Az óvodai környezeti nevelés módszertana
Paraméterek
Szerző | Bihariné dr. Krekó Ilona |
Cím | Az óvodai környezeti nevelés módszertana |
Alcím | Reprint kiadás |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2019 |
Terjedelem | 104 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | ELTE-TÓK-2019 |
A környezeti nevelés, a fenntarthatóságra nevelés áthatja az óvodai nevelés egész folyamatát. A környezet ismeretére, szeretetére és védelmére nevelés, a környezettudatosság, a környezetkultúra alakítása folyamatosan történik, beépül a gyermek valamennyi tevékenységébe. |
|
|
Leírás
A környezeti nevelés, a fenntarthatóságra nevelés áthatja az óvodai nevelés egész folyamatát. A környezet ismeretére, szeretetére és védelmére nevelés, a környezettudatosság, a környezetkultúra alakítása folyamatosan történik, beépül a gyermek valamennyi tevékenységébe. Az Óvodai nevelés országos alapprogramjában az óvodás gyermek természettudományos szemléletének tudatos alapozása „A külső világ tevékeny megismerése” elnevezésű tevékenységformában jelenik meg. Ennek a tevékenységi formának a tartalmát a környezet élő és élettelen alkotóinak, azok jellegzetességeinek, a közöttük lévő összefüggéseknek és matematikai jellemzőinek változatos sokasága adja.
Napjaink új pedagógiai kihívása a fenntarthatóság pedagógiája, amely továbblépést jelent a környezeti nevelés történetében. Ennek lényege a környezeti nevelés fogalmi kibővülése, tartalmának és módszereinek gazdagodása, ember és környezetének viszonyában a 21. század kihívásainak való megfelelés erőteljesebb hangsúlyozása. Ezek a következők: környezet- és egészségtudatosság; a jövő iránti elkötelezett felelősség; új, másféle szemlélet az energiafelhasználásban, a hulladékkezelésben.
ELTE Eötvös Kiadó – ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, 2019.
Szerkesztette: Bihariné dr. Krekó Ilona
Írta: Bihariné dr. Krekó Ilona, Légler Judit, Kanczler Gyuláné dr.
Lektor: Véghelyi Józsefné dr.