Egy negyedszázados nevelő-fejlesztő munka tapasztalatai
Paraméterek
Szerző | Rosta Katalin |
Cím | Egy negyedszázados nevelő-fejlesztő munka tapasztalatai |
Alcím | Az ELTE Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ tanulmánykötete |
Kiadó | Logopédia Kiadó |
Kiadás éve | 2006 |
Terjedelem | 400 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 86590 4 1 |
Eredeti ár:
3.980 Ft
Az ELTE Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ tanulmánykötete 25 éves működésének tapasztalatait sűrítette esszenciába. |
|
|
Leírás
Az ELTE Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ tanulmánykötete 25 éves működésének tapasztalatait sűrítette esszenciába. Megpróbál átfogó képet adni az óvodáskori fejlődést indirekt módon befolyásoló játékos fejlesztés tapasztalatairól, kiemelve az anyanyelv fejlődését támogató mesefeldolgozás kérdéseit, a gondolkodást ösztönző és matematikai készségeket megalapozó játékokat, és a népi játékok alkalmazásának lehetőségeit. Összefoglalja a beszédfogyatékos és értelmileg akadályozott óvodás gyermekek körében szerzett vizsgálati tapasztalatokat és a korai fejlesztés eredményeit. Továbbá megvizsgálja a közoktatási rendszer lehetőségeit, felméri a hasonló problémákkal küszködő családoknak nyújtott támogatásokat, a gyógypedagógiai fejlesztő munka veszélyeit, elemez, identitást fogalmaz, jövőképet állít, pedagógiai célokat tűz ki a hivatás gyakorlóinak.
Logopédia Kiadó, 2006.
Szerkesztette: Rosta Katalin
Lektor: Vassné dr. Kovács Emőke
Tartalom
Rosta Katalin – Wagner Pálné: Az ELTE Speciális Gyakorló Óvoda és a Korai Fejlesztő Módszertani Központ története 25 év tükrében
I. A FEJLESZTÉS KÉRDÉSEI
Dr. Páli Judit: Fejlesztő játékok, népi játékok szerepe az idegrendszer fejlődésében és a szocializációban
Mooréh Eszter: Népi játékok a szenzoros integrációs terápiában
Schuchné Rumpli Henriette: Matematikai készségeket fejlesztő játékok óvodáskorú beszédfogyatékos gyermekeknél
Alkonyi Mária: A mese fejlesztő hatása
Melegné Steiner Ildikó – Vaszilkó Zsuzsanna: A környezet szerepe a korai évek fejlődésében, a fejlesztés típusai
II. BESZÉDFOGYATÉKOS GYERMEKEK KÖRÉBEN SZERZETT TAPASZTALATOK
Hahn Noémi – Győri Miklós – Várnai Zsuzsa – Sajó Eszter: Képességmintázatok a nyelvfejlődési zavarokban: Nyelv, társas kogníció, mozgás
Rosta Katalin – Hahn Noémi – Schuchné Rumpli Henriette – Melegné Steiner Ildikó – Alkonyi Mária: Beszédfogyatékos gyermekek képességstruktúrájának elemzése
László Krisztina: Egy hároméves fejlesztőmunka tapasztalatai
Rosta Katalin – Alkonyi Mária: Súlyos beszédhibás, részképességgyenge gyermekek nyomon követésének tapasztalatai 25 év tükrében
III. ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTT GYERMEKEK ÉS CSALÁDJAIK VIZSGÁLATI TAPASZTALATAI
Domonkos Ágnes – Kövics Ágnes: A Strassmeier fejlődési skála bevezetésének tapasztalatai a gyógypedagógiai tagozaton
Wagner Pálné – Gáspár Ágota: Értelmileg akadályozott gyermekek nyomon követése, egyéni életutak elemzése
Nagyné Sára Mónika: „Talán ez is megoldódik…” Élet az értelmileg akadályozott gyermeket nevelő családokban
IV. A FEJLESZTŐ KÖRNYEZET HATÁSAI
Kövics Ágnes: A Burnout jelenség rizikófaktorai. Vizsgálatok értelmileg akadályozott gyermekeket nevelő budapesti gyógypedagógusok körében
Bödös Eszter – dr. Vajdáné Kutas Csilla: Az óvodapedagógus munkája a logopédiai óvodában
Alkonyi Mária – Domonkos Ágnes – Rosta Katalin: Minőségbiztosítási feladatok egy gyógypedagógiai intézményben. Speciális nevelési igényű gyermekek elégedettségének, elégedetlenségének vizsgálati tapasztalatai
Mellékletek
Képek az intézmény életéből
Az intézmény dolgozóinak publikációi (1981-2005)
Az ELTE Speciális Gyakorló Óvoda ás Korai Fejlesztő Módszertani Központ munkatársai (1981-2005)