Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Gyerekek, óvodák, iskolák
Eredeti ár: 3.990 Ft
3.591 Ft
Online kedvezmény: -10%

Gyerekek, óvodák, iskolák

Eredeti ár: 3.990 Ft
3.591 Ft
Online kedvezmény: -10%

Mire van szüksége a gyerekemnek, hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki, és miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor „építem a jövőjét”)? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda vagy az iskola követel tőle?

Leírás

Mire van szüksége a gyerekemnek, hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki, és miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor „építem a jövőjét”)? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda vagy az iskola követel tőle? Az ismert és kedvelt pszichológus ebben a könyvében gyermeknevelésről, óvoda- és iskolaválasztásról ír a maga jellegzetes, szellemes stílusában.

A könyvet Vekerdy Tamás 2016-ig adott interjúi és a témába vágó cikkei egészítik ki, melyek a gyerekeket, óvodákat és iskolákat érintő új kihívásokra reflektálnak. Hiszen az utóbbi években nem csupán az intézmények változtak meg, de maga a világ is. A legfontosabb alapelv azonban nem változott: továbbra is az a legfontosabb, hogy ismerjük meg a gyermeket a maga megismételhetetlen egyediségében, és segítsük kibontakoztatni adottságait, képességeit. Segítsük abban, hogy azzá váljék, aki lenni akar. Ehhez nyújt hasznos kapaszkodókat ez a könyv.

 

Kulcslyuk Kiadó, 2022.

Írta: Vekerdy Tamás

Kapcsolódó kiadványok:

Vekerdy Tamás művei

Paraméterek

Szerző Vekerdy Tamás
Cím Gyerekek, óvodák, iskolák
Alcím Bővített, átdolgozott kiadás
Kiadó Kulcslyuk Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 364 oldal
Formátum A/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5932 56 4

Tartalom

Használati útmutató

1. Gyerekek, óvodák, iskolák

Bevezető

Mire van szüksége a gyerekemnek – hogy boldoguljon?

EQ

Érzelmet adni és kapni

Játék, mese – művészetek

Szinaptikus kapcsolatok – endorfin

Megérik, mint az alma a fán

Korai tanítás?

Mire van hát szüksége?

Milyen óvodát válasszak?

Iskolák – óvodák – szülők

Topmenedzserképzés?

Szóval: milyen óvodát?

Jó otthon is!

Mikor iskolaérett?

És milyen iskolát?

Kisfelmenő, nagyfelmenő – a tanító személyisége

Mindenre volt idő!

Feleltetés – szorongás – teljesítmény

Olyan iskolát keresnék

Az első osztály

Agy és tüdő

A figyelem terjedelme

Iskolai ártalmak; napközi

Házi feladat

Önállóság; bukás

„Tízpercben szaladgált!”

Óvoda-iskola

Felejtés?

„Karácsonyra mindenki ír, olvas!”

A készségek kialakulása

A szülő – mint házitanító

Mit tehetünk? Misi

Példa: az írás tanulása

A betegítő iskola

A szülői kongruencia

Képek és képernyők

Belső kép

Külső képek

Agresszió

Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet

Testi és lelki tétlenség

Életkorok – mesék

Mesétől az olvasásig

A számítógép – otthon

Függőség

Két család

Az osztályzásról

Érthető szülői szorongások

Mit mér az osztályzat?

„Kisfiam, többet vártunk tőled!”

A szöveges értékelés lehetősége

Cinkosságok

Alternatívák – Például a Waldorf

Gyermekközpontú vagy intézményközpontú

Hallgassuk Széchenyit!

„Ismerd meg..., hogy... szerethesd!”

Görögök, rómaiak, középkor

Felülről vagy alulról?

A gyermek évszázada?

Kimunkált pluralizmus

„Kísérlet”-ek

Reformok, alternatívák

Az ebihalak pártján

Az állami monopólium megtörése

Miért kell?

Alter

Korlátozatlan alternatívák

A Waldorf-alapelvekből

Írás-olvasás; még egyszer

Kövek, növények

Az elbeszélések változása

Egy kis fejlődés(lélek)tan

Test – lélek – szellem

Életérzés – játék

Érzelem – spontán derű

Értelem – utánzás

Akarat – ad hoc

Hitvilág – mese

A táblázat szerint

A kölyök (a kisiskolás) és a verseny

Munkakedv

Gyűjtés

Csapat — barátságok

Monda

A kamasz

Az ifjú

Zárszó

2. Hová adjam? Hová vigyem?

Milyen óvodát, milyen iskolát válasszak a gyerekemnek?

3. Szabadság a nevelésben

Töredékek – 29 tételben

4. 2012, Magyarország: öröm és kesergés – utószó helyett

5. Függelék – Interjúk, cikkek, nyilatkozatok gyerekekről, óvodákról, iskolákról

2014–2016

„Kedves kolléga, ezt a tantervet ne tartsa be!”

Ünnep, oly szép

Legyél, aki vagy! / Legyél, akivé én akarlak tenni!

Aki nem úr és nem bitang

„Egy kis merészséget javasolnék”

Érzéki tapasztalat és pozitív érzelmek teszik hatékonnyá a tanulást

Lehetsz Einstein

Különvélemény

Mi most az ellenkező irányba haladunk, és ez biztos romlásba taszít

Baló György interjúja Vekerdy Tamással

„A piros gomb legyen a főnök asztalán” – Levél Takács Gézához