Leírás
A csoportdinamika a tanulói csoport vizsgálatának terepe. A kötet tanulmányai azzal a kérdéssel foglalkoznak: milyen tanulói közösségekre van szükség ahhoz, hogy osztálytermi környezetben sikeres nyelvtanulók dolgozhassanak.
Az áttekinthetőség érdekében a könyv négy nagyobb fejezetből áll. Az első rész elméleti összefoglalást nyújt a csoportdinamika és a nyelvtanulás kapcsolatáról. A második fejezetben található tanulmányok azt vizsgálják, hogy a csoportdinamikai folyamatok milyen szerepet játszanak a diákok motivációjának és teljesítményének alakításában. A harmadik rész olyan kutatásokat tartalmaz, amelyek a tanulói csoport működését írják le különböző oktatási helyzetekben. A kötet záró fejezete a kutatási eredmények osztálytermi vonatkozásainak összefoglalása. Olyan technikákat és praktikákat sorakoztat fel, amelyeket a szerzők kipróbálásra ajánlanak nyelvszakos tanároknak.
A kötet hozzájárul ahhoz, hogy a különböző oktatási környezetben dolgozó nyelvtanárok, a tanárképzésben részt vevő leendő tanárok, illetve különböző nevelési és oktatási szakemberek részletes képet kapjanak a csoportdinamika osztálytermi szerepéről. A tanulmányok betekintést nyújtanak a nyelvpedagógiai kutatások módszertanába is. A záró fejezet nagy segítségére lehet azoknak a nyelvtanároknak, akiket a könyvben szereplő kutatások meggyőztek arról, hogy „csoportérzékenyen” érdemes tanítani.
Tinta Könyvkiadó, 2011.
Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 122.
Szerkesztette: Csizér Kata – Holló Dorottya – Károly Krisztina
Sorozatszerkesztő: Kiss Gábor
Paraméterek
Sorozat | Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához |
Szerző | Csizér Kata – Holló Dorottya – Károly Krisztina |
Cím | Dinamikus csoport, dinamikus tanulás |
Alcím | A csoportdinamika szerepe a nyelvtanulásban |
Kiadó | Tinta Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 284 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 990 279 4 |