Gyakorlóanyag az olvasásmegértés fejlesztéséhez
Paraméterek
Sorozat | Meixner Műhely |
Szerző | Adorján Katalin |
Cím | Gyakorlóanyag az olvasásmegértés fejlesztéséhez |
Alcím | 2., javított kiadás |
Kiadó | Meixner Alapítvány |
Kiadás éve | 2004 |
Terjedelem | 184 oldal |
Formátum | A/4, dosszié |
ISBN | 963 214 531 3 |
Eredeti ár:
7.750 Ft
A gyakorlóanyag az olvasott szöveg megértésének fejlesztéséhez nyújt segítséget. A dyslexia-reedukáció során a gyerekek egyéni feladatokat kapnak. A gyakorlóanyag több mint 200 feladatot tartalmaz. |
|
|
Leírás
A gyakorlóanyag az olvasott szöveg megértésének fejlesztéséhez nyújt segítséget. A dyslexia-reedukáció során a gyerekek egyéni feladatokat kapnak. A feladatlapokat felvágva, egyenként borítékba rakva használjuk. Az összetartozó elemeket a gyermek rakosgatja össze. A tevékenység leköti, a keresgélés közben észrevétlenül többször is elolvassa a problémás betűket, szavakat, szinte játszva fejlődik és tanul. A gyakorlóanyag több mint 200 feladatot tartalmaz, melyek nehézségi fokát a csillagok száma jelzi. Ezek a gyakorlatok a fogalmazás fejlesztésére is jók. Amikor mar nem okoz gondot rövidebb összefüggő szövegek olvasása és megértése, a fejlesztő pedagógus feladata hogy a gyermek életkorának, mentális szintjének és egyéni érdeklődésének megfelelően válasszon számara szövegeket: vicceket, meséket, ismeretterjesztő olvasmányokat. Meixner Ildikó szellemi örökségét igyekszik továbbadni ez a kiadvány is, a sorozat többi részéhez hasonlóan.
Meixner Alapítvány, 2004.
Írta: Adorján Katalin
Lektor: Rozgonyi Dóra
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
1. rész: Csoportosítási feladatok
A dyslexia-reedukáció során különösen nagy hangsúlyt helyezünk a szókincs bővítésre a szövegértés javítása érdekében. A gyakorlóanyag első fejezete ebben segít. Olyan feladatokat tartalmaz, melyek során szavakat kell valamilyen szempontból csoportosítani. Ez történhet főfogalom, valamilyen közös tulajdonság, szinonima, esetleg szófajok szerint.
2. rész: Mondatok összeállítása
A szövegértés fejlesztésének következő lépése a mondatszintű megértés kialakítása. Az első pár feladat 1 kép – 1 mondat egyeztetéssel készíti elő a folyamatot. Ezután következik a mondatok összeállítása szavakból.
3. rész: Szövegösszefüggés
Ebben a fejezetben már a kép és a hozzá tartozó összefüggő mondatok egyeztetésével kezdünk. Nehezebbek azok a feladatok, ahol csak a mondatok sorbarakása segít a rövid történet elmesélésében. Végül már egy teljes történetet kell összeállítani. Első lépésként itt is segít a képsor.