Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyerekek, óvodák, iskolák

Paraméterek

Szerző Vekerdy Tamás
Cím Gyerekek, óvodák, iskolák
Alcím Bővített, átdolgozott kiadás
Kiadó Kulcslyuk Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 364 oldal
Formátum A/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5932 56 4
Eredeti ár:
3.990 Ft
3.591 Ft
Online kedvezmény: 10%

Mire van szüksége a gyerekemnek, hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki, és miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor „építem a jövőjét”)? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda vagy az iskola követel tőle?

Leírás

Mire van szüksége a gyerekemnek, hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki, és miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor „építem a jövőjét”)? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda vagy az iskola követel tőle? Az ismert és kedvelt pszichológus ebben a könyvében gyermeknevelésről, óvoda- és iskolaválasztásról ír a maga jellegzetes, szellemes stílusában.

A könyvet Vekerdy Tamás 2016-ig adott interjúi és a témába vágó cikkei egészítik ki, melyek a gyerekeket, óvodákat és iskolákat érintő új kihívásokra reflektálnak. Hiszen az utóbbi években nem csupán az intézmények változtak meg, de maga a világ is. A legfontosabb alapelv azonban nem változott: továbbra is az a legfontosabb, hogy ismerjük meg a gyermeket a maga megismételhetetlen egyediségében, és segítsük kibontakoztatni adottságait, képességeit. Segítsük abban, hogy azzá váljék, aki lenni akar. Ehhez nyújt hasznos kapaszkodókat ez a könyv.

 

Kulcslyuk Kiadó, 2022.

Írta: Vekerdy Tamás

Kapcsolódó kiadványok:

Vekerdy Tamás művei

Tartalom

Használati útmutató

1. Gyerekek, óvodák, iskolák

Bevezető

Mire van szüksége a gyerekemnek – hogy boldoguljon?

EQ

Érzelmet adni és kapni

Játék, mese – művészetek

Szinaptikus kapcsolatok – endorfin

Megérik, mint az alma a fán

Korai tanítás?

Mire van hát szüksége?

Milyen óvodát válasszak?

Iskolák – óvodák – szülők

Topmenedzserképzés?

Szóval: milyen óvodát?

Jó otthon is!

Mikor iskolaérett?

És milyen iskolát?

Kisfelmenő, nagyfelmenő – a tanító személyisége

Mindenre volt idő!

Feleltetés – szorongás – teljesítmény

Olyan iskolát keresnék

Az első osztály

Agy és tüdő

A figyelem terjedelme

Iskolai ártalmak; napközi

Házi feladat

Önállóság; bukás

„Tízpercben szaladgált!”

Óvoda-iskola

Felejtés?

„Karácsonyra mindenki ír, olvas!”

A készségek kialakulása

A szülő – mint házitanító

Mit tehetünk? Misi

Példa: az írás tanulása

A betegítő iskola

A szülői kongruencia

Képek és képernyők

Belső kép

Külső képek

Agresszió

Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet

Testi és lelki tétlenség

Életkorok – mesék

Mesétől az olvasásig

A számítógép – otthon

Függőség

Két család

Az osztályzásról

Érthető szülői szorongások

Mit mér az osztályzat?

„Kisfiam, többet vártunk tőled!”

A szöveges értékelés lehetősége

Cinkosságok

Alternatívák – Például a Waldorf

Gyermekközpontú vagy intézményközpontú

Hallgassuk Széchenyit!

„Ismerd meg..., hogy... szerethesd!”

Görögök, rómaiak, középkor

Felülről vagy alulról?

A gyermek évszázada?

Kimunkált pluralizmus

„Kísérlet”-ek

Reformok, alternatívák

Az ebihalak pártján

Az állami monopólium megtörése

Miért kell?

Alter

Korlátozatlan alternatívák

A Waldorf-alapelvekből

Írás-olvasás; még egyszer

Kövek, növények

Az elbeszélések változása

Egy kis fejlődés(lélek)tan

Test – lélek – szellem

Életérzés – játék

Érzelem – spontán derű

Értelem – utánzás

Akarat – ad hoc

Hitvilág – mese

A táblázat szerint

A kölyök (a kisiskolás) és a verseny

Munkakedv

Gyűjtés

Csapat — barátságok

Monda

A kamasz

Az ifjú

Zárszó

2. Hová adjam? Hová vigyem?

Milyen óvodát, milyen iskolát válasszak a gyerekemnek?

3. Szabadság a nevelésben

Töredékek – 29 tételben

4. 2012, Magyarország: öröm és kesergés – utószó helyett

5. Függelék – Interjúk, cikkek, nyilatkozatok gyerekekről, óvodákról, iskolákról

2014–2016

„Kedves kolléga, ezt a tantervet ne tartsa be!”

Ünnep, oly szép

Legyél, aki vagy! / Legyél, akivé én akarlak tenni!

Aki nem úr és nem bitang

„Egy kis merészséget javasolnék”

Érzéki tapasztalat és pozitív érzelmek teszik hatékonnyá a tanulást

Lehetsz Einstein

Különvélemény

Mi most az ellenkező irányba haladunk, és ez biztos romlásba taszít

Baló György interjúja Vekerdy Tamással

„A piros gomb legyen a főnök asztalán” – Levél Takács Gézához