Építsük fel! Matematika gyűjtemény 1.
Paraméterek
Szerző | C. Neményi Eszter – Oravecz Márta – Móricz Márk |
Cím | Építsük fel! Matematika gyűjtemény 1. |
Alcím | 1. osztály |
Kiadó | Oktatási Hivatal |
Kiadás éve | 2024 |
Terjedelem | 216 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 81539 8 0 |
A matematikatanulás a valóság megismerésének, és ezáltal a megismerő képességek fejlesztésének is eszköze. Ezért kettős öröm forrása lehet a gyerekek számára, ha átélhetik a világ egyre jobb megértésének izgalmát és a saját szellemi gyarapodásuk élményét. A gyűjtemény és a munkáltató feladatlapok feladatai biztosítani kívánják az ismeretek egymásra épülését, a képességek sokoldalú fejlesztését, az élményszerű tanulást. |
|
|
Leírás
Kedves Gyerekek!
Az első matematikakönyvetek van most előttetek. Lapozgassátok, nézegessétek, barátkozzatok vele! Amíg nem tudtok olvasni, addig tanítóitok, szüleitek lesznek segítségetekre a tennivalók megértésében, bár hamarosan ti is kitalálhatjátok, mit kér a feladat. Sok olyan teendőt tartalmaz a könyv, amit többször is eljátszhattok, gyakorolhattok. A mellékleteket, eszközöket jól őrizzétek meg, mert 2. osztályban is szükségetek lesz rájuk.
Kedves Tanítók!
A matematikatanulás a valóság megismerésének, és ezáltal a megismerő képességek fejlesztésének is eszköze. Ezért kettős öröm forrása lehet a gyerekek számára, ha átélhetik a világ egyre jobb megértésének izgalmát és a saját szellemi gyarapodásuk élményét. A gyűjtemény és a munkáltató feladatlapok feladatai biztosítani kívánják az ismeretek egymásra épülését, a képességek sokoldalú fejlesztését, az élményszerű tanulást. Mindhárom célunk alapja a cselekvésre, tevékenykedtetésre épülő gondolkodás formálása. A tapasztalatszerző munkához nélkülözhetetlen a sokféle érzékeléshez kötött, gazdag eszközkínálat. Ennek megvalósításához is segítséget kínálunk a Mellékletekkel, amik a jól ismert eszközök (színes rúd, logikai lapok, korongok, számolópálcikák…) kiegészítői. Több olyan tevékenység leírása található a könyvben, amit nem elég csak alaposan előkészíteni, hanem végig kézben kell tartania a tanítónak, felnőttnek.
A tevékenykedtető feladatokat így jelöltük: A könyv Töprengő címmel egy külön fejezetben tartalmaz feladatokat a differenciáláshoz, ezeket minden tanuló a saját fejlődési ütemében megoldhatja. A könyv végén szereplő Játékgyűjteményben találhatunk a tanórába beépíthető gyors játékokat és gyakorlásra, fejlesztésre alkalmas, hosszabb időt igénybe vevő játékokat. Ezeket szabadidőben is játszhatják a gyerekek, miközben észrevétlenül tanulnak is.
Izgalmas kalandokat kívánnak: a szerzők
Oktatási Hivatal, 2024.
OH-MAT01TC
Tananyagfejlesztők: C. Neményi Eszter – Oravecz Márta – Móricz Márk
Pedagógiai lektor: Szabóné Szitányi Judit, Zsinkó Erzsébet
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Bevezető
Beszélgessünk, tanuljunk együtt!
Iskolai játékok
Megfigyelés
Több, kevesebb
Ugyanakkora
Ugyanannyi
Megismerjük a számok jelét
Minden számnak sok neve van
Mérjünk!
Felelgetős
Ismerjük meg jobban a kis számokat!
Darab és pár
Sorrend – sorszám
Számok újabb nevei
Az 5
A 6
Páros, páratlan
Hozzáadom, elveszek
Játékok! Sorakozó!
A 7
Mennyi az összes? Mennyi egy része?
A 8
A 9
A 10
Építsünk! Hajtogassunk, nyírjunk, rajzoljunk!
Valamennyivel több, valamennyivel kevesebb
Ismerjük meg jobban a nagyobb számokat!
Csoportosítva számlálás
10-től 20-ig úgy, mint 0-tól 10-ig
Lépjük át a tízet!
Számolás két kézen
Összehasonlítunk, összemérünk
Lépegetések egyesével, kettesével, hármasával
Válogassunk, rendezzünk!
Keressünk olyan számokat…!
10, 9, 8 az összeadásban, kivonásban
0-tól 10-ig és 10-től 20-ig
A tíz átlépése
Gyakoroljunk!
Töprengő
Játékgyűjtemény
Felhasznált irodalom, ábrajegyzék