Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Cigány gyerekek az iskolában

Paraméterek

Szerző José Eugenio Abajo Alcalde
Cím Cigány gyerekek az iskolában
Kiadó Nyitott Könyvműhely Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 318 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9725 28 7
Eredeti ár:
3.600 Ft
3.060 Ft
Online kedvezmény: 15%

A cigány gyerekek iskolai neveléséből adódó konfliktusok, a gyakori szegregáció, a kisebbségi és szociálisan hátrányos lét összemosása a szellemi fogyatékossággal, Magyarországon is igen gyakori probléma, amely a társadalom egésze mellett a médiát is kiemelten foglalkoztatja. Abajo a kulturális antropológia résztvevő megfigyeléses módszerével kutatott egy éven keresztül a spanyolországi Aranda de Dueróban...

Leírás

A cigány gyerekek iskolai neveléséből adódó konfliktusok, a gyakori szegregáció, a kisebbségi és szociálisan hátrányos lét összemosása a szellemi fogyatékossággal, Magyarországon is igen gyakori probléma, amely a társadalom egésze mellett a médiát is kiemelten foglalkoztatja. Abajo a kulturális antropológia résztvevő megfigyeléses módszerével kutatott egy éven keresztül a spanyolországi Aranda de Dueróban. Kutatásai amellett, hogy közösségi szintűek, egyben általános érvényűek is. A tárgykörre vonatkozó legfrissebb pedagógiai és pszichológiai elméletek bemutatása mellett a cigány gyerekekkel kapcsolatos nevelési, oktatási kérdésekre olyan gyakorlati válaszlehetőségeket kínál, amelyek hazánkban is igen hasznosak lehetnek.

 

Írta: José Eugenio Abajo Alcalde

Fordította: Papp Attila

Lektor: Orbán Eszter

Tartalom

Köszönetnyilvánítás

I. előszó

II. előszó

III. előszó

Bevezetés

ELSŐ RÉSZ

I. fejezet

A kutatás tárgya, módszertana és elméleti háttere

MÁSODIK RÉSZ

A kutatási eredmények

II. fejezet

Néhány adat az arandai cigány gyerekek iskoláztatásáról és a felnőttek képzéséről Arandában

III. fejezet

Társadalmi és iskolai versenyhelyzet – A cigány gyerekek marginalizálódását kiváltó közeg

IV. fejezet

A sztereotípiák mint a kirekesztés ösztönzői

V. fejezet

A cigány gyerekek iskolai megítélése

VI. fejezet

Kettős nyelvhasználat, kettős oktatási rendszer

VII. fejezet

A tanító helyzete és szerepe a cigány gyerekek iskoláztatásában

VIII. fejezet

A cigány családok hatása gyerekeik iskoláztatására. Feszültség – befogadás – kirekesztés

IX. fejezet

Iskolai dinamika és osztálydinamika. Kettős kötésű kapcsolatok

X. fejezet

Végkövetkeztetések

HARMADIK RÉSZ

XI. fejezet

Jövőképek: síkraszállás a szociális és érzelmi kapcsolatokért