Csoportmódszerek az iskolában
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Bugán Antal – Kalamár Hajnalka – Vozár Anna – Homoki Zsuzsa |
Cím | Csoportmódszerek az iskolában |
Kiadó | ELTE PPK |
Kiadás éve | 2003 |
Terjedelem | 56 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | IP8 |
A különböző csoportokban szerzett tapasztalatainkat átvisszük más élethelyzeteinkre, más csoportokra. Alapmodellt jelent a családi helyzet, később az iskolai és munkahelyi csoportok. A csoportmódszer tehát ennek a spontán lejátszódó folyamatnak a későbbi felismerése és alkalmazása a társadalmi élet különböző területein. (Iskolapszichológia 8.) |
|
|
Leírás
Valójában a társadalom tudatformáló ereje a természetes kiscsoportok közvetítésével érvényesül (családi, baráti, munkahelyi csoportok). A csoportban egyidejűleg jelen van a társadalmi és az egyéni hatás. Különböző céllal létrehozott csoportokon belül így a kettő közötti hatás igen jól tanulmányozható. A szociális rendszer képességei a személyes rendszer képességeitől függnek, de a csoportnak mint rendszernek, képességerősítő és hatásfokozó potenciálja van. A tudatformáló erő a csoporton belüli személyekkel való azonosulás útján érvényesül. Az adott személyek közvetítő funkciót töltenek be az egyén és a társadalom között. A különböző csoportokban szerzett tapasztalatainkat átvisszük más élethelyzeteinkre, más csoportokra. Alapmodellt jelent a családi helyzet, később az iskolai és munkahelyi csoportok. A csoportmódszer tehát ennek a spontán lejátszódó folyamatnak a későbbi felismerése és alkalmazása a társadalmi élet különböző területein.
ELTE PPK - Trefort Kiadó, 2003.
Írta: Bugán Antal – Kalamár Hajnalka – Vozár Anna – Homoki Zsuzsa
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin