Egy pályaválasztási érettséget fejlesztő módszer alkalmazásának néhány iskolai tapasztalatáról
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Dehelán Éva – Szász Balázsné – Sárossy Györgyné |
Cím | Egy pályaválasztási érettséget fejlesztő módszer alkalmazásának néhány iskolai tapasztalatáról |
Kiadó | ELTE PPK |
Kiadás éve | 2004 |
Terjedelem | 60 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | 978 963 446 490 7 |
Eredeti ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Online kedvezmény:
10%
Az iskolarendszerek által meghatározott életkorban a pálya- és iskolaválasztás mindenki számára problémaként jelentkezik. A pályaválasztás előkészítését már 6. osztálytól kezdeményező osztályfőnökök joggal várnak módszertani segítséget. (Iskolapszichológia 22.) |
|
|
Leírás
Az iskolarendszerek által meghatározott életkorban a pálya- és iskolaválasztás mindenki számára problémaként jelentkezik. A pályaválasztás előkészítését már 6. osztálytól kezdeményező osztályfőnökök joggal várnak módszertani segítséget. Ezzel a normál, pszichoszociális problémával való foglalkozás páratlan lehetőség az iskolában megjelenő pszichológia számára is, hogy elősegítse a pedagógiai prevenciót. Mindannyiunk szakmai tapasztalata arra figyelmeztet, hogy az iskola- és pályaválasztásra való érettség a személyiség bonyolult és folyamatosan fejlődő, intellektuális és kommunikációs teljesítménye.
ELTE PPK - Trefort Kiadó, 2004.
Írta: Dehelán Éva – Szász Balázsné – Sárossy Györgyné
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Tartalom
Bevezetés
Gyermekcsoportok tapasztalatai
Ha a saját tapasztalataikkal vesznek részt
Az elfogadó, nondirektív csoportvezetés
„Nincs benne titok, de nem közügy”
A kettős vezetés hasznáról
Röviden a pedagógusoknak tartott konzultáció-sorozat legfontosabb tapasztalatáról
Függelék
Zárszó
Irodalom
„Aktivizációs stratégiák” (1-2. táblázat)
I. melléklet: Meghívólevél
II. melléklet: Program
III. melléklet: Módszertani tanfolyam a folyamatos felső tagozati pályaválasztás előkészítéséhez egy személyiségfejlesztő programmal