Gyertek velünk erdei iskolába!
Paraméterek
Szerző | Kriska György – Maklári Jenőné – Scheuer Zsuzsanna |
Cím | Gyertek velünk erdei iskolába! |
Alcím | Farkaserdei erdei iskola projekt |
Kiadó | Flaccus Kiadó |
Kiadás éve | 2002 |
Terjedelem | 184 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 963 9412 07 4 |
Eredeti ár:
2.390 Ft
956 Ft
Online kedvezmény:
60%
Az erdei iskolában folyó megismerő tevékenység irányítása és segítése a tanártól is többet kíván a szokásos tantermi tanításnál. Ez a könyv azért született, hogy különböző fás és fátlan társulásokban tervezett erdei iskola projekt megtervezéséhez és lebonyolításához segítséget nyújtson, egy – már működő – erdei iskola projekt (Farkaserdő) mintáján keresztül. |
|
|
Leírás
Az erdei iskolában folyó megismerő tevékenység irányítása és segítése a tanártól is többet kíván a szokásos tantermi tanításnál. Erdei iskolát szervezni nehéz, de nagyszerű kihívás a pedagógus számára, elengedhetetlen tehát az alapos felkészülés. Ez a könyv azért született, hogy különböző fás és fátlan társulásokban tervezett erdei iskola projekt megtervezéséhez és lebonyolításához segítséget nyújtson, egy – már működő – erdei iskola projekt (Farkaserdő) mintáján keresztül. Az első fejezet betekintést ad az erdei iskola és a múzeumpedagógia pedagógia-történetébe, bemutatja az erdő nyújtotta egészségnevelési lehetőségeket. A második fejezet felkészíti a tanulókat az erdei iskolában való helyes viselkedésre, az aktív részvételre, a tudatos munkára. A harmadik fejezetet munkalapok alkotják, amelyek élőhely szerinti csoportosításban mutatják be az életközösségeket. A negyedik fejezet a munkalapok megoldásait ismerteti. A kötetet 24 oldalon egy színes fényképsorozat zárja, amely a növény- és állatfajok felismeréséhez nyújt segítséget.
Flaccus Kiadó, 2002.
Írta: Kriska György, Maklári Jenőné, Scheuer Zsuzsanna
Lektor: Lehoczky János
Tartalom
AJÁNLÁS (Dr. Victor András)
1. FELKÉSZÜLÉS AZ ERDEI ISKOLA VEZETÉSÉRE
1.1. AZ ERDEI ISKOLA RÖVID PEDAGÓGIATÖRTÉNETE (Dr. Maklári Jenőné)
1.2. ÉGIG ÉRŐ TANTEREM (Lehoczky János)
1.3. AZ ERDEI LSKOLAI TANULÁSSZERVEZÉS PROJEKT MÓDSZERREL (Dr. Hortobágyi Katalin)
1.4. TEREPI ADOTTSÁGOK (Dr. Kriska György)
1.5. FARKASERDŐ PROJEKT (Dr. Maklári Jenőné)
1.6. A FARKASERDŐ TERMÉSZETI ÉRTÉKEI (Dr. Kriska György)
1.6.1. A Káposztásmegyeri láp
1.6.2. A Gumirét
1.6.3. A Farkaserdő
1.7. A FARKASERDŐ ERDÉSZ SZEMMEL (Juracsek Ferenc)
1.8. A FARKASERDŐ MADARÁSZ SZEMMEL (Vámosi Krisztián)
1.9. ERDEI TORNAPÁLYÁK
1.10. SPORTREKREÁCIÓ (Dobozy László)
1.11. ÚJPESTI HELYTÖRTÉNETI GYŰJTEMÉNY – MÚZEUMPEDAGÓGIA (Szöllősy Marianne)
2. FELKÉSZÍTÉS AZ ERDEI ISKOLÁBAN VALÓ RÉSZVÉTELRE
2.1. ERDEI ILLEMSZABÁLYOK
2.2. ELŐKÉSZÍTŐ FELADATLAP – CÉLKITŰZÉS
2.3. ELŐKÉSZÍTŐ FELADATLAP – TÁJÉKOZÓDÁS
MUNKALAPOK (Dr. Kriska György és Scheuer Zsuzsanna)
MEGOLDÁSOK
TANTERMI FOGLALKOZÁSOK
A zöld hidra
A csigapióca
A vízibolha
A zöld kandics
A vízi ugróvillás
Felemásszárnyú szitakötő
A felemásszárnyú szitakötő lárvája
A közönséges hanyattúszó-poloska
A víziskorpió
A sárgaszegélyű csíkbogár
A keringőbogár
Az árvaszúnyog
A tollasszúnyog
A vízi búvárpók
Édesvízi gerinctelen állatok (gyűjtése, szállítása, tartása, tenyésztése)
IRODALOM
AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
ERDEI ISKOLA EGYESÜLET
SZÍNES MELLÉKLET