Eötvös József Könyvkiadó
Lope de Vega, a spanyol nemzeti dráma megteremtője volt az első a spanyol irodalomban, aki nagy szonettgyűjteményt tett közzé. Szonettjeinek, akárcsak egész életművének legfőbb ihletője viharos szerelmi élete.
A kötet egy spanyol-magyar kétnyelvű irodalomkönyv; válogatás hat-hat spanyol és latin-amerikai, huszadik századi író elbeszéléseiből. Az elbeszéléseket minden író esetében rövid spanyol nyelvű életrajz előzi meg.
Kötetünk egyszerre készült a spanyol nyelvet tanulók, valamint a spanyol nyelvű költészet szerelmesei számára. Hat huszadik századi spanyol és latin-amerikai klasszikus költő verseit gyűjti egybe spanyolul és magyar műfordításban.
A kiadvány etűdanyaga az alapfokú zeneiskolák oboás növendékei számára készült, akik már eljutottak a Hinke Oboaiskolában szereplő skálaetűdökig.
A kötet válogatott etűdanyagát a zeneiskolák alapfokú osztályainak utolsó évfolyamain tanuló oboás növendékeknek ajánljuk, akik már elvégezték a Hinke Oboaiskolát, valamint Munia 33 etűdjét.
A mindennapi gyakorlás (a hangszert tanulók által sok esettben unalmasnak tartott hangképzés, skálázás, etűdtanulás) változatosabbá tétele érdekében készült Kerényi Sándor átiratgyűjteménye.
Hét esszét talál ebben a könyvben az olvasó a hispán-amerikai, tehát a Latin-Amerikában született spanyol nyelvű költészetről.
A balga dáma, Lope de Vega egyik legnépszerűbb színműve, mindezidáig ismeretlen volt nálunk, pedig a spanyol színházak a darab 1613-as bemutatója óta mindmáig repertoárjukon tartják.
Kanizsai Dezső, a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Logopédiai Tanszékének egykori vezetője, az e munkaterületen szerzett, négy évtizedet meghaladó tapasztalatait foglalta össze e könyvben, melyet a gyakorlati beszédnevelés, beszédművelés tankönyvének szánt.
1764-ben jelent meg Cesare Beccaria A bűnökről és a büntetésekről (Dei delitti e delle pene) című értekezése, az olasz felvilágosodás legnagyobb nemzetközi hatású remeke, a modern büntetőjog alapműve és a halálbüntetés eltörléséért harcoló úgynevezett abolíciós mozgalom bibliája.
Az antológia a világirodalom jeles szerzőinek fantasztikus novelláit gyűjti össze. A fantasztikus műfaj, bár folyamatosan jelen van a világirodalomban, virágkorát mégis a XIX. században éri el.
Az 1945-1990 közötti magyar egyháztörténetre – és köztörténetre – vonatkozó ismereteket számos új kutatási eredménnyel gazdagította az ismert szerző e könyvében is.
A válogatás Alfred de Vigny tíz költeményét tartalmazta. Múlt századi és két évvel ezelőtti fordítás egyaránt található a könyvben, bizonyságául annak, hogy Alfred de Vigny folyamatosan a látókörünkben van.
A fiatal Rizal a jezsuiták manilai kollégiumában tanult. A felforgatók című regényéből szemléletes képet kapunk a szerzetesek vezette iskolák nyomorúságos bifláztatásából. A Berlinben 1887-ben kiadott regény első néhány száz példánya a cenzúra kikerülésével bejutott a Fülöp-szigetekre, és sikere minden várakozást felülmúlt.
A kézikönyv öt fejezetre tagolva tárgyal olyan pedagógiai és módszertani kérdéseket, amelyekkel a felsőoktatásban tanító kollégák maguk is nap mint nap szembesülhetnek munkájuk során.
A monográfia első ízben kísérli meg feltárni az európai felvilágosodás pedagógiai eszméinek magyarországi megjelenését és térhódítását, és egyben a teljességre törekedve bemutatni a hazai nevelés- és oktatáselmélet fejlődéstörténetének első korszakát, mindeddig feldolgozatlan levéltári, kéziratos és nyomtatott források alapján.
A két világháború közötti évek pedagógustársadalmának kultúrtörténetére vonatkozó átfogó jellegű feldolgozás még nem jelent meg. A kötet szerzője, aki maga is fővárosi pedagógus, arra vállalkozik, hogy széles körű képet adjon a főváros pedagógusainak helyzetéről, kultúraközvetítő szerepéről a tárgyalt időszakban.
Az első összefoglaló jellegű munka magyar nyelven, amely válaszol arra a kérdésre, hogy miért és milyen módon van szükség korai idegen nyelvi programokra.
Történelmi korszakok jönnek és mennek, de mindig voltak szülők és gyermekek. A gyermekkorral kapcsolatos felfogások ismerete ma fontos részét képezi a történettudománynak és pedagógiának.