Gombolyagok, gombok, skatulyák
Paraméterek
Szerző | Bläsius, Jutta |
Cím | Gombolyagok, gombok, skatulyák |
Alcím | Készségfejlesztő játékok hétköznapi használati tárgyakkal 3–7 éves gyerekeknek |
Kiadó | Dialóg Campus Kiadó |
Kiadás éve | 2015 |
Terjedelem | 80 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 7296 96 3 |
Eredeti ár:
1.980 Ft
1.881 Ft
Online kedvezmény:
5%
Jutta Bläsius óvodapedagógus, Montessori-pedagógus. Relaxációs pedagógusként végzett, majd kiegészítő szakképesítést szerzett a pszichomotorika terén. Könyvét óvónőknek, fejlesztő pedagógusoknak és szülőknek ajánljuk. |
|
|
Leírás
Iratkapcsok, gombok, cipőfűzők, skatulyák, dobozok és hasonlók – egyszerű, mindennapos használati tárgyak, melyek újragondolásával a legérdekesebb játékokat élhetik át a gyerekek. Fejlesztik őket, és nem kerülnek szinte semmibe. Az adott játékkal fejleszthető kompetencia, a csoport ideális létszámának megadása mellett játékvariációk, tanácsok segítik a minél személyre szabottabb megvalósítást.
Jutta Bläsius óvodapedagógus, Montessori-pedagógus. Relaxációs pedagógusként végzett, majd kiegészítő szakképesítést szerzett a pszichomotorika terén. Könyvét óvónőknek, fejlesztő pedagógusoknak és szülőknek ajánljuk.
„Még mindig túl keveset használjuk a hétköznapi tárgyakat játék- és foglalkoztató eszközként. Többnyire a hagyományos játékok, konkrétan a társas játékok, a puzzle, a legó vagy az építőkocka határozza meg, mivel játszanak a gyerekek. Valójában, ha mindennapos anyagokkal foglalkoznak, az több okból is segíti a gyermekek fejlődését. A hétköznapi életből vett dolgok változatosságot jelentenek, és kiemelkedő felhívó jelleggel rendelkeznek. Mivel ezek olyan esz közök, melyeket a felnőttek a való életben használnak, a gyerekeket utánzásra sarkallják és így a velük való találkozás legkülönfélébb formáira ösztönzik őket. Emellett ezek az eszközök kihívás elé állítják a gyerekek kreativitását és fantáziáját, például amikor egy papírdobozt mosógéppé, máskor pedig vonattá vagy akár teherautóvá alakítanak át.
Mivel részt vesznek a hétköznapi dolgok beszerzésében, különös kapcsolatuk alakul ki ezekkel a tárgyakkal. Játékhelyzetben gyakran figyelmesebben bánnak velük, mivel ez az ő eszközük. Ezenkívül a mindennapokban használt dolgokhoz óvatosabb és gondosabb bánásmódra van szükség, mint a közkedvelt játékok, például az építőkockák, a legó vagy a fajátékok esetében. A dobozokkal, borítékokkal vagy szívószálakkal történő játékos foglalatoskodás azonnal felszínre hozza, ha valaki durván, könnyelműen bánik a dolgokkal: elszakítja, összegyűri őket, tönkremennek. Mivel a mindennapos használati tárgyakat általában kockázat- és sérülésmentesen lehet kezelni, a felnőttnek nem szükséges túl sok szabályt felállítani. A gyerekek ön állóan és kreatívan foglalatoskodhatnak és kísérletezhetnek a dolgokkal, hogy új lehetőségeket fedezzenek fel önmaguk elfoglalására. Szabad a pálya a gyermeki kíváncsiság, a tudás-, kutatás és felfedezésvágy előtt. A mindennapos használati tárgyakkal foglalatoskodva a gyerekek különféle tapasztalatokra tesznek szert a testük, az érzékeik, a társaik, a környezetük, saját kreativitásuk és a térbeliség terén, így ezek a dolgok játékosan alkalmazhatók sokféle terület fejlesztésére.”
A szerző
Fordította: Kőrösi Mercédesz
Tartalom
Bevezető
Játékok hétköznapi használati tárgyakkal
A gyermekek játékos fejlesztése
Játékos felfedezés a mindennapokban
Papírdobozok
Kis skatulyák
Gombok
Háztartási szivacsok
Cipőfűző
Pamut
Szívószálak
Pléhtetők
Borítékok
Iratkapcsok
Biztosítótűk
CD lemezek
Játékok jegyzéke