Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Bevezetés a neveléstörténeti kutatások módszertanába

Paraméterek

Sorozat Kutatás-módszertani Kiskönyvtár
Szerző Kéri Katalin
Cím Bevezetés a neveléstörténeti kutatások módszertanába
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2001
Terjedelem 120 oldal
Formátum A/5, keménytáblás
ISBN 963 16 2780 2
Eredeti ár:
990 Ft
891 Ft
Online kedvezmény: 10%

A Kutatás-módszertani kiskönyvtár című sorozatnak ez a kötete régi adósságot törleszt, mivel eddig nem volt olyan magyar nyelvű kézikönyv, mely az érdeklődőt eligazította volna a neveléstörténeti kutatások módszertani kérdéseiben.

Leírás

A Kutatás-módszertani kiskönyvtár című sorozatnak ez a kötete régi adósságot törleszt, mivel eddig nem volt olyan magyar nyelvű kézikönyv, mely az érdeklődőt eligazította volna a neveléstörténeti kutatások módszertani kérdéseiben. A szerző közérthető megfogalmazásban mutatja be a szinkrón és diakrón megközelítés lehetőségeit, példákkal illusztrálja a neveléstörténeti kutatások egyes szakaszait, áttekintést ad korunk új módszereiről és témáiról, valamint a legújabb nyomtatott és elektronikus publikációkról. A kötet hasznos segítséget nyújt a pedagógia és tanár szakos hallgatóknak szakdolgozatuk elkészítéséhez, meríthetnek belőle a doktori képzésben részt vevők és mások is, akik történeti-neveléstörténeti kutatásokkal foglalkoznak.

 

Műszaki Könyvkiadó, 2001.

MK-1320901

Írta: Kéri Katalin

Lektor: Pukánszky Béla

Tartalom

MI A NEVELÉSTÖRTÉNET?
A neveléstörténet tárgya
A neveléstörténet helye a tudományok rendszerében
A neveléstörténet kutatásának és tanulmányozásának haszna
NEVELÉSTÖRTÉNETI KUTATÁSOK
Diakrón és szinkrón közelítés
A neveléstörténet diakronikus vizsgálata
A neveléstörténet szinkronisztikus kutatása
A neveléstörténet forrásai és kutatási helyszínei
A források csoportjai és típusai
Elsődleges források
Másodlagos források
A források lelőhelyei
Levéltárak
Könyvtárak
Múzeumok, képtárak, művészeti gyűjtemények
A neveléstörténeti kutatás szakaszai
A neveléstörténeti kutatás megtervezése
A kutatás heurisztikus szakasza
A forráskritika
A hermeneutika szakasza
A történeti szintézis
A történeti expozíció
A neveléstörténeti kutatás során előforduló főbb hibák
Egy örökzöld téma: az iskolatörténet
Új témák és módszerek a neveléstörténeti kutatásokban