Beszédpercepciós fejlesztő modulok
Paraméterek
Szerző | Gósy Mária – Imre Angéla |
Cím | Beszédpercepciós fejlesztő modulok |
Kiadó | Nikol Kkt. |
Kiadás éve | 2007 |
Terjedelem | 169 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 87638 1 5 |
Eredeti ár:
2.720 Ft
2.584 Ft
Online kedvezmény:
5%
A beszéd fejlesztése olyan tevékenység, amelyet akkor is folytatunk, amikor nem is tudunk róla, legalábbis nem szándékosan tesszük. Ez a fejlesztő könyv bárkinek ajánlható; nem árt akkor sem, ha nincs elmaradás vagy zavar a beszédészlelésben és a beszédmegértésben. Ha viszont szükséges, akkor nagyon jó hatású. |
|
|
Leírás
A beszéd fejlesztése olyan tevékenység, amelyet akkor is folytatunk, amikor nem is tudunk róla, legalábbis nem szándékosan tesszük. A mindennapi életben a szülők, a nagyszülők, az idősebb testvérek is a családon belül akarva-akaratlan fejlesztik a kisebb gyermekek nyelvhasználatát. Kétféleképpen. Egyfelől azzal, ahogyan ők beszélnek, azzal, amit mondanak, ahogyan azt mondják. Mintát adnak, példát mutatnak. Másfelől pedig azzal, hogy a kisgyermekhez szólnak, vele beszélgetnek, párbeszédet folytatnak, magyaráznak neki; vagyis az élet különféle helyzeteit verbálisan, azaz szavak, mondatok kiejtésévei kísérik.
Napjainkban az ösztönös fejlesztés nagyon sok gyermek esetében már nem elegendő. Ez azt jelenti, hogy célzottan, meghatározott terv és jól összeállított nyelvi anyag alapján kell foglalkoznunk a gyermekkel. Azokkal, akiknél tudjuk, hogy probléma van az anyanyelv-elsajátításukkal – például későn kezdtek beszélni vagy erősen beszédhibások – és azokkal, akiknél csak a vizsgálat, a diagnosztika mutatta ki a zavart.
Ez a fejlesztő könyv nem gyógyszer, ezért bárkinek ajánlható; nem árt akkor sem, ha nincs elmaradás vagy zavar a beszédészlelésben és a beszédmegértésben. Ha viszont szükséges, akkor nagyon jó hatású. Szívből ajánljuk az itt következő modulokat mint fejlesztő egységeket mindenkinek, aki gyermekkel foglalkozik, a szülőknek és a nagyszülőknek éppúgy, mint az óvónőknek, a logopédusoknak, a gyógypedagógusoknak, a tanítóknak, a fejlesztő pedagógusoknak, a tanároknak (és még folytathatnánk a felsorolást). Noha a modulok egyfajta játékként is felfoghatók, azért sose felejtsük, hogy a gyermekeknek némelyik feladat nehéz lehet, nagy energiát igényel tőlük az, hogy közreműködjenek. Legyünk tehát türelmesek, fokozatosan fejlesszünk, és sokat dicsérjünk. Megéri.
Nikol Kkt., 2007.
Írta: Gósy Mária – Imre Angéla
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
A fejlesztő modulok használata
A fejlesztések javasolt időtartama
Feladatmagyarázatok
Mit gyakoroljunk egy alkalommal?
A fejlesztés értékelése
Összetett modulok (1-100)
Modulelemek
Egyforma vagy nem egyforma?
Döntsd el!
Hangkeresés
Hangokból szóalkotás
Hangokra bontás
Nehéz szavak ismétlése
Szótagolás
Szóelőhívás
Piramismodulok
Szókincsmodulok
Mi az ellentéte?
Keresd meg!
Szógyűjtés
Asszociációk
Találd ki, mi lehet ez!
Tudod-e, mit jelent? Magyarázd meg! Szavak
Tudod-e, mit jelent? Magyarázd meg! Szókapcsolatok
Lexikonmodulok
Tudod-e folytatni, hogy hosszabb legyen?
Fejezd be!
Tudod-e, mit jelent? Magyarázd meg! Mondatok
Keresd a hibát! Ismételd el hibátlanul!
Te is el tudod mesélni? (rövid történetek)
Most te mesélj!
Értékelőlap