Leírás
A Ne hagyd magad! antidiszkriminációs program egyértelműen javítani szándékozik az értelmi és halmozottan sérültek, illetve az autista emberekért dolgozó szervezetek, intézmények és családok jogtudatosságát, szervezettségét, ezen túlmenően átfogóan kezeli a fogyatékosság területét.
Bízunk abban, hogy a diszkriminációs jelzőrendszer és az esetjog-gyűjtemény révén a hazai értelmi fogyatékos, halmozottan sérült és autista „szektor” (családok, magánszemélyek, intézmények, szervezetek stb.) a jobb informáltságon túl tudatosabb, védekezni képesebb és együttműködőbb lesz. Továbbá bízunk abban, hogy esetjog-gyűjteményünk hozzájárul az antidiszkriminációs szabályok, eljárásrend, módszerek javításához, azzal, hogy a diszkriminációs panaszok kezelésében az egyéni és közérdekű igényérvényesítés mellett (Egyenlő Bánásmód Hatóság, szükség esetén a bíróságok előtt) további esetkezelési módok alkalmazásának lehetőségét mutatja be: mediáció, közvetítés, fogyatékos személyeket érintő jogszabályi környezet diszkriminatív elemeinek feltárása lobbitevékenység és/vagy alkotmánybírósági eljárás kezdeményezésének útján való orvosolási kísérlet.
Paraméterek
Szerző | Halmos Szilvia – Gazsi Adrienn |
Cím | Esetjogi tanulmányfüzet |
Alcím | Az értelmi fogyatékos, halmozottan fogyatékos és autista emberek számára működtetett antidiszkriminációs jelzőrendszer tapasztalatai |
Kiadó | Kézenfogva Alapítvány |
Kiadás éve | 2008 |
Terjedelem | 88 oldal |
Formátum | A/5, keménytáblás |
ISBN | 978 963 88082 0 2 |
Tartalom
1. fejezet: BEVEZETÉS
a. A „Ne hagyd magad!” program rövid, általános bemutatása
b. A jelzőrendszer működésének bemutatása
c. A jogászcsapat rövid bemutatása
2. fejezet: A JELZŐRENDSZER MŰKÖDÉSÉNEK CÉLJAI ÉS ESZKÖZEI
a. A távlati és a közvetlen célok
b. A jelzőrendszer működésének az eszközei
3. fejezet: AZ ESETEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE
a. Az esetanyag számokban
b. Néhány következtetés a statisztikai adatokból
4. fejezet: NÉHÁNY JELLEMZŐ ESET KIEMELÉSE
a. A jogszabályi diszkrimináció kezelése
b. Az EBH előtti egyéni panasz alapján történő eljárás
c. Az EBH előtti közérdekű igényérvényesítés
d. Jóvátételi eljárás
e. Mediáció
f. Jogi tanácsadás
g. Egyéb tanácsadás, szakértők bevonása
h. Az ombudsman eljárásának kezdeményezése
i. Bírósági eljárás
j. Az esetkezelés megszüntetése
5. fejezet: KONKLÚZIÓ – A JELZŐRENDSZER MŰKÖDÉSÉNEK ÉRTÉKELÉSE
a. Az eredményesség indikátorai
b. Tanulságok, jogfejlesztő javaslatok
c. A jövő perspektívái