Flaccus Kiadó
A labdán való mozgás, hintázás, ringatás felejthetetlen élménye szinte az anyaméh biztonságos közegét idézi fel. S eközben az izmok összjátéka, a mozgás koordinációja fokozatosan alakul ki. A labda alkalmazása számos helyzetreflexet és támaszreakciót hív elő.
A szerző kutatásai egyetlen kérdésre irányulnak: az 1956-os forradalom és szabadságharc, valamint a görög emigráció közti összefüggésekre. A történeti források bizonyító súlya alatt könnyebb a magyar közvélekedést megváltoztatni, mint a görögséget rávenni a múlttal való szembesülésre.
Ebben a könyvben látni fogjuk a leggyakrabban elkövetett hibákat, a licitálás, a lejátszás és a védekezés során. Minden típusú hibát illusztrálunk is néhány leosztással, ahol az eredeti lejátszó valamit elrontott. Minden fejezet néhány tippel ér véget, hogy segítsen el kerülni az ilyen típushibákat.
Kötetünk a biológiai sokszínűség megvalósításának széleskörű lehetőségeit mutatja be az óvodában. Közérthető formában ismerteti a biodiverzitás témáját, erre az elméleti háttérre építve, különböző gyakorlati színtereken mutatja be az óvodai megvalósítás lehetőségeit. Az olvasó többféle nézőpontból ismerkedhet meg az óvodai fenntarthatóság fogalmával, a zöld óvodák változatos tevékenységeivel, kiemelve azokat a teendőket, amelyekkel az óvodapedagógusok, a gyermekek és a szülők hozzájárulhatnak a világ sokszínűségének megőrzéséhez.
A dinamikus rajzvizsgálat jelen kiadásában a grafikus jelenségtan és a kórképek továbbfejlesztett feldolgozottsága mellett egy új, harmadik részben a gyakorlati alkalmazás, a kreativitás, a művészetterápia, a rehabilitáció, a humor és graffiti kérdései kerülnek megbeszélésre. A mű 65 évi munka eredménye, s egy nagy gyűjteményen alapul. A gazdag képanyag, a táblázatok és a számos illusztrált eset nem csupán egy széleskörű vizuális területet mutat be, melyet haszonnal tanulmányozhat pszichiáter, pszichológus, gyógypedagógus, terapeuta, szociális szakember, de élvezettel olvashatják a könyvet mindazok, akik a képi világ pszichopatológiájával kívánnak megismerkedni.
A hagyományos művészettörténeti szemlélet horizontális karakterű. A művészettörténész vizsgálódásának középpontjában nem maga a műalkotás, hanem a történelmi korszakhoz kapcsolódó stíluskorszak áll. Egy-egy általános probléma, egy-egy általános jellemvonás. A műalkotások pedig alátámasztják, demonstrálják ezeket a jellemvonásokat. Magáról a műről, az eredményről kevés szó esik. Sipos Endre könyve a vertikális műelemzés módszerét mutatja be. A vertikális műelemzés során nem csak a stíluskorszakokra jellemző ábrázolási sajátosságokra derül fény, hanem olyan egyéni mélylélektani mozzanatokra is, melyek eddig elrejtőztek a felületesen szemlélődő tekintetek elől. A vertikális műelemzés módszertanának bemutatása mellett a kötet 137 képzőművészeti alkotást, valamint azok elemzését is tartalmazza.
Napjainkban az „értelem korát” éljük. Alapvető fontosságú tehát, hogy a mélyére hatoljunk gondolkodásunk rejtelmeinek és szembesüljünk számos olyan jellemzővel és összefüggéssel, amelyek egészen más megvilágításba helyezik értelmünk működését és szerepét, mint azt az általános elképzelések alapján várnánk.
Janusz Korczak filozófiai megközelítésű és praktikus megállapításai örökérvényűek, kérdez, kételkedik, kérdések feltevésére biztat, és tudományos igényű kíváncsiságra készteti olvasóit. Értőn kapcsolja össze a kognitív és az affektív világot a gyermekek viselkedésének megértésére irányuló igyekezetében és ellátásuk során.
Könyvünk bemutatja, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít az óvoda lehetőségeire a tudásvágy megalapozásában, és az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.
Gerő Zsuzsa munkássága kivételes érték a gyermekrajz pszichológiájának nemzetközi irodalmában. Egyedülálló módon elemzi a gyermek élményeinek elaborációs folyamatait és grafikus kifejeződési sajátosságait, a gyermekrajz esztétikumát és keletkezési folyamatát.
ELFOGYOTT!
A kiadvány a népzenei ismereteknek az ének-zene tanításba való integrálását segíti elő. Bemutatja a magyar népi hangszereket, a hangszeres együtteseket, a népzenei dialektusokat. Kitér a táncházi mozgalomra, és bemutatja, hogyan készíthetünk házilag egyszerűbb hangszereket. A könyvet példatár és egy 65 szemelvényből álló hangzó CD-melléklet egészíti ki.
A sorozat első és egyben legfontosabb része a pszichológiai képelemzés alapelveit mutatja be. Ismerteti a képelemzés hétlépéses módszerének (SSCA) olyan gyakorlati elemeit, amelyeket eddig csak továbbképzésen lehetett elsajátítani.
A könyv megmutatja, hogyan lehet beépíteni, cselekedtetve, tapasztalatok útján, játékosan észrevétlenül „megtanítani”, megszerettetni a 3-7 éves korosztállyal a matematikát. A havi ütemterv pedig sok jó ötletet ad, mert így a játékba beágyazva fejlesztik tudatosan az óvodáskorú gyermekeket.
A könyv nem csak egy egzotikus zenei világba enged betekintést, hanem saját, félig még ázsiai, félig már európai zenei múltunkat is másként láttatja.
A Gajdos Zenekar zenéje és a kedves illusztrációkat tartalmazó könyv mesés formában ismerteti meg a legkisebbeket a történelmi Magyarország nyolc tájegységének népi kultúrájával. A könyv CD-mellékletén elhangzó gyermekjátékok könnyen elsajátíthatók a mellékelt játékleírás segítségével. Így az apróságok nem csak meghallgathatják, de akár el is játszhatják a történetet.
ELFOGYOTT!
Az előző két kötetében (Az érzelmek könyve; A gondolkodás könyve) a szerző foglalkozott az érzelmek és a gondolkodás világával. Szellemi folyamataink azonban a kommunikációval válnak teljessé. A könyv az alapokat, a kommunikáció helyét, szerepét, működését tekinti át szemléletes példák segítségével.
A partner vagy a csoport hatása alatt készült rajzok világosan megmutatják, hogyan szokta magát érezni a vizsgált személy mások társaságában, hogyan kezelik őt mások és milyen szerepbe kerül akarva-akaratlan.
A sorozat negyedik kötete a Rorschach-próba speciális változatáról szól, amelyben egyszerre több vizsgált személy ad jelentést az eredeti Rorschach-tábláknak.