Én, az ONLINE?! pedagógus
Paraméterek
Szerző | Dancs Gábor Enikő |
Cím | Én, az ONLINE?! pedagógus |
Kiadó | Neteducatio Kft. |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 140 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5718 36 6 |
Az infokommunikációs technológiák tanórai használata 2020 tavasza óta nem opció, hanem a mindennapos munkánk részévé vált. 24 óra leforgása alatt váltunk az online tér aktív használóivá, az eszközök és applikációk már nemcsak érdekességek, vagy tanórát színesítő kuriózumok, hanem hétköznapi munkák mindennapos elemeivé váltak. Az IKT elterjedése olyan tanórai változásokkal jár, ami óhatatlanul lazítja fel a hagyományos oktatás megszokott kereteit, új szemléletet, új módszertant hoz a tanítás, tanulás területére. |
|
|
Leírás
Az infokommunikációs technológiák tanórai használata 2020 tavasza óta nem opció, hanem a mindennapos munkánk részévé vált. 24 óra leforgása alatt váltunk az online tér aktív használóivá, az eszközök és applikációk már nemcsak érdekességek, vagy tanórát színesítő kuriózumok, hanem hétköznapi munkák mindennapos elemeivé váltak. Az IKT elterjedése olyan tanórai változásokkal jár, ami óhatatlanul lazítja fel a hagyományos oktatás megszokott kereteit, új szemléletet, új módszertant hoz a tanítás, tanulás területére.
Könyvünk a korszerű eszközök és alkalmazások széles palettáját ismerteti, könnyen a gyakorlatba beépíthető, kézenfekvő megoldásokat ad az újraírt körülményekre, és már kevés gyakorlással is elsajátítható, valós segítséget nyújt. Bemutatjuk a multimédiás anyagok kezelésének, az azokkal való szemléltetésnek a módjait, ismertetjük azoknak a webes, és mobilalkalmazásoknak a használatát, melyekkel, könnyedén, sikerrel veheti fel a kesztyűt a jövő generációi tanításának mezején. Könyvünket minimális előismeret birtokában haszonnal forgathatja a digitális világgal ismerkedni kívánó pedagógus, és gyakorlati, új megoldásokat meríthet belőle a témában már tapasztalattal rendelkező, de az új ötletekre nyitott kolléga is.
Írta: Dancs Gábor Enikő
Tartalom
1. Bevezetés
1.1. Az IKT eszközök
1.1.1. Az IKT fogalma
1.1.2. A tanterem felszereltsége
1.2. Multimédiás anyagok
1.2.1. Képek keresése és mentése
1.2.2. Videóanyagok keresése, mentése
2. IKT a tanórán és a tanári munkában
2.1. Ha csak tanári gép áll rendelkezésünkre
2.2. „Fehértábla” szoftverek
2.3. Multimédiás anyagok a tanórán
2.3.1. Mentés és szinkronizálás
2.3.2. Böngészés, lejátszás, szerkesztés
2.3.3. Könyvjelzők
2.4. Prezentáció
2.4.1. A prezentációkészítés alapelvei
2.4.2. A jó prezentáció formai és tartalmi kritériumai
2.4.3. Más lehetőségek tanórai prezentálásra
2.5. Reszponzív és interaktív prezentációk
2.5.1. Ugrópontok PowerPoint-ban
2.5.2. Vezérelt animációk
2.5.3. Interaktív tartalmak
2.6. Feladatmotorok, interaktív feladatok
2.6.1. Tananyaggyűjtemények
2.6.2. Tankockák
2.6.3. WordWall
2.6.4. Quizlet
2.7. Tesztelés, pontozás
2.7.1. Kahoot!
2.7.2. Plickers
2.7.3. Redmenta
2.7.4. Google Űrlapok
2.8. Saját tananyaggyűjtemény készítésének és megosztásának módjai
2.8.1. Lejátszási listák
2.8.2. Képgyűjtemények készítése
2.8.3. Pinterest
2.8.4. Linkgyűjtemények
2.8.5. Infografika
2.8.6. Saját honlap készítése
2.9. Hasznos (vagy legalább érdekes) alkalmazások
2.10. Kollaboráció
2.10.1. Padlet
2.10.2. Google irodai programcsomag
2.11. Virtuális tanterem
2.11.1. Google Tanterem
2.11.2. ClassDojo
3. Különleges eszközök az oktatásban
3.1. Kiterjesztett és virtuális valóság
3.2. Programozható eszközök
3.3. 3D nyomtatók
4. Az IKT tanórai használatával kapcsolatos további ismeretek
4.1. Az IKT használat alapjai, elvei
4.1.1. Miért használjunk IKT eszközöket?
4.1.2. Az IKT használatának közvetlen előnyei
4.1.3. Az IKT használat nehézségei és veszélyei
4.2. A szoftverekkel kapcsolatos néhány ismeret
4.2.1. Szoftver, program, alkalmazás
4.2.2. Alkalmazások üzleti modelljei
4.3. Szerzői joggal kapcsolatos alapismeretek