Dialóg Campus Kiadó
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A könyv nem egy bizonyos sportág (mint például a kosárlabda, röplabda) jegyében készült, hanem a „nehezített körülmények között űzött sporttal” foglalkozik.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Magyarul először jelenik meg ez a fantasztikus gyakorlatgyűjtemény, hasonló nagy népszerűséggel.
Ez a tankönyv szerkezetében újszerűen közelíti meg a testnevelés elméleti és módszertani kérdéseit. Elsősorban testnevelő tanár szakos hallgatók számára készült, de haszonnal forgatható mindenkinek, aki a testnevelésben, sportban tevékenykedik.
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra.
A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli időszakban történő súlypontos fejlesztésével hogy lehet szolgálni az atlétikai versenyszámokban folyó alapos képzést.
Mi tartozik az ökológiához és mi nem? Hol az ökológia helye a természettudományokban? Az ökológia helye a tudományok rendszerében világosan lehatárolható. Az ökológia a biológiai tudomány, annak is a szupraindividuális területének, az egyed feletti legkisebb szerveződési, a populációk szintjéhez tartozik. Az ökológia a környezet minőségével foglalkozik. Az ökológus számára a környezet minőségét az adott helyen térben és időben előforduló (és nem előforduló) populációk mintázatukkal jelzik.
Az egyes kérdéstípusok megválaszolásának szabályait a kötet végén foglaltuk össze. Az ismeretszerzés hatékonyságának növelése érdekében az egyes tesztek végén nemcsak a helyes megoldásokat adtuk meg, hanem a feladatok lényegét megvilágító rövid magyarázatokat is.
A szerző a sporttudomány fejlődésével párhuzamosan megalkotta a tudomány fogalmi apparátusát. Művét terminológiai lexikonnak is meg lehet jelölni.
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények.
A kötet a világtörténelem legsajátosabb nemzetközi parlamentjének kialakulását, történetét és működését ismerteti. Bemutatja hogyan váltak a képviselők az egyszerű tanácsadókból az Európai Közösség társdöntéshozóivá, milyen változást hozott a Parlament életébe a közvetlen választás, mi jellemzi a politikai csoportok és képviselők mindennapjait.
A hazai sportélet elemi érdeke megismerni az EU sporttal kapcsolatos intézkedéseit, programjait, állásfoglalásait, terveit, valamint a sport támogatásának feltételeit.
Jutta Bläsius óvodapedagógus, Montessori-pedagógus. Relaxációs pedagógusként végzett, majd kiegészítő szakképesítést szerzett a pszichomotorika terén. Könyvét óvónőknek, fejlesztő pedagógusoknak és szülőknek ajánljuk.
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás jelentősen módosított harmadik változata. Korrigáltuk a tapasztalt terminológiai hibákat, és a torna tananyagot teljességgel megújítottuk, de tartalmi kiegészítést kaptak a játék fejezetek is. Újdonság az adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben címmel jelentkező tartalmi egységünk.
A környezetvédelem, a környezeti tudat kialakulása a XX. század végének legmeghatározóbb szellemi áramlata a Földön. Kiteljesedése, uralkodóvá válása azonban még hosszú időt vesz igénybe. Ameddig napjainkig tömegméretekben eljutottunk, az sajnos csak annyi, hogy a veszélyek ismeretében már szinte minden ember, amikor környezetével szemben követelményeket, elvárásokat fogalmaz meg, akkor a „zöld ideológia” elkötelezett híve.
A könyv magyar nyelven elsőként mutatja be átfogóan a Lengyelországtól Albániáig terjedő közép- és dél-kelet-európai térség elmúlt évtizedbeli átalakulását, valamint európai integrációjának feladatait, esélyeit. A figyelmet kevésbé a jól ismert politikai, mint inkább a gazdasági, társadalmi, közigazgatási és környezeti folyamatokra fordítja.
Módszertani útmutató testnevelőknek, edzőknek. Szituációs, képességfejlesztő gyakorlatok kezdőknek, valamennyi labdajáték elsajátításához. A könyv a kezdő lépéseket, széleskörű játék- és mozgástapasztalatok alapján összeállított valamennyi sportjátékot átfogó labdás „ábécét” tartalmaz, melyet nemcsak az iskolai testnevelésben, hanem az edzéseken is jól lehet hasznosítani.
A földrajztudomány már az 1930-as évektől vizsgálni kezdte a szabadidő és a sport területi és gazdasági vonatkozásait. A sportolók, sportszervezetek mindenkor nagy kihívásnak tekintették újabb és újabb földrajzi területek meghódítását...
A könyv a testkultúra szaknyelvének egyik szeletét, a tornaszaknyelvet dolgozza fel. Foglalkozik a hazai és a nemzetközi terminológiával, a torna szótörténetével, a korábbi tornaszaknyelvek kritikájával, leírja az új tornaszaknyelvet, közel 300 ábrával segítve a megértést.