Konduktív pedagógia
A könyv nem egy bizonyos sportág (mint például a kosárlabda, röplabda) jegyében készült, hanem a „nehezített körülmények között űzött sporttal” foglalkozik.
A Pető-módszer, a konduktív nevelés, a konduktív pedagógia fogalmak történeti fejlődést is mutathatnak, de egymás szinonimájaként is használják ezeket. A konduktív nevelést a neveléstudomány egyik ágaként gyakorlatközeli, praxisában élő humán tudományként definiáljuk. A petői megközelítés legkarakteresebb sajátossága a holisztikus látásmód, mely elvűséget, egészlegességet, komplex látásmódot jelent világról, emberről, gyakorlatról.
A konduktív pedagógia meglehetősen fiatal diszciplína. A konduktív pedagógia megnevezés pedagógiánk speciális jellegére, a konduktív jellegre utal.
A dr. Pető András előadásai és gyakorlati bemutatói alapján, dr. Hári Mária ás Székely Ily munkássága nyomán készített, és 1962-ben a Tankönyvkiadó által kiadott könyv ún. tartalmi fakszimile kiadása.
Az emlékkönyv Dr. Hári Mária orvos, mozgásterapeuta kiemelkedő munkásságának, szakmai életútjának állít emléket. A pályatársak, tanítványok emlékezése nyomán egy szakmájának mindvégig elkötelezett, kivételes tehetségű, rendkívül humánus orvos életpályája rajzolódik ki, egy olyan asszonyé, aki egész életét a konduktív pedagógia elterjesztésének, és a gyermekek gyógyításának szentelte.
Hári Máriát a kilencvenes évek derekán kérték fel francia szakemberek annak a tanulmánynak a megírására, ami most öt nyelven jelenik meg egy kötetben. Ez A humán alapelv a konduktív nevelésben című írás – magyarul, angolul, németül, franciául és oroszul.
Az Összehasonlító konduktív pedagógia korábbi (1998) kiadása után most újabb formában kerül az olvasóihoz. Az új kiadás egyes kiegészítésekkel és anyagának felépítésében módosult.
A tanulmánykötet azoknak készült, akik még tanulják a konduktív pedagógiát, vagy még több ismeretre vágynak e diszciplínában, vagy csak érdeklődnek e sokszor interdiszciplináris tudományként definiált terület kutatott kérdésköreiről.
A kötet célja a tudományosan megalapozott konduktív pedagógia közvetítése, valamint az értelmiségi létre felkészítő oktatás segítése. Az összeállításkor szem előtt tartottuk, hogy az elkészült kiadvány reflektáljon a konduktív nevelés gyakorlatának innovációira, illetve a konduktív pedagógiához kapcsolódó és a képzés tartalmát meghatározó tudományok eredményeire.