Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

DICE – a kocka el van vetve

Paraméterek

Cím DICE – a kocka el van vetve
Alcím Kutatási eredmények és ajánlások a tanítási színház és dráma alkalmazásával kapcsolatban
Kiadó DICE Konzorcium
Kiadás éve 2010
Terjedelem 130 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 8839 76 3
Eredeti ár:
2.500 Ft
2.375 Ft
Online kedvezmény: 5%

A DICE („Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra”) egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt, mely azt vizsgálta, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatással van öt kulcskompetenciára a nyolc lisszaboni kulcskompetencia közül. 

Leírás

A DICE („Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra”) egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt, mely azt vizsgálta, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatással van öt kulcskompetenciára a nyolc lisszaboni kulcskompetencia közül. A kutatás megvalósításában tizenkét ország vett részt (vezető: Magyarország, partnerek: Csehország, Egyesült Királyság, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Palesztina, Portugália, Románia, Svédország, Szerbia és Szlovénia).

A könyv négy részből áll:

Relevancia (A Szakasz): bevezetést ad a tágabb koncepcióba: röviden összefoglaljuk a DICE projekt lényegét, illetve tisztázzuk, hogy mit értünk a tanítási színház és dráma fogalmán. Ezután más kutatásokkal összevetve értékeljük a projektet, annak jelentőségét a tanítási színház és dráma területén, illetve bemutatjuk, hogy a projekt miként kapcsolódik a kurrens európai szakpolitikai kérdésekhez. A szakaszt a kutatás módszertanának rövid bemutatásával zárjuk.

Eredmények (B Szakasz): tematikus sorrendben bemutatjuk kutatásunk legfontosabb eredményeit arra vonatkozóan, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatást gyakorol a kompetenciákra.

Ajánlások (C Szakasz): Ez a szakasz tartalmazza azokat az ajánlásokat, amelyeket a tanítási színház és dráma szakemberei fogalmaztak meg a legfontosabb szakpolitikai döntéshozók számára.

Források (D Szakasz): Gazdag forrásanyag mindazok számára, akik komolyan érdeklődnek a tanítási színház és dráma iránt. A DICE Konzorcium tagjainak felsorolásán túl, itt találhatóak a kutatás legfontosabb fogalmainak meghatározásai, néhány rövidítés, és itt gyűjtöttük össze a témával kapcsolatban fellelhető további olvasnivalókat: könyvek, folyóiratok, honlapok, korábbi kutatások anyagait.

 

DICE Konzorcium, 2010.

Írta: Szabó Veronika, Varga Attila, Cziboly Ádám, Németh Szilvia, Danis Ildikó, Titkos Rita

Tartalom

Alkotók és szerzői jog

A DICE Konzorcium tagjai

Szerzői jog

Vezetői összefoglaló

Előszó

Útmutató az olvasó számára

A. Relevancia

A.1. Mi az a DICE?

A.2. Tanítási színház és dráma – Mit is jelent ez?

A.3. Mik azok a Kulcskompetenciák?

A.4. A DICE Projekt jelentősége az oktatás, valamint a tanítási színház és dráma kutatásában

A.5. A DICE projekt jelentősége a kurrens szakpolitikai kérdések fényében

A.6. Bevezetés a kutatás módszertanába

B. Eredmények

B.0. Leíró statisztika

B.1. A tanítási színház és dráma hatása az „Anyanyelvi kommunikáció” kulcskompetenciára

B.2. A tanítási színház és dráma hatása a „Tanulás tanulása” kulcskompetenciára

B.3. A tanítási színház és dráma hatása a „Személyközi, interkulturális és szociális kompetenciák, állampolgári kompetencia” kulcskompetenciára

B.4. A tanítási színház és dráma hatása a „Vállalkozói kompetencia” kulcskompetenciára

B.5. A tanítási színház és dráma hatása a „Kulturális kifejezőkészség” kulcskompetenciára

B.6. A tanítási színház és dráma hatása a „Mindez és még több” kulcskompetenciára

B.7. Tanári értékelések

B.8. A megfigyelések specifikus eredményei

B.9. A drámaleírások elemzésének legfontosabb eredményei

B.10. A drámaleírások külső szakértői értékelése

B.11. Kapcsolatok a kvantitatív kutatás különböző összetevői között, és egy példa: mitől lesz jobb egy tanítási színház és dráma program?

B.12. Kvalitatív kutatás: a szakértői játék technika alkalmazása a Gdanski Egyetemen, a vállalkozói kompetencia fejlesztése során

B.13. Kvalitatív kutatás: A Big Brum Egy ablak című színházi nevelési programja (Birmingham, Egyesült Királyság)

B.14. A kulcsszakértők felmérésének legfontosabb eredményei – az Eredmények összekapcsolása az Ajánlásokkal

C. Ajánlások

C.1. Általános ajánlások a nemzeti és helyi szintű hatóságok számára

C.2. Általános ajánlások a partner szervezetek számára

C.3. Ajánlások az Európai Bizottság, az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa számára

D. Források

D.1. DICE partnerek

D.2. Referenciák – ahol további információt találhat

D.3. A jelentősebb kutatási szakkifejezések magyarázata

D.4. Korábbi tanítási színház és dráma témájú kutatási jelentések listája

D.5. Rövidítések

D.6. Táblázatok és ábrák