Együtt-tanulók kézikönyve
Paraméterek
Szerző | Arató Ferenc |
Cím | Együtt-tanulók kézikönyve |
Alcím | Bevezetés a kooperatív tanulásszervezés rejtelmeibe |
Kiadó | Mozaik Kiadó |
Kiadás éve | 2012 |
Terjedelem | 176 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 697 681 1 |
Eredeti ár:
4.580 Ft
A kézikönyv elsősorban a kooperatív tanulásszervezés komplex szabályrendszerének megértését szolgálja. Rávilágít a kooperatív tanulásszervezés lényegére, legfontosabb elveire, gyakorlati fogásokat, attitűdöket mutat be. |
|
|
Leírás
A kézikönyv elsősorban a kooperatív tanulásszervezés komplex szabályrendszerének megértését szolgálja. Azoknak a szabályoknak a megértését, amelyek meghatározzák a legfontosabb osztálytermi, gyakorlati, viselkedési formákat, amelyeknek köszönhetően a tanulás folyamata várhatóan egyre inkább valódi együttműködésre fog épülni. Kézikönyvünk rávilágít a kooperatív tanulásszervezés lényegére, legfontosabb elveire, gyakorlati fogásokat, attitűdöket mutat be. A megértést a tapasztalatból származó érvelés, elméleti rávezetés, a sok-sok példa, továbbá a lépésről lépésre levezetett konkrét kooperatív módszerek és struktúrák segítik. A legjellemzőbb struktúrák helyet kaptak a függelékben kivágható villámkártyákon, melyeket a bevésést szolgáló lépéssorozathoz ajánlunk felhasználni. A könyv fejezetről fejezetre haladva is végigolvasható, de célszerű az egyes fejezeteket újra és újra elolvasni, a könyvben írottakat a megvalósítandó gyakorlattal újra és újra összevetni, különösen akkor, ha valami nem működik a kipróbálás során.
Mozaik Kiadó, 2012.
MS-9317
Írta: Arató Ferenc – Varga Aranka
Lektor: Dr. Bárdossy Ildikó, Dr. Knausz Imre, Kasik László
Tartalom
Elméleti megközelítések
1. Alapdilemma
2. Megváltozott a tanári szerep
3. A kívánatos változásokat akadályozó tényezők
4. A kompetenciaalapú oktatás értelmezése
5. A fejlesztés lényege
6. Kiadványunk célja
Gyakorlati lehetőségek a kompetenciafejlesztésre
1. A kommunikációs kompetenciák fejlesztése
1.1. Képzetek kommunikálása
1.2. Szövegértés
1.3. Szövegalkotás
1.4. Történetkitalálás
2. A matematikai kompetenciák fejlesztése
2.1 . Alakfelismerés
2.2. Mérés, számítás
2.3. Térbeli tájékozódás
2.4. Gondolkodás
3. A természettudományos kompetenciák fejlesztése
3.1. A természeti világ megismerése
3.2. A természeti világ megmagyarázása
3.3. Az emberi tevékenységekkel kapcsolatos felelősségvállalás
4. A társadalmi kompetenciák fejlesztése
4.1. Empatikus készség
4.2. Egyéni tervezés
4.3. Stratégiák kidolgozása
4.4. Társadalmi viselkedési formák
5. A kulturális kompetenciák fejlesztése
5.1. Önkifejezés
5.2. Érzelem kifejezése
5.3. Művészi kifejezőeszközök felismerése
6. A tanulási kompetenciák fejlesztése
6.1. Felkészülést segítő algoritmusok kialakítása
6.2. Ismeretszerzést segítő technikák kialakítása
6.3. Tartalmakkal kapcsolatos logikai menetek elsajátítása
6.4. Digitális kompetenciák fejlesztése