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 606 92008 0 3 |
Tartalom
Bevezetés
A fogalom
A kijelentések világa
A következtetések hálózata
A kudarc-értelmezés témái
Fogalmi lépcsők a kudarc-értelmezésben
Hol van a kudarc?
Kudarc-értelmezések és fogalomtisztázások
Hagyományos kudarc-felfogás
Modern vagy posztmodern értelmezés
Perszonál-filozófiai reflexió
A kudarc-történet szereplői
Fázisok
A kudarc mint sakkjáték
A sakkozó kapcsolat részletei
Még egyszer a szélsőséges csapdákról
Következtetéseink
A kijelentések lépcsőfokai
A kapcsolati kudarc kérdéskörei
Hogyan is kellene értenünk a logikai redukciót
Kommunikációs feltételek a logika formáinak használatában
Mit jelenthet az introduktív gondolkodás
A következtetések hálójában
A deduktív gondolkodás jellemzői
Az induktív gondolkodás
Megjegyzések a barátságról
A dinamikus introduktív állapot
A filozófia szerepe a kudarc-értelmezésben
Megjegyzések az intézményi kudarc körvonalairól
A társadalmi kudarc körvonalai
Abbahagyott gondolatkísérlet a méltóságról
Befejezés helyett
A szerzőről