Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Cigány gyerekek az iskolában
Eredeti ár: 3.600 Ft
3.060 Ft
Online kedvezmény: -15%

Cigány gyerekek az iskolában

Eredeti ár: 3.600 Ft
3.060 Ft
Online kedvezmény: -15%

A cigány gyerekek iskolai neveléséből adódó konfliktusok, a gyakori szegregáció, a kisebbségi és szociálisan hátrányos lét összemosása a szellemi fogyatékossággal, Magyarországon is igen gyakori probléma, amely a társadalom egésze mellett a médiát is kiemelten foglalkoztatja. Abajo a kulturális antropológia résztvevő megfigyeléses módszerével kutatott egy éven keresztül a spanyolországi Aranda de Dueróban...

Leírás

A cigány gyerekek iskolai neveléséből adódó konfliktusok, a gyakori szegregáció, a kisebbségi és szociálisan hátrányos lét összemosása a szellemi fogyatékossággal, Magyarországon is igen gyakori probléma, amely a társadalom egésze mellett a médiát is kiemelten foglalkoztatja. Abajo a kulturális antropológia résztvevő megfigyeléses módszerével kutatott egy éven keresztül a spanyolországi Aranda de Dueróban. Kutatásai amellett, hogy közösségi szintűek, egyben általános érvényűek is. A tárgykörre vonatkozó legfrissebb pedagógiai és pszichológiai elméletek bemutatása mellett a cigány gyerekekkel kapcsolatos nevelési, oktatási kérdésekre olyan gyakorlati válaszlehetőségeket kínál, amelyek hazánkban is igen hasznosak lehetnek.

 

Írta: José Eugenio Abajo Alcalde

Fordította: Papp Attila

Lektor: Orbán Eszter

Paraméterek

Szerző José Eugenio Abajo Alcalde
Cím Cigány gyerekek az iskolában
Kiadó Nyitott Könyvműhely Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 318 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9725 28 7

Tartalom

Köszönetnyilvánítás

I. előszó

II. előszó

III. előszó

Bevezetés

ELSŐ RÉSZ

I. fejezet

A kutatás tárgya, módszertana és elméleti háttere

MÁSODIK RÉSZ

A kutatási eredmények

II. fejezet

Néhány adat az arandai cigány gyerekek iskoláztatásáról és a felnőttek képzéséről Arandában

III. fejezet

Társadalmi és iskolai versenyhelyzet – A cigány gyerekek marginalizálódását kiváltó közeg

IV. fejezet

A sztereotípiák mint a kirekesztés ösztönzői

V. fejezet

A cigány gyerekek iskolai megítélése

VI. fejezet

Kettős nyelvhasználat, kettős oktatási rendszer

VII. fejezet

A tanító helyzete és szerepe a cigány gyerekek iskoláztatásában

VIII. fejezet

A cigány családok hatása gyerekeik iskoláztatására. Feszültség – befogadás – kirekesztés

IX. fejezet

Iskolai dinamika és osztálydinamika. Kettős kötésű kapcsolatok

X. fejezet

Végkövetkeztetések

HARMADIK RÉSZ

XI. fejezet

Jövőképek: síkraszállás a szociális és érzelmi kapcsolatokért