Bildung – Neveléstudományi és filozófiai megközelítések
Paraméterek
Sorozat | Neveléstudományi paradigmák |
Szerző | Schaffhauser Franz – Schwendtner Tibor |
Cím | Bildung – Neveléstudományi és filozófiai megközelítések |
Kiadó | L'Harmattan Kiadó |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 184 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 414 643 8 |
A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen. E fogalom képes volt néhány alapvető, de egymásnak bizonyos tekintetben ellentmondó törekvésnek, szellemi igénynek az összefogására, melyek a polgárosodó Németországot ebben az időszakban jellemezték... |
|
|
Leírás
A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen. E fogalom képes volt néhány alapvető, de egymásnak bizonyos tekintetben ellentmondó törekvésnek, szellemi igénynek az összefogására, melyek a polgárosodó Németországot ebben az időszakban jellemezték. A Bildungsbürgertum, a képzett polgárság létrejöttéhez egységes oktatási intézményrendszerre volt szükség, ugyanakkor az individuum belső szabadságát és fejlődését szintén erőinek kiművelésétől várta. A filozófia, az irodalom (lásd Bildungsroman) és a pedagógia mind a maga perspektívájából próbálta meg e fogalom segítségével a német polgár önértelmezését, egzisztenciális alternatíváit, intézményes, politikai lehetőségeit kifejteni és értelmezni. E tanulmánykötet újdonsága és jelentősége, hogy a benne szereplő írások a Bildung problematikáját filozófiai, irodalmi és pedagógiai szempontból is értelmezik.
Neveléstudományi paradigmák–sorozat
Szerkesztette: Schaffhauser Franz – Schwendtner Tibor