Fővárosi Pedagógiai Intézet
Tanári segédkönyv az iskolai ének és a zeneiskolai oktatáshoz. Egy igazi könyvritkaság, 128 oldalas könyv, 3 db magnókazetta-melléklettel, védődobozban. A magnókazetták gyáriak, egyszer sem hallgatottak, ám 31 éve készültek, minőségükért felelősséget nem vállalunk.
Kézikönyvünket hiánypótló segédletnek szánjuk a könyvtárpedagógia területén. A könyvtárostanárok és más szakos kollégáink számára összegezzük, közzétesszük a használói képzés során szerzett tapasztalatokat, elősegítve ezzel tantárgymódszertani (ön)képzésüket.
Kiadványunkkal arra vállalkozunk, hogy képet adjunk a különböző kultúrákban és korokban élő ember hulladékgazdálkodásáról. Meggyőződésünk, hogy a környezettel törődő városlakó saját életében is hasznosítani képes a szerzett ismereteket. Ezért vállalkoztunk arra, hogy bemutassuk a hulladékkezelés történetét a kezdetektől eljutva a máig.
Más kultúrák megismerése gazdagabbá, az értékek iránt nyitottabbá, egymás iránt megértőbbé tehet bennünket. Ilyen utazáshoz szeretne segítséget adni ez a könyv. Nem tudományos leírás, hanem inkább eligazítás, módszer, kiindulási alap egy-egy út megszervezéséhez, lebonyolításához és pedagógiai feldolgozásához.
Könyvtárostanárként mi is tehetünk azért, hogy iskolánk a kor kihívásainak megfeleljen. Könyvtárpedagógiai programunk alkalmas lehet arra, hogy az iskola kívánatos arculatának egyik elemévé váljon…
A mai értelemben vett iskolai könyvtáraknak – mint a többitől valóban elkülöníthető funkcionális könyvtártípusnak – a formálódása egybeesett az enciklopedikus könyvtár felbomlásának időszakával, amikor is a 18-19. században elvált egymástól, és azóta mindmáig elkülöníthető és sajátos jegyeket visel a nemzeti-, a szak- vagy a közművelődési könyvtár is.
A könyv célja: beilleszteni az általános iskolai és gimnáziumi ének- és hittanoktatás anyagába azokat a liturgikus zenei tételeket, amelyek használata napi vagy heti gyakorlat.
A kézikönyv kísérletileg megalapozott, kidolgozott és többszörösen kipróbált képzési rendszert, önképzésre is alkalmas feladatokat, egy már működő és a gyakorlatban bevált szakmai hálózat tapasztalatait tartalmazza, integrálja.
A kézikönyv elsősorban természetesen a szaktanácsadóknak és a tantárgygondozóknak szól. Meggyőződésünk azonban, hogy érdemes forgatniuk a közoktatási szakértőknek, szakmai munkaközösség-vezetőknek is, hiszen ők szintén szerveznek továbbképzést, részt vesznek a pedagógiai tájékoztatásban, tantervírásban, feladatlapszerkesztésben.
Knausz Imre 1985 és 1998 között keletkezett írásai az oktatás történetéről és a történelem oktatásáról szólnak. A történelem hatalmáról és a történelemmel birkózó emberekről. Az oktatás kiszolgáltatottságáról és az oktatás reformjának esélyeiről. A voluntarizmus veszélyeiről és a realizmus szükségességéről...