Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Érték és nevelés
2.500 Ft

Érték és nevelés

2.500 Ft

Kötetünkben olyan tanulmányokat adunk közre, amelyek óvodapedagógus képzésünk egy-egy területéhez kapcsolódó kutatásba, oktatásba engednek bepillantást.

Leírás

2015 szeptemberében „A mindig megújuló óvodapedagógia” címmel rendeztünk országos szakmai tanácskozást, amelyen részt vettek az óvodapedagógus képzés oktatói, hallgatóink, gyakorló óvodapedagógusok, és külföldi vendégek is megtisztelték konferenciánkat. A konferencia központi témája a játék volt, amelynek során neves előadók szóltak a játék személyiségformáló szerepéről, a pedagógiai, pszichológiai vonatkozásairól, a játékról mint kommunikációs színtérről. Valamennyien egyetértettek abban, hogy a játék alkotó élet, a hatékony tanulás fontos eszköze, a játszóképesség erő és fejlődési lehetőség.
Kötetünkben olyan tanulmányokat adunk közre, amelyek óvodapedagógus képzésünk egy-egy területéhez kapcsolódó kutatásba, oktatásba engednek bepillantást. Néhány esetben kitekintést tettünk a kisiskolás életkor irányába, hogy bemutathassuk, az óvodás életkor értékfelfedező tevékenységére hogyan lehet építeni.
Valamennyien valljuk Juhász Gyula szavaival: „A gyermek szeme a jövő tükre”. Arra kívánjuk felkészíteni hallgatóinkat, hogy tevékeny, a gyermekért tenni akaró, velük együtt nevető vagy síró, a gyermeklétet mindenképpen szebbé tevő óvodapedagógusokká váljanak.
 
Szerkesztette: Dombi Alice – Dombi Mária 

Paraméterek

Szerző Dombi Alice – Dombi Mária
Cím Érték és nevelés
Alcím Tanulmányok az SZTE JGYPK-n folyó óvodapedagógus képzés tizedik évfordulójára
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2016
Terjedelem 274 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5455 58 2

Tartalom

Bevezető
Dombi Alice: A szegedi óvodapedagógus képzésről
Az érték mint mérték
Karikó Sándor: Érték és nevelésfilozófia
Pintes Gábor – Mendel Eleonóra – Fenyvesi Lívia: A pedagógus szerepe az értékközvetítés folyamatában
Játék és értékközvetítés
Sztanáné Babics Edit: A játék mint érték, mint a személyiségfejlesztés alapja
Kékes Szabó Marietta: A szocializáció folyamatának támogatója: a játék
Reho Anna: A játékos egészségnevelés mint érték múlt és jelen tükrében
Értékek vonzásában
Dombi Alice: Megküzdési stratégiák az óvoda-iskola átmenet időszakában
Kovács Krisztina: Értékek az értelmi fogyatékos gyermekek óvodai nevelésében
Dombi Edina: A lelki egészség mint érték – Relaxációs technikák az óvodai gyakorlatban
Értékekre nevelés az óvodában, környezeti értékek
Fűzné Kószó Mária: Gyémánt vagy kavics? Környezeti értékek – értékítélet fejlesztése
Pataiová, Helena – Raceková, Katarina: Az óvodapedagógus szerepe a környezeti és ökológiai értékek közvetítésében
Maródi Ágnes: A tájékozódás mint a környezet felfedezésének értéke a tankönyvi feladatokban
Esztétikai értékek az óvodai nevelésben
Varga Emőke: Esztétikai értékek és giccs az interaktív mesekönyvekben
Asztalos Kata: Érték az értékelésben – zenei észlelési képességek fejlődése és mérési lehetőségei az óvodás korosztályban
Hódi Ágnes: A könyv, a mese szerepe az óvodai nevelésben
Az óvodai nevelés története
Fizel Natasa: Pillanatképek a szegedi óvodáztatás történetéből
Dombi Mária Adrienn: „Kiknek gyémánt a lelkük ragyogása” – Óvodapedagógus elődeink
Szeri Istvánné: Burchard-Bélaváry Erzsébet értékrendje pedagógiai munkájában
Érték a digitalizált világban
Devosa Iván: Az értékátadás modern eszközei a pedagógiában: oktatóprogramok elemzése a herbarti elvek mentén
Gál Anikó: A digitális technológia megjelenése az óvodai nevelésben
Kiss Renáta: Innovatív óvópedagógus-képzés a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Tanító- és Óvóképző Intézetében
A kötet szerzői